Legendarni Citroën 2CV slavi 75. godišnjicu
Citroën slavi 75. godišnjicu modela 2CV, koji je između 1949. i 1990. godine proizveden u 5.114.969 primjeraka. Model 2CV nastao je 1936. godine u sklopu projekta TPV s ciljem stvaranja vrlo malog automobila koji bi bio pristupačan, svestran i ekonomičan.
Idejno je osmišljen u dizajnerskom studiju marke Citroën u Parizu, a njegova proizvodnja odvijala se u ispitnom centru La Ferté-Vidame u francuskom departmanu Eure-et-Loir. Javnosti je prvi put predstavljen 7. oktobra 1948. na Salonu automobila u Parizu. Nakon 42 godine od početka prodaje, 27. jula 1990. posljednji 2CV napustio je tvornicu Mangualde u Portugalu.
Porijeklo modela 2CV
Projekat TPV (vrlo mali auto) izrađen je sredinom tridesetih godina prošlog vijeka, tačnije 1936. godine. Cilj ovog projekta bio je ponuditi ekonomičan i svestran automobil koji će biti dostupan radničkoj klasi. Godine 1937. ugledao je svjetlo dana prvi vozni prototip projekta TPV s masom od 370 kg i samo jednim prednjim svjetlom (prema tadašnjem zakonu nisu bila potrebna dva). Vozilo je omogućavalo prevoz četiri osobe i 50 kg prtljage maksimalnom brzinom od 50 km/h.
Na Salonu automobila u Parizu 1939. godine planirali su predstaviti 250 predserijskih modela ali je događaj otkazan zbog rata. Modeli koji su već bili proizvedeni su uništeni, osim četiri, koji su potajno čuvani u Citroënovom testnom centru u La Ferté-Vidameu.
Auto koji je postao svjetska ikona
Njegova proizvodnja započela je u julu 1949. 2CV je bio mali automobil s malenim motorom od dva cilindra i zračnim hlađenjem, s 375 cm3 zapremine i svega 9 konjskih snaga, koji je mogao postići maksimalnu brzinu od 50 km/h. Ovim modelom Citroën je napravio revoluciju u automobilskoj industriji nudeći ekonomično i svestrano vozilo.
Njegov jedinstveni dizajn brzo je osvojio širu javnost. Također je postigao izniman uspjeh zahvaljujući beskrajnim mogućnostima korištenja, uklonjivim sjedištima, okretnosti i udobnosti. No, ne smijemo zaboraviti ni aspekt ekonomičnosti, koji ga je učinio tako popularnim. Zbog iznimnog porasta narudžbi, 1950. godine isporuke su trajale i do šest godina.
Brojne izvedbe i razdoblja na svjetskim cestama
Ukupno je 2CV predstavljen u deset posebnih serija koje su lansirane u Francuskoj i nekim drugim evropskim državama. Među njima treba spomenuti Spot, Charleston i Cocorico. Model 2CV također je prošao kroz neke značajne nadogradnje, uključujući uvođenje modela 2CV Camionnette (poznatog kao 2CV AU) 1951. godine i modela 2CV AZ 1954. godine, opremljenog motorom od 12 KS i poznatim centrifugalnim kvačilom.
Osim toga, 2CV imao je priliku posjetiti ceste širom cijelog svijeta učestvovanjem u raznim izazovima izdrživosti, kao što je reli izdržljivosti Pariz-Kabul-Pariz u dužini od 16.500 km 1970. godine, Pariz-Persépolis u dužini od 13.500 km 1971. godine i 1973. godine reli po Africi od Abidjana do Tunisa u dužini od 8.000 km, a sva tri je organizovao Citroën.
Legendarni 2CV ili Spaček kako smo mu tepali na ovim prostorima, postao je prava ikona, a njegov jedinstveni izgled i svestranost bili su ključ uspjeha tokom perioda proizvodnje koja je trajala do 1990. godine, kada je proizvodnja u portugalskoj fabrici stala nakon 5.114.969 proizvedenih primjereka. Spaček je bezvremenski model koji je postao pravi društveni fenomen, jer privlači kolekcionare iz cijelog svijeta, a još uvijek se može vidjeti i na našim cestama.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.