Investirali bogatstvo u fabriku, a sada odgađaju proizvodnju električnog Minija
Prema planu koji je 2023. objavila BMW Grupa, tvornica MINI u Oxfordu trebala je početi proizvodnju električne verzije malog engleskog automobila od 2026. godine, s ciljem da marka bude 100% električna do 2030. Ali sada su se stvari promijenile.
S obzirom na mnoge neizvjesnosti koje utiču na automobilsku industriju, BMW Grupa trenutno ispituje vrijeme za uvođenje električne proizvodnje Minija u Oxfordu. Želja da se ide polako, što ipak sa sobom nosi neke probleme komercijalne prirode.
Kao i drugi električni automobili evropskih brendova, električni Mini se trenutno proizvodi u kineskoj fabrici u Zhangjiagangu, zahvaljujući zajedničkom poduhvatu između BMW grupe i kineskog Great Walla. Na ovaj način, međutim, mali engleski automobil na baterije podliježe dodatnim nametima koje je Evropska komisija nametnula na električne automobile proizvedene u Kini i izvezene u Evropu.

Proizvodnja u Oxfordu, u koju je investirano 600 miliona funti (oko 724 miliona eura), trebala je riješiti ovaj problem. Međutim, kupcima će i dalje biti prodavani modeli uvezeni iz Kine, zbog čega će na postojeću carinu od 10 posto plaćati dodatnih 20,7 posto.
Tako će fabrika u Oxfordu nastaviti s proizvodnjom Minija, ali modela s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem, do daljnjih odluka Grupacije, čije namjere o ulaganju u električna vozila ostaju nepromijenjene. Ono što se promijenilo je tajming.
S druge strane, tržište električnih automobila u Evropi i dalje stagnira. U 2024. godini, zapravo, broj registracija je bio za 5,9% manji u odnosu na 2023. godinu. Krizu koju su mnogi analitičari definisali kao "privremenu", ali koja proizvođače ne ostavlja na miru i tjera na ove nepopularne metode zaustavljanja proizvodnje.
Povezane novosti
Poznata budućnost Seata Leona: Klasični hibridni motor i temeljitiji redizajn
Seat Leon će prvi put u svojoj ponudi imati klasični hibridni motor, koji će biti uveden od 2028. godine. Zatim slijedi i veliki redizajn. Sve ovo potvrđuje strategiju dužeg zadržavanja na tržištu.
Rumuni ulaze u Golf klasu: Dacia će 2026. godine prvo lansirati karavan
Prema prvim informacijama, novi model Dacije bit će kompaktni karavan s dužinom od oko 4,6 metera koji bi mogao izazvati Škodu Octaviju.
Bivši šef Stellantisa upozorava: Kompaniji prijeti raspad, sudbina u rukama Fiata i Jeepa
Carlos Tavares, bivši direktor Stellantisa, dao je šokantne izjave koje bacaju sjenu na budućnost automobilskog giganta. Prema njegovim riječima, Stellantis se nalazi u ozbiljnoj opasnosti od raspada, a ključ opstanka leži u sudbini brendova Fiat i Jeep.