Svjetske aviokompanije sve teže posluju zbog nezadovoljstva postojeće i nedostatka potrebne radne snage, problema oko nabavke goriva i još koječega. Nekoliko aerodroma se već oglasilo da su im zalihe kerozina na isteku i da ne mogu garantovati uredno snabdijevanje pristiglih aviona. Aerodromi u Bosni i Hercegovini uredno su snabdjeveni ovim naftnim derivatom zahvaljujući domaćoj kompaniji Hifa Oil kao njihovom glavnom snabdjevaču. Do kada će to trajati pitao sam Izudina Ahmetlića, vlasnika i direktora te tešanjske firme a on direktno i kratko odgovorio: ''Imamo zalihe kerozina do kraja godine. A ako ga odista nestane posljednji koji će tu nestašicu osjetiti su aerodromi u BiH''. Zvučalo je optimistično i za učesnike ovogodišnjeg CEO samita privrednih lidera BiH i regiona kojima je nešto slično kazao tokom panela ''Liderstvo u neizvjesnim vremenima''. Hifa Oil gorivo nabavlja iz četiri pravca i to je ključna garancija dobre snabdjevenosti. Ceh nestašice i neizvjesnosti nažalost platit će one zemlje i njihove državne kompanije koje se većinom oslanjaju na jednog, eventualno dva snabdjevača.
Na spomenutom panelu, osim Ahmetlića, govorio je i Branimir Muidža, direktor Tvornice cementa Kakanj, a tokom jednodnevnog samita iskustva i savjete sa govornice je podijelilo još nekoliko uglednih domaćih privrednika. Od svih njih se mnogo štošta korisnog moglo čuti i naučiti.
Stranci su redovni učesnici i govornici na ovakvim i sličnim skupovima u BiH na kojima nas pokušavaju učiti o tome kako uspješno poslovati, kreirati i realizovati poslovne ideje, osvajati tržište, sticati novac. Nakon ovogodišnjeg CEO samita njihove lekcije treba svoditi na najmanje moguću mjeru a kadkad i potpuno isključiti.
Prilagodljivost, diverzifikacija i ulaganje u radnike je ključna formula za opstanak i razvoj privrede što je jedan od zaključaka ovog skupa. Riječnikom Izudina Ahmetlića ta formula se može tumačiti i na ovaj način: ''Naša tajna uspjeha je u dobroj organizaciji, uz dobre kadrove, investiranje u znanje i ljude, a kao najvažnije spoj mladosti, inteligencije i iskustva.'' Tako kaže čovjek koji ni u ovoj prilici nije krio da voli uspjeh i uživa u njemu! Zato je dobar organizator i uspješan menadžer.
Neizvjesnost je najveći problem svjetske pa i bh. ekonomije smatra Branimir Muidža, a izlaz iz nje vidi u spremnosti kompanija da se adaptiraju na nove uslove poslovanja. U tvornici na čijem je čelu upravo tako rade: bore se za održavanje proizvodnje, zadržavanje kupaca, širenje tržišta, uopšte održavanje kvaliteta života tako da je prilagođavanje postalo svakodnevna neophodnost.
Uspjeh po teoriji nije nešto što svi mogu ostvariti. To je privilegija za one koji su spremni učiti, boriti se, odricati se, biti uporni, strpljivi, pomalo tvrdoglavi, nesebični... Ono što raduje jeste da je rečeno na tom skupu slušalo mnogo mladih ljudi, posebno poslovnih žena. Kad se mladi i žene ozbiljno uhvate u koštac sa neizvjesnošću, biće nam lakše!
Povezane novosti

Audi Q7: Tajna prelaska razdaljina
Od Jesenica do Žiline je 657 kilometara i na karti stoji da se ima voziti šest sati i četrdeset i četiri minuta. Pokojni Dragan Vladić je nas četvoricu dovezao za nešto više od četiri sata. U Audiju Q7, u kojem smo imali osjećaj da se vozimo u avionu.

Poznati automobili: Peugeot 406 vozi sretne ljude
Dvojica taksista, jedan pravi (iz Sarajeva), a drugi filmski (iz Marseja). Jedan auto i jedna priča o tome kako mali pobjeđuju velike i zbog kojih vrijedi živjeti.

Europo, otvori granične prijelaze u Krajini i spasi planetu!
Situacija u sezoni je takva iz mjeseca u mjesec, iz godine u godinu. Operativni centar BiHAMK-a je zatrpan pozivima sa upitima o dužini čekanja na Izačiću, vozači prate slike sa nadzornih kamera na granici, ali gužve jednostavno nije moguće izbjeći.