Prije više od šest decenija, tačnije 26. augusta 1959. godine, kompanija British Motor Corporation predstavila je prvi MINI i tako je ovaj kultni model počeo stvarati historiju.
Prvi Mini bio je odgovor inžinjera Aleca Issigonisa na naftnu krizu i potražnju za ekonomičnim i pristupačnim automobilom. Ubrzo je još jedno važno ime ostavilo svoj trag na ovom modelu: slavni John Cooper, pionir Formule 1.
John Cooper vidio je potencijal u novom Miniju, pa su se pojavile i verzije Mini-Coopera. Odmah su se pojavili i prvi nastupi u motosportu, posebno u reli trkama.
Ženska posada Pat Moss i Ann Wisdom ostvarila je prvu veliku pobjedu za Mini na holandskom reliju 1962. godine. Nakon toga uslijedila je serija na reliju Monte Carlo s Paddyjem Hopckirkom, Timijem Makinenom i Raunom Aaltonenom.
Mini je prešao granice autoindustrije i uticao je na područja poput mode, muzike i filma. Godine 1964. modna dizajnerica Mary Quant lansirala je poznatu suknju "Mini", a kultni glumci poput Stevea McQueena, Clinta Eastwooda i članova Beatlesa posjedovali su Mini. Moramo spomenuti i članove britanske kraljevske porodice. Mini se takođe pojavio i na velikom platnu u filmu "Dobar posao u Italiji".
Prije 25 godina, Mini je ušao pod vlasnički krov BMW-a i tada je ponovno obnovljena Mini porodica u modernom izdanju. Od tada do danas, lansirane su nove generacije modela Mini Cooper, Mini Countryman, Mini Aceman i Mini Cabriolet.
Povezane novosti
Kineski Geely otvorio najveći centar na svijetu za testiranje vozila
Geely Auto Group je predstavio Geely Safety Centre, sada najveći i najnapredniji centar za testiranje automobilske sigurnosti na svijetu. Centar za sigurnost, smješten u istočnoj Kini (Ningbo), prostire se na 45.000 kvadratnih metara.
Premijera novog Audija Q3 i otvorenje Audi Progressive Showroom Concepta u Sarajevu
Povodom događaja Audi Winter Party, bh. javnosti premijerno je predstavljen potpuno novi Audi Q3, ali i svečano otvoren Audi Progressive Showroom Concept salon u okviru kompanije Porsche Sarajevo, jedinstven u ovom dijelu Evrope.
EU zvanično ukida zabranu motora s unutrašnjim sagorijevanjem od 2035. godine
Nakon pritiska sa svih strana, Evropska unija odustaje od plana zabrane prodaje automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem od 2035. godine. Umjesto toga, cilj je smanjenje emisije CO2 za 90% u odnosu na nivoe iz 2021. godine.