Testovi

TEST: Toyota Yaris Cross Sport BiTone 1.5 VVT-iE

Šta može biti popularnije od planetarno popularnog Yarisa? Samo njegova crossover izvedba Yaris Cross. I tako je krenula njegova turneja, pa je Cross u samo nekoliko sedmica prodaje na njemačkom tržištu premašio očekivanja Toyotinih čelnika.

Autor: Admir Muharemović
Toyota Yaris Cross Sport BiTone 1.5 VVT-iE

Ovo je definitvno zlatno vrijeme sub-kompaktnih crossovera. Oni su trenutni generatori prodaje jer naprosto nude najpoželjniji koncept za potrošeni novac. Toyota kao dugogodišnji stvaralac mnogo ozbiljnijih terenaca, ali i sa više od 25 godina iskustva u pravljenu modernih SUV-ova, ovaj izazov je prihvatila poprilično ležerno. Bestseller Yaris, kao donator tehničke osnove, uz prebogatu historiju terenskih modela za autore Yarisa Cross je došao kao kec na desetku. Sve ostalo je stvar prilagođavanja trendovima.

Trend ga čini poželjnijim

Koliko se Toyota s Yarisom trudi već decenijama zadržati gabarite u okviru 4m i izvući iz toga bar pola klase više u praksi, toliko je s modelom Cross dobila opušteniji pristup, a to je iznjedrilo dužinu od 4,18m (+24 cm) što je otprilike prosjek ove klase, ali i neophodnu modularnost koja je izostala kod manjeg brata. Međuosovinski razmak od 2,56m kod običnog Yarisa točkove drži uz krajnje uglove karoserije, dok je to kod Crossa ublaženo većim prevjesima, izrezanim lukovima blatobrana i većim točkovima (16-18 cola). Uz ovu dužinu, te povećanu širinu (+2 cm) i visinu (+10 cm) u odnosu na matični Yaris dobijena je dosta iskoristivija i praktičnija kada prtljažnika od skoro 400 litara što je na nivou jednog kompakta.

Toyota prtljažnik

Crossov adut je viša i sve poželjnija povišena pozicija sjedenja. To je ustvari srž malih crossovera, da svojom izvedbom zasjene gradske i kompaktne automobile, ali u prvi plan ističući stil ''terenca''. Po toj formuli Yaris Cross bi trebao ponuditi više od običnog Yarisa, ali i biti skoro uz bok Corolle. Kanibalizam je već prisutran kod svih proizvođača, a s tim će se suočiti i Toyota. Uostalom, htjeli prihvatiti ili ne, ovo je poželjniji i praktičniji Yaris, a to potvrđuju i prodajne brojke.

Opcionalni 4x4

Ruho koje donosi Cross svodi se na još dvije bitne činjenice. Sjedi se povišeno u odnosu na klasični automobil. Preglednije je i psihološki sigurnije, ali u odnosu na recimo jedan Captur položaj sjedenja je nešto niži. Drugo, njegov trbuh je odignut 16 cm od podloge, tako da dobijete oko 4 cm više za vožnju nakon silaska s asfalta.

Toyota Sjedišta

E sad, s vožnjom van utabanih površina treba biti oprezan, mada je ovo jedan od rijetkih crossovera koji mogu (uz doplatu) imati sva četiri točka u pogonu (rezervisano za hybrid). Ono gdje će jedan ovakav crossover provoditi najviše kilometara su standardni putevi, a tu mu neće nedostajati posebnog spirita, jer je karoserija dovoljno kruta, a ovjes uravnotežen. Lagani atmosferski trocilindraš u nosu izlazi lako na kraj s laganom kasroserijom. Šestobrzinski ručni mjenjač dobro pokriva širok raspon obrtaja, a jedino izloacija na višim brzinama pokazuje znakove pripadnosti nižoj klasi. Benzinac od 125 konja je jedna opcija, dok je hybridni sklop ovog benzinca sa nešto umanjenom snagom i električnim motorom opcija 2 za kupce, samo cjenovno skuplja. Yaris Cross će zbog povišene karoserije, veće mase i većih točkova potrošiti oko litar više od običnog Yarisa, a to je potpuno očekivano i prihvatljivo s obzirom da to kompenzuje trenutno poželjnijim oblikom.

Lov na kupce

Sub-kompaktni SUV ili bolje rečeno crossover, trenutno žetvi jako dobar dio evropskog tržišta. Zato se ova niša još uvijek popunjava. Yaris Cross je upao na vrijeme, a s obzirom na popularnost Toyote kao branda i Yarisa kao modela, ovaj novajlija ima jak i visok talas na kojem jaše u svojoj punoj prvoj godini na tržištu. Prošlu godinu P2008, Captur i T-Roc kao top 3 modela u segmentu su ulovili preko pola miliona kupaca, a cijeli segment preko dva miliona isporuka, što znači da je potencijal ogroman.

Toyota face

S gledišta preskromnog bh. tržišta, Toyota se zahvaljujući svojoj startegiji ''dostupnih'' vozila, planira učahuriti na trećem mjestu uz plasman od 850 vozila ove godine. Yaris Cross svakako može činiti dobar oslonac prodaje. Šta je pozitivno kod ovog modela? Pored poslovično dobrih Toyotinih i zasebno Yarisovih osobina koji je u zadnjih 20 godina postao brand za sebe, Cross će svoj put također graditi politikom visoke sigurnosti za putnike i umjerenim cijenama. Toyota safety sense 2 – napredni paket aktivne sigurnosti kao i Toyota Touch 2 multimedijalni sistem serijski su ugrađeni već od ulaznog modela Luna, koji u paketu uz 1.5 benzinac starta od odmjerenih 33.270 KM.

Bonus kod ovog modela je punopravni hybridni pogonski sklop i 4x4 pogon koji se ne mogu naći kod konkurencije.

TEHNIČKI PODACI

D-Š-V: 4,18 x 1,77 x 1,60 m

Međuosovinski razmak: 2,56 m

Prtljažnik: 397 lit

Motor: 1490 ccm, 3 cil, atmosferski

Snaga kW/KS: 92/125 pri 6.600 o/m

Ob. moment: 145 Nm pri 4.800 o/m

Mjenjač: ručni, 6-stepeni

Ubrzanje: 10,9 s

Max brzina: 180 km/h

Potrošnja (prosjek): 5,9 lit

Masa: 1.110 kg

Tank za gorivo: 42 lit

Dimenzije točkova: 205/45 R17

Garancija Relax: 10g/160.000 km

Ulazni model (1.5 VVTi Luna) – 33.270 KM

Cijena test verzije: 39.250 KM

Doplate uključene u cijenu (KM):

Bi-Tone - 700

 

BIHAMK

Povezane novosti

TEST: Hyundai i30 1.5 DPi Premium

TEST: Hyundai i30 1.5 DPi Premium

Hyundai sa i30 nas podsjeća kako automobil može biti imun na nove trendove i kako ponovo uživati u svakodnevnom korištenju po pristupačnoj cijeni.

Možda bi vas zanimalo