Fiat je osnovao ovu tvornicu u Tychyju u Poljskoj 1971. godine. Od svog osnivanja, tvornica je uspjela proizvesti 12,5 miliona vozila, što je vrijedan i značajn jubilej koji je postigla 29. septembra ove godine. Jubilarni 12,5-milioniti proizveden automobil je Fiat 500 Dolcevita, koji je već na putu do kupca u Belgiji.
Tvornica u Tychyju također proizvodi sestrinsku Lanciu Ypsilon, automobil koji održava na životu nekad ponosnu talijansku marku, dok će posljednji pokušaj njenog spašavanja uslijediti u sljedećih nekoliko godina. Lancia će u sljedećih pet godina napraviti tri nova električna automobila: novi Ypsilon, Deltu i Aureliju. Vrlo je vjerovatno da će proizvodnja Ypsilona ostati u Tychyju.
Iako se Fiat 500e proizvodi u Torinu, koristi FCA platformu razvijenu prije udruživanja s PSA i osnivanje Stellantisa. Novi Ypsilon koristit će novu generaciju eCMP arhitekture. To je ista arhitektura koja je friško donirana Jeepu Avengeru, koji bi se uskoro takođe trebao početi proizvoditi u Tychyju. Ako će se tamo proizvoditi Avenger, trebao bi i novi Ypsilon.
Proizvesti 12,5 miliona vozila za 51 godinu je impresivna brojka, ali Fiat ima tvornicu s boljim brojkama. Brazilska tvornica Betim osnovana je 1976. godine, a do danas, 46 godina kasnije, proizvela je više od 16 miliona automobila. To pokazuje kako je Brazil ustvari Fiatovo najvažnije tržište. Za Stellantis je cilj prodati što više automobila, bez obzira na marku i tržište i to je sva mudrost biznisa.
Koliko god Fiat 500 bio uspješan, radnici u Tychyu trenutno još više trljaju ruke, jer će posla biti i u budućnosti. S obzirom da će i Jeep Avenger silaziti s ovih proizvodnih traka to će biti još značajnije za njih, jer će to biti prvo električno vozilo koje je proizvela poljska tvornica.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.