Lancia je jedan od renomiranih proizvođača u automobilskoj industriji, čak iako su Italijani posljednjih godina marginalizirani u odnosu na prošlost u kojoj su doživljavani potpuno drugačije. Sada se međutim spremaju na povratak, a model Ypsilon je temelj nove ere italijanskog proizvođača koji posluje kao dio Stellantis grupacije.
Prva generacija Ypsilona, nazvana Y10, debitovala je 1985. na Salonu automobila u Ženevi. Trovratni Y je veoma brzo postao prepoznatljiv po svom neobičnom obliku za to vrijeme, ali i po tome što je, bez obzira na boju karoserije, dolazio s crnim vratima prtljažnika.
Druga generacija, nazvana Lancia Y, predstavljena je deceniju poslije. Zatim je uslijedila treća generacija, predstavljena 2003. kao tehnološki klon Fiat Punta 2. Ovaj model je podigao usavršavanje na još jedan nivo, nudeći prostranu kabinu i efikasne motore.
Četvrta generacija Ypsilona debitovala je 2011. Malena Lancia je porasla u veličini i, po prvi put u istoriji ovog modela, mogla se naručiti u konfiguraciji s pet vrata. Ovaj model je bio apsolutni besteller marke iako se prodavao samo u Italiji.
Najnovija Lancia Ypsilon predstavljena je prošle godine. U pitanju je klon Peugeota 208, ali s premium karakteristikama, koji može biti opremljen centralnim displejom od 10,25 inča, tehnologijom autonomne vožnje nivoa 2, a kupci se mogu odlučiti za hibrid ili čisto električnu verziju s baterijom od 51 kWh i dometom do 403 kilometra.
U proteklih 40 godina, Lancia Ypsilon je privukla preko tri miliona kupaca širom svijeta. Za to vrijeme dobila je čak 36 specijalnih izdanja, od kojih su mnoga vezana za svijet mode. Ipak, Lancia kao brend se ponovo etablira. Marka se nedavno vratila u svijet relija, a do 2025. planira otvoriti 70 novih prodajnih mjesta na Starom kontinentu na ključnim tržištima van Italije.
Povezane novosti
Kriza pogađa i pristupačne marke: Dacia želi smanjiti proizvodnju od iduće godine
Dacia bi mogla smanjiti proizvodnju automobila u fabrici Mioveni počevši od 2026. godine. Ova odluka dolazi usred pada potražnje za novim automobilima na evropskom tržištu.
Njemačka vrši pritisak i zahtijeva od EU da odustane od zabrane SUS motora
Kao srce evropske autoindustrije, Njemačka intenzivno pritišće EU da ublaži planiranu zabranu motora s unutrašnjim sagorijevanjem do 2035. godine u korist električnih vozila. Evropska komisija bi trebala dati važne upute o ovom pitanju 10. decembra.
Fiat započeo proizvodnju novog modela 500 Hybrid
Novi Fiat 500 Hybrid ušao je na montažnu traku u fabrici Mirafiori u Torinu, Italija. Do kraja godine bit će sastavljeno 6.000 jedinica, a prve jedinice bit će isporučene u januaru 2026. godine.