Mjenjač je veoma kompleksan i robusan mehanizam koji se može nositi sa velikim naporima i koji Vas može služiti veoma dugo i bez problema ako sa njim rukujete pravilno.
U nastavku ćemo navesti nekoliko stvari koje ne biste trebali raditi prilikom vožnje kako bi produžili vijek trajanja ručnog mjenjača i time spriječili nepotrebne i poprilično skupe kvarove istog.
Klackanje
Jedna od stvari koju vozači često rade, a pogotvo vozači početnici zbog straha da im se automobil ne bi ugasio prilikom kretanja iz mjesta, jeste tzv. klackanje, odnosno kada vozači umjesto pritiskanja kočnice, drže otpušteno kvačilo napola kako bi zadržali vozilo u mjestu. Ovo je jedna od najgorih stvari koju možete raditi mjenjaču, jer prilikom klackanja, kvačilo podnosi trenje čime se dosežu ogromne temperature i pri čemu dolazi do značajnog trošenja materijala.
Prebacivanje u prvu brzinu prije nego što se zaustavili automobil nakon vožnje unazad
Kao i kod klackanja, i u ovom slučaju mjenjač se koristi umjesto kočnice, samo što se sada koristi još veća sila i dolazi do još većeg opterećenja. Dakle, veoma je bitno da nakon vožnje unazad, prvo pomoću kočnice zaustavite vozilo, pa tek poslije prebacite u prvu brzinu kako bi sa vozilom krenuli unaprijed.
Mijenjanje brzina sa napola pritisnutom papučicom kvačila
Ovo je još jedna od grešaka koju vozači čine i na taj način štete mjenjač. Svima nam se vjerovatno desilo da ponekad ne pritisnemo papučicu kvačila do kraja, te čujemo nimalo prijatan zvuk prilikom mijenjanja brzine, a što je upravo posljedice nedovoljno pritisnute papučice kvačila. Dakle, prilikom mijenjanja brzina, veoma je bitno pritisnuti papučicu kvačila do kraja, što će spriječiti nepotrebno trošenje materijala.
Odmaranje ruke na mjenjaču
Još jedna loša navika je odmaranje ruke na mjenjaču. Držanjem ruke na mjenjaču guramo vilicu mjenjača i to može dovesti do preranog trošenja vilice što svakako nije dobro. Lagani dodir prilikom vožnje u određenoj brzini neće imati preveliki utjecaj, ali sama težina ruke preveliki je pritisak koji stvara opterećenje na mehaničke dijelove i zupčanike unutar mjenjača. Osim što ćete produžiti vijek trajanja Vašeg mjenjača, velika je prednost držanje obje ruke na upravljaču prilikom vožnje kako bi smanjili riskantne situacije u vožnji, a time povećali sigurnost za sebe, ali i ostale učesnike u saobraćaju.
Sporo otpuštanje papučice kvačila
Papučicu kvačila uvijek treba otpuštati što brže. Također, na njoj ne smijete odmarati nogu dok je automobil u leru, odnosno kada je mjenjač u slobodnom hodu. S vremenom ćete otkriti idealne obrtaje motora za jednostavnu izmjenu brzina, a Vašem mjenjaču ćete na taj način produžiti vijek trajanja.
Povezane novosti

Upotreba reflektirajuće opreme i vidljivost u mraku
Uzimajući u obzir da se bliži zima, te da su dani sve kraći, reflektivno staklo/traka/prsluk su najjeftinije životno osiguranje koje možete kupiti sebi i svojoj porodici!

Zimska oprema obavezna od 1.11.2023. do 1.4.2024.
Od 1. novembra do 1. aprila 2024. godine obavezno je posjedovanje zimske opreme.

Mogu li se maglenke koristiti kao dnevna svjetla?
Svjetla za maglu su dodatna svjetla na automobilu koja se koriste za vožnju u uslovima loše vidljivosti, kada magla, snijeg ili kiša smanjuju vidljivost.