Hyundai IONIQ 5, inače svjetski automobil godine i ujedno najbolji električni automobil godine, nudi više od tradicionalnog transporta. Prepoznat ćete ga lako po karakterističnim pikselastim svjetlima za čiju inspiraciju dizajnerima su poslužile video igrice iz 80-ih. Njegov stil je jednako futuristički, ali i retro, a tehnologija razvijana u ekstremnim uslovima.
Cijela šoferšajbna Head-Up display
Sa dužinom od 4,64 m i ogromnim međuosovinskim razmakom od cijela 3 metra, IONIQ 5 je izuzetno komforan automobil, a svojim gabaritima nadmašuje i sam Tucson. Zbog karakteristične arhitekture (ravna podnica za smještaj baterije) unutrašnjost je izrazito prostrana, a dva 12,25-inčna kontrolna ekrana spojena u jedan modul nude poboljšano digitalno korisničko iskustvo. Također, premijerno Hyundai-u, IONIQ 5 ima Head-Up displej u vještačkoj stvarnosti (AR HUD), koji u suštini pretvara šoferšajbnu u ekran.
IONIQ 5 je također opremljen sljedećom razinom Hyundai SmartSense, naprednog sistema pomoći vozaču, koji osigurava najviši nivo sigurnosti i udobnosti na cesti. IONIQ 5 je prvi Hyundai model koji nudi pomoć pri vožnji na auto cesti druge generacije (HDA 2). Ostali sistemi pomoći u vožnji uključuju pomoć pri izbjegavanju sudara naprijed (FCA), pomoć pri izbjegavanju sudara u mrtvom uglu (BCA), inteligentnu pomoć pri ograničenju brzine (ISLA), pomoć za duga svjetla (HBA) i još mnogo toga.
Puni se za 17 minuta do 80%
Ovaj BEV koristi arhitekturu električne modularne platforme (E-GMP), te uz 800-voltnu tehnologiju može ponuditi ultra brzo punjenje do 80 posto baterije za samo 17 minuta, odnosno za 6 sati na kućnoj utičnici. Ovim brojkama IONIQ 5 nadmašuje i Teslu koji koristi svoje specifične punjače.
Kada je pogonjen zadnjim pogonom i posjeduje bateriju od 72,6 kWh, njegova maksimalna autonomija s jednim punjenjem se kreće oko 480 km van grada, ali i skoro 700 km u gradskim uslovima vožnje, prema WLTP protokolu. Njegove karakteristike uključuju tehnologiju Vehicle-to-Load (V2L), što znači da preko ovog automobile možete puniti druge uređaje poput laptopa ili telefona, napajati električni roštilj na izletu, pa čak puniti i druga vozila.
Uvoznik za BiH Hyundai Auto BH ovog električara nudi s dva kapaciteta baterije (58 i 72,6 kWh), koje se mogu kombinovati s motorima snage 170, 218, 235 i 306 KS, te uz verzije sa zadnjim ili 4x4 pogonom. Sve verzije su ograničene na maksimalnu brzinu od 185 km/h.
Nema klasičnog održavanja
Paketi opreme su Premium, Prestige i Luxury. O cijenama električnih automobila u BiH je nepopularno pričati, jer država uopšte ne stoji iza projekta zelene tehnologije kao u ostatku Evrope, te čak naplaćuje carinsku stopu na EV od 5 posto, a o subvencijama se uopšte ne govori, jer je svojevrsna tabu tema. No, spomenut ćemo da ovaj automobil starta od 82.990 KM u verziji Premium 58 kWh sa zadnjim pogonom, a detaljan cjenovnik sa opremom i doplatama možete pronaći ovdje.
Garancija na vozilo je 5 godina uz neograničen broj kilometara, dok fabrika za bateriju garantuje s 8 godina ili pređenih 160.000 km. Ona bitna stavka, koja vjerovatno intrigira mnoge tiče se održavanja. Ovaj auto nema redovnih servisa, niti zamjene kvačila, niti velikog servisa kao konvencionalni automobili. Možda će zvučati čudno, ali godišnji servis za IONIQ 5 svodi se samo na zamjenu filtera kabine i provjeru pogonskog sklopa.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.