Citroen Ami ove godine slavi svoj četvrti rođendan
Ami je bio veliko iznenađenje kada je lansiran 2020. godine, izazvavši čuđenje i radoznalost. Do danas je postao pravi društveni fenomen koji je privukao više od 65.000 kupaca i uzdrmao urbani, a posebno prigradski automobilski pejzaž.
Ami je ponovo osmislio svijet četverotočkaša i učinio dostupnim jednostavno rješenje za električnu mobilnost u obliku neobičnog prevoznog sredstva s inovativnom arhitekturom u kojoj simetrija igra ključnu ulogu u dizajnu. Ami je promijenio živote mnogih domaćinstava, donoseći slobodu i nezavisnost u njihove živote svojim brojnim prednostima: pristupačan je i inovativan, u nekim državama ga mogu voziti osobe starije od 14 godina bez vozačke dozvole.
Ami je takođe siguran, nudi zaštitu od vremenskih prilika, može prevoziti dvije osobe, jednostavan je za rukovanje, ubrzava do brzine od 45 km/h, nudi 75 km dometa, što je u velikoj mjeri kompatibilno s potrebama mikromobilnosti, a može se puniti na standardnoj kućnoj utičnici.
Na ovogodišnjem Salonu automobila u Parizu, Ami je proslavio svoj rođendan i otkrio dvije svjetske premijere. Prva je projekcija Ami modela sljedeće generacije, koji će se naći u prodaji 2025. godine. Iako je ovaj model dobio novi prednji dio, zadržao je elegantan, ali nestašan stil. Ami će iskoristiti ovu priliku da oda počast svom čuvenom prethodniku, Citroenu 2 CV, poznatijem kao Spaček, koji je dobio pruge na blatobranima koje krase karoseriju.
Kao netipično prevozno sredstvo koje već četiri godine potresa automobilski pejzaž, Ami je potpuno drugačiji od vozila klasičnih stilskih smjernica i bliži je svijetu stripova. U prvoj polovini 2025. predstavit će verziju nove generacije, koja će svoju svjetsku premijeru imati u Parizu. Veličina ostaje ista kao i trenutna verzija. Novi Ami se može pohvaliti modificiranim prednjim i zadnjim dijelom, što njegov izgled čini još personaliziranijim i može ga se percipirati kao pravog prijatelja (franc.: ami).
Temeljni element dizajna Ami modela i dalje je simetrija. Pridonosi njegovom originalnom karakteru, pomaže u kontroli troškova i smanjenju potrebe za investicijama. Čak se i na branicima može vidjeti počast slavnom Spačeku, budući da su i na prednjem desnom i zadnjem lijevom blatobranu utisnute legendarne linije. Ovaj motiv ilustruje rešetke na prednjim blatobranima kultnog automobila iz 1948.
Iako će 2025. ova dva Citroena biti razdvojena 77 godina, Ami je nesumnjivo pravi nasljednik Spačeka, kao i on, teži jednostavnosti i lakoći korištenja za svakoga.
Povezane novosti
Britanci oživljavju prvu generaciju Forda Escorta
Prva generacija Ford Escorta, lansirana kasnih 60-ih, ponovo će biti oživljena u obliku restomoda kreiranog od strane britanske kompanije Boreham Motorworks. Zvanično predstavljanje Escorta za 21. stoljeće će se održati 12. decembra.
Na bh. tržištu predstavljen atraktivni SUV Cupra Terramar
U mreži Porschea BH i partnera koji prodaju automobile brenda Cupra, stigao je novitet u popularnoj SUV formi. Riječ je o španskom bratu Volkswagen Tiguana, čije cijene startaju od 69.615 KM.
VW Golf 9 će biti električni, a partner u razvoju će biti američki Rivian
Njemački div nema vremena za čekanje i dugogodišnji razvoj. Treba mu partner koji će ga ubrzati. S obzirom na to da je nedavno potpisan partnerski ugovor s američkim proizvođačem električnih automobila Rivian, novi Golf će biti električni, a stiže 2029.