Jubilej - 25 godina Astre G
Opel je 1991. godine predstavio Astru F kao nasljednicu Kadetta i označio početak novog poglavlja priče o uspjehu u kompaktnoj klasi. Njena nasljednica Astra G nastavila je taj uspjeh s brojnim inovacijama koje se ističu i 25 godina poslije lansiranja.
Astra F postala je apsolutni bestseler i najprodavaniji Opelov model svih vremena. Njen nasljednik predstavljen je 1998. sa svim preduslovima da nastavi nevjerovatan uspjeh. Opel Astra G obilježena je brojnim inovacijama: bila je prvi Opelov automobil s potpuno galvaniziranom karoserijom. Pored prozirnih H7 prednjih svjetala koja su davala 30 posto jaču svjetlost, aktivnu sigurnost u vožnji osigurala je novorazvijena DSA šasija. Osim toga, kupcima je na raspolaganju bila iznimno raznovrsna ponuda karoserija, te izvedbe vrhunskih performansi - Astra OPC i Astra V8 Coupé.
S obzirom na velika očekivanja koja je Opel Astra G morala ispuniti krajem 1990-ih, ne čudi da je razvojni put ovog automobila bio revolucionaran. Opel je pod svaku cijenu morao ponoviti uspjeh prethodnika. Zato je razvojni tim tokom planiranja odlučio potražiti nadahnuće na potpuno drugom mjestu. Dizajneri su iskoristili inovativan softver koji se koristio za stvaranje filma Jurski park za oblikovanje ovog modela u virtuelnom, trodimenzionalnom svijetu računara.
U proljeće 1998., Astra G je predstavljena kao hatchback s troja i petero vrata i kao karavan. Ubrzo nakon toga uslijedili su limuzina s četvero vrata, coupé, privredno vozilo Astravan i kabriolet kao šlag na tortu. Druga generacija Astre zablistala je vlastitim dizajnom koji je uključivao tada karakterističnu trapezoidnu rešetku hladnjaka, dinamični klinasti prednji dio s vjetrobranskim staklom povučenim prema naprijed. To se također odrazilo na najbolji aerodinamički koeficijent otpora u klasi od 0,29.
Astra je također postavila standarde u svom segmentu po pitanju prostranosti kabine. Međuosovinski razmak, desetak centimetara duži nego kod prethodnice, zaslužan je za prostranu unutrašnjost, posebno kada se radi o prostoru za glavu i koljena straga. Zapremina prtljažnika hatchback izvedbe povećan je na 370 litara, dok se Astra karavan mogla pohvaliti s čak 1.500 litara.
Udobnost i sigurnost bili su na prvom mjestu tokom razvoja, a Astra G odlikovala se dinamičnom šasijom i tehnologijom pogonskog sklopa, kao i gotovo udvostručenom torzijskom i krutošću na savijanje zahvaljujući upotrebi čelika visoke čvrstoće. Zahvaljujući kombinaciji navedenih inovacija s pametnom primjenom lagane konstrukcije i snažnim, efikasnim motorima od do 2.200 kubika zapremine, Astra G je pružala čisto uživanje u vožnji.
DSA šasija imala je značajnu ulogu u dinamičnim karakteristikama vožnje. Također je osigurala maksimalnu stabilnost u kritičnim situacijama tokom vožnje kao što je kočenje na različitim cestovnim površinama. Uvođenje kontrole stabilnosti (ESP) 1999. godine dodatno je povećalo sigurnost. Astra G također je u standardnoj opremi imala patentirani sistem otpuštanja papučice koji štiti vozača od ozbiljnih ozljeda stopala ili noge u slučaju sudara.
Prvi model koji je nudio iznadprosječne performanse bila je Astra OPC iz 1998. godine s motorom snage od 160 KS. Četiri godine kasnije, razvojni tim predstavio je dodatno dorađenu Astru OPC koja je mogla postići brzine do 240 km/h. Poboljšani model skrivao je 192 KS ispod poklopca motora i bio je dostupan u izvedbi s troja vrata i kao karavan.
Ali, ni tu nije bio kraj: 2000. godine Opel prvi put učestvuje u njemačkom prvenstvu touring automobila s posebno razvijenim visokotehnološkim trkaćim automobilom Astra V8 Coupé i odmah zauzima drugo mjesto. Uslijedilla su legendarna 24-satna trke na Nürburgringu. Opel je 2001. godine na sajmu automobila u Ženevi predstavio koncept sportskog automobila Astra OPC X-Treme snage 444 KS, koji je obećavao vrhunsko ubrzanje od nula do 100 km/h za 3,9 sekundi uz mogućnost vožnje po normalnim saobraćajnicama.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.