Helsinki: Godinu dana bez saobraćajne nesreće sa smrtnim ishodom
Velik dio zasluga pripada smanjenju ograničenja brzine, ali ne samo tome. Postavljene su nove biciklističke staze, a ključ svega je poboljšanje javnog prevoza. Sve kako bi se smanjila upotreba privatnih automobila.
Posljednjih godina, gradovi su prošli kroz duboku transformaciju, u mnogim slučajevima praveći sve manje i manje prostora za automobile. Kritika ne nedostaje, ali mnoge gradske uprave idu naprijed, uvjerene u mudrost svojih odluka.
Poput Helsinkija, gdje se godinama provode "politike dugoročne mobilnosti i urbanog razvoja", pozivajući na transformaciju grada od prilagođenog automobilima do prilagođenog pješacima i biciklistima.
Rezultat? Od sredine jula 2024. do sredine jula 2025. u glavnom gradu Finske nije bilo smrtonosnih saobraćajnih nesreća. Nije bilo smrtnih slučajeva cijelu godinu. Evo kako je to bilo moguće.
Roni Utriainen, saobraćajni inžinjer u Helsinkiju, objasnio je ovaj slučaj, naglašavajući da je među raznim poduzetim akcijama najvažnija bila smanjenje ograničenja brzine na 30 km/h. Ova promjena je uvedena 2021. godine i proširena je na sve veći broj puteva, s brojnim kamerama koje prate poštivanje propisa i fotografišu prekršioce, koji su kažnjavani kaznama srazmjernim prihodima.
Ograničenje brzine na 30 km/h se time potvrđuje kao efikasan sistem za povećanje sigurnosti na cestama, što se vidjelo i u prvoj godini njegovog usvajanja i u nekim drugim gradovima, koji su za 12 mjeseci zabilježili značajno smanjenje broja nesreća i smrtnih slučajeva na cestama.
Iako prekoračenje brzine od 30 km/h igra ključnu ulogu, to je samo jedan dio slagalice sastavljene od brojnih akcija koje je poduzela uprava Helsinkija. Sve su usmjerene na jedan cilj: uvjeriti vozače - ili bolje rečeno, prisiliti ih - da uspore. Dakle, ako znakovi i kamere nisu dovoljni, u pripremi su uže trake, novi zeleni pojasevi i tako dalje.
I ne samo to. Postavljene su nove biciklističke staze (ukupno 1.500 km),a ključ svega je poboljšanje javnog prevoza. Sve kako bi se smanjila upotreba privatnih automobila.
Kritičari bi mogli istaći da Helsinki ima "samo" nešto više od 600.000 stanovnika, što je relativno prihvatljiv broj. Poređenja radi, uzimajući u obzir Palermo, italijanski grad koji ima oko 625.000 stanovnika, u 2024. godini bilo je 20 smrtnih slučajeva u 1.947 zabilježenih saobraćajnih nesreća.
Povezane novosti
 
                                        
                                    Škoda 1000 MBX: Kupe verzija legendarnog modela “Hiljadu malih briga” za 21. vijek
Dva Škodina dizajnera reinterpretirala su klasičan i vrlo rijedak model za moderno doba. Riječ je o 1000 MBX, kupeu proizvedenom u ograničenoj seriji šezedesetih godina prošlog vijeka.
 
                                        
                                    Transport&Environment: Plug-in hibridi su jedan od najvećih promašaja u historiji automobila
Organizacija Transport&Environment ponovo stavlja fokus pažnje na plug-in hibridne automobile i njihove stvarne emisije CO2, a evropska industrija želi nametnuti istu kategoriju kao i za električne automobile od 2035. godine.
 
                                        
                                    Nissan obilježava 25 godina od debija X-Traila uz 8,1 milion prodatih jedinica
Ove godine, Nissan X-Trail slavi 25. godišnjicu. U četvrt vijeka, X-Trail je prodat u više od 8,1 milion jedinica širom svijeta.
 
     
         
        