BMW uvodi jeftiniju verziju električnog X1 s prednjim pogonom
Lansiranjem treće generacije X1 prošle godine, BMW je paralelno uveo i njegovu električnu varijantu. S obzirom na visoku cijenu i slabu prodaju, BMW uskoro uvodi povoljniju verzija baterijskog X1, čija proizvodnja starta u novembru.
Najmanji X model u električnom izdanju pokazao se prilično uspješnim unatoč tome što je do sada bio ponuđen u jednoj konfiguraciji pogonskog sklopa, iX1 xDrive30. Međutim, ta verzija sa 4x4 pogonom i visokom cijenom nije naišla na dobar odaziv kod kupaca, te je natjerala bavarsku kompaniju da uvede povoljniju opciju. Novajlija će stići s oznakom iX1 eDrive20, a ovaj model će dobiti etiketu najpovoljnijeg električnog SUV-a marke.
Ispod karoserije se nalazi isti BMW-ov električni pogon pete generacije kao kod jače verzije, ali umjesto dva, ova verzija će imati samo jedan elektromotor postavljen na prednju osovinu, dok je baterija kod oba modela jednakog kapaciteta od 64,7 kWh. Međutim kako oznaka sugeriše, u pitanju verzija sa nižom snagom. U pitanju je električni motor od 204 KS i 247 Nm obrtnog momenta, koji omogućava SUV-u da ubrza iz mjesta do 100 km/h za 8,6 sekundi uz najveću elektronski ograničenu brzinu od 170 km/h.
Ono važnije, ovaj sklop je dovoljan da omogući malom SUV-u da pređe čak 475 km u kombinovanim uslovima s jednim punjenjem, što je nominalno više od jače verzije xDrive30 (425 km). Po pitanju vremena provedenog na utičnici BMW navodi vrijeme punjenja na punjaču od 11 kW od oko 6,5 sati. Jači 22- kilovatni punjač gotovo da može prepoloviti ovo vrijeme, dok stanica za brzo punjenje može napuniti relativno malenu bateriju do 80 posto za pola sata.
BMW kaže da će započeti s proizvodnjom ove verzije u novembru, a SUV će se sastavljati na istom mjestu gdje se proizvodi i xDrive30, dakle, u tvornici u Regensburgu. Prodavati će se po cijeni koja počinje od 47.900 eura što je znatno niže u usporedbi s xDrive30, čija cijena starta od 54.800 eura za početnu razinu opreme Excellence.
Novi BMW iX1 eDrive20 prodavat će se na istim tržištima kao i njegov snažniji brat, što znači uglavnom u Evropi. Ulazak u američko tržište za sada nije planiran.
Povezane novosti
Četvrta generacija Citroena C3 zvanično na bh. tržištu
Prepoznatljiv po svom modernom dizajnu, osmišljen je za sve vozače koji cijene pouzdanost, udobnost i inovativna rješenja, novi C3 je pravo osvježenje na bh. tržištu. Najveće osvježenje je cijena ispod 30.000 KM za osnovni model.
BYD proizveo 10 miliona elektrifikovanih automobila u 20 godina
Kineski gigant BYD zvanično je objavio da je dostigao impresivnu brojku od 10 miliona proizvedenih elektrifikovanih automobila. Ova prekretnica stiže gotovo 30 godina nakon osnivanja kompanije i skoro 20 godina nakon debija njihovog prvog modela.
Volkswagen i Rivian započinju partnerstvo vrijedno 5,8 milijardi dolara
Njemački gigant VW i američki proizvođač električnih vozila Rivian službeno su započeli zajedničko partnerstvo, uz povećanje Volksvagenovih ulaganja. Očekuje se da će prvi automobili proizvedeni u sklopu ovog partnerstva biti lansirani 2027. godine.