Fiat je osnovao ovu tvornicu u Tychyju u Poljskoj 1971. godine. Od svog osnivanja, tvornica je uspjela proizvesti 12,5 miliona vozila, što je vrijedan i značajn jubilej koji je postigla 29. septembra ove godine. Jubilarni 12,5-milioniti proizveden automobil je Fiat 500 Dolcevita, koji je već na putu do kupca u Belgiji.
Tvornica u Tychyju također proizvodi sestrinsku Lanciu Ypsilon, automobil koji održava na životu nekad ponosnu talijansku marku, dok će posljednji pokušaj njenog spašavanja uslijediti u sljedećih nekoliko godina. Lancia će u sljedećih pet godina napraviti tri nova električna automobila: novi Ypsilon, Deltu i Aureliju. Vrlo je vjerovatno da će proizvodnja Ypsilona ostati u Tychyju.
Iako se Fiat 500e proizvodi u Torinu, koristi FCA platformu razvijenu prije udruživanja s PSA i osnivanje Stellantisa. Novi Ypsilon koristit će novu generaciju eCMP arhitekture. To je ista arhitektura koja je friško donirana Jeepu Avengeru, koji bi se uskoro takođe trebao početi proizvoditi u Tychyju. Ako će se tamo proizvoditi Avenger, trebao bi i novi Ypsilon.
Proizvesti 12,5 miliona vozila za 51 godinu je impresivna brojka, ali Fiat ima tvornicu s boljim brojkama. Brazilska tvornica Betim osnovana je 1976. godine, a do danas, 46 godina kasnije, proizvela je više od 16 miliona automobila. To pokazuje kako je Brazil ustvari Fiatovo najvažnije tržište. Za Stellantis je cilj prodati što više automobila, bez obzira na marku i tržište i to je sva mudrost biznisa.
Koliko god Fiat 500 bio uspješan, radnici u Tychyu trenutno još više trljaju ruke, jer će posla biti i u budućnosti. S obzirom da će i Jeep Avenger silaziti s ovih proizvodnih traka to će biti još značajnije za njih, jer će to biti prvo električno vozilo koje je proizvela poljska tvornica.
Povezane novosti

Toyota želi proizvoditi milion električnih automobila godišnje do 2027.
Prema novim medijskim izvještajima, Toyota je postavila cilj da do 2027. godine proizvodi čak milion električnih automobila godišnje. Istovremeno, japanski brend želi imati 15 električnih modela u ponudi u naredne dvije godine.

Mercedes ukida Citan i T-Klasu, klonove Renault Kangooa
Predstavnici Mercedesa potvrdili su da vanovi Citan i T-Klasa neće dobiti nasljednike i da će biti penzionisani do sredine 2026. god. Citan i T-Klasa su posljednja dva modela koja će biti proizvedena u saradnji s Renaultom kao klonovi popularnog Kangooa.

Elroq je drugi električni model Škode u BiH uz redizajnirani Enyaq
Škoda sada ima dva električna modela u ponudi. Pored Enyaqa koji je stigao u osvježenom izdanju, domaći uvoznik je predstavio i manji Elroq od kojeg se očekuje da unaprijedi prodajne brojke.