EU želi smanjiti subvencije proizvođačima koji koriste dijelove iz Kine
Evropski blok želi da pojača sopstvenu proizvodnju i lance snabdijevanja. Stoga, Evropska unija želi smanjiti subvencije za sve proizvođače automobila koji se oslanjaju na dijelove proizvedene u Kini, što znači da će to pogoditi i Evropljane.
Evropska komisija, izvršno tijelo Evropske unije, planira smanjiti subvencije proizvođačima automobila koji se oslanjaju na komponente iz Kine. Izvršna vlast bloka takođe želi da pojača proizvodnju i lance snabdijevanja na Starom kontinentu kako bi obeshrabrila konkurenciju iz Kine.
To čak znači da neće biti pogođeni samo kineski proizvođači automobila, već i svi ostali koji koriste njihove komponente. Evropski proizvođači se recimo godinama oslanjaju na baterije koje dobavlja baterijski div CATL.
U tom cilju, Evropska komisija je navela da će favorizovati proizvođače i projekte koji uspiju nabaviti manji broj dijelova, kao što su katode, anode i aktivni materijali iz Kine. Nadalje, nekoliko patenata koji proizilaze iz ovih odobrenih projekata morat će biti registrovano u svim zemljama članicama EU.
Uz ovu najavu, Evropska komisija najavljuje i da želi da stimuliše proizvodnju vodonika za buduće automobile s nultom emisijom, ali i da smanji stakleničke plinove do 2050. godine. Za tu namjenu bit će izdvojeno 1,2 milijarde eura. Pobjednički projekti će morati da ograniče nabavku elektrolizera iz Kine na maksimalno 25 posto ukupnog kapaciteta.
Povezane novosti
Od "kineskih hitova" do preuzimanja vodeće uloge u autoindustriji
S novom pojavom kineskih automobila, etablirani brendovi su podsmjehom komentarisali da će te biti novi "kineski hitovi" za tržišta u razvoju. Međutim, danas evropske marke gutaju gnedle, jer Kinezi sve lakše i češće nalaze put do kupaca.
Koje automobile su kupovali Evropljani: Volkswagen na prvom mjestu
Prema najnovijim podacima koje je dalo Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA), Evropljani su registrovali preko 1,3 miliona Volkswagen jedinica u prvih 11 mjeseci godine. Toyota je druga, a Škoda odlična treća.
Rekordna prodaja marke MG u Evropi uz povećanje od 30 posto
Britanski brend MG, u vlasništvu kineskog SAIC-a, zabilježio je rekordnu prodaju u 2025. godini, prodavši više od 300.000 jedinica u Evropi. U poređenju s istim periodom 2024. godine, govorimo o povećanju od 30 posto.