Vijesti

Legendarni Citroën 2CV slavi 75. godišnjicu

Citroën slavi 75. godišnjicu modela 2CV, koji je između 1949. i 1990. godine proizveden u 5.114.969 primjeraka. Model 2CV nastao je 1936. godine u sklopu projekta TPV s ciljem stvaranja vrlo malog automobila koji bi bio pristupačan, svestran i ekonomičan.

Autor: BIHAMK

Idejno je osmišljen u dizajnerskom studiju marke Citroën u Parizu, a njegova proizvodnja odvijala se u ispitnom centru La Ferté-Vidame u francuskom departmanu Eure-et-Loir. Javnosti je prvi put predstavljen 7. oktobra 1948. na Salonu automobila u Parizu. Nakon 42 godine od početka prodaje, 27. jula 1990. posljednji 2CV napustio je tvornicu Mangualde u Portugalu.

Porijeklo modela 2CV

Projekat TPV (vrlo mali auto) izrađen je sredinom tridesetih godina prošlog vijeka, tačnije 1936. godine. Cilj ovog projekta bio je ponuditi ekonomičan i svestran automobil koji će biti dostupan radničkoj klasi. Godine 1937. ugledao je svjetlo dana prvi vozni prototip projekta TPV s masom od 370 kg i samo jednim prednjim svjetlom (prema tadašnjem zakonu nisu bila potrebna dva). Vozilo je omogućavalo prevoz četiri osobe i 50 kg prtljage maksimalnom brzinom od 50 km/h.

Na Salonu automobila u Parizu 1939. godine planirali su predstaviti 250 predserijskih modela ali je događaj otkazan zbog rata. Modeli koji su već bili proizvedeni su uništeni, osim četiri, koji su potajno čuvani u Citroënovom testnom centru u La Ferté-Vidameu.

Auto koji je postao svjetska ikona

Njegova proizvodnja započela je u julu 1949. 2CV je bio mali automobil s malenim motorom od dva cilindra i zračnim hlađenjem, s 375 cm3 zapremine i svega 9 konjskih snaga, koji je mogao postići maksimalnu brzinu od 50 km/h. Ovim modelom Citroën je napravio revoluciju u automobilskoj industriji nudeći ekonomično i svestrano vozilo.

Njegov jedinstveni dizajn brzo je osvojio širu javnost. Također je postigao izniman uspjeh zahvaljujući beskrajnim mogućnostima korištenja, uklonjivim sjedištima, okretnosti i udobnosti. No, ne smijemo zaboraviti ni aspekt ekonomičnosti, koji ga je učinio tako popularnim. Zbog iznimnog porasta narudžbi, 1950. godine isporuke su trajale i do šest godina.

Brojne izvedbe i razdoblja na svjetskim cestama

Ukupno je 2CV predstavljen u deset posebnih serija koje su lansirane u Francuskoj i nekim drugim evropskim državama. Među njima treba spomenuti Spot, Charleston i Cocorico. Model 2CV također je prošao kroz neke značajne nadogradnje, uključujući uvođenje modela 2CV Camionnette (poznatog kao 2CV AU) 1951. godine i modela 2CV AZ 1954. godine, opremljenog motorom od 12 KS i poznatim centrifugalnim kvačilom.

Osim toga, 2CV imao je priliku posjetiti ceste širom cijelog svijeta učestvovanjem u raznim izazovima izdrživosti, kao što je reli izdržljivosti Pariz-Kabul-Pariz u dužini od 16.500 km 1970. godine, Pariz-Persépolis u dužini od 13.500 km 1971. godine i 1973. godine reli po Africi od Abidjana do Tunisa u dužini od 8.000 km, a sva tri je organizovao Citroën.

Legendarni 2CV ili Spaček kako smo mu tepali na ovim prostorima, postao je prava ikona, a njegov jedinstveni izgled i svestranost bili su ključ uspjeha tokom perioda proizvodnje koja je trajala do 1990. godine, kada je proizvodnja u portugalskoj fabrici stala nakon 5.114.969 proizvedenih primjereka. Spaček je bezvremenski model koji je postao pravi društveni fenomen, jer privlači kolekcionare iz cijelog svijeta, a još uvijek se može vidjeti i na našim cestama.

BIHAMK

Povezane novosti

Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211

Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211

U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.

Možda bi vas zanimalo