Utrka za elektrifikacijom radnih strojeva koji inače rade na fosilna goriva sve je intenzivnija jer se ne uključuju samo proizvođači, već i njihovi operateri. U većini slučajeva, posebno kada se radi o potonjoj skupini, prelaz na električnu energiju nije nužno potaknut potrebom za očuvanjem okoliša, već visokim troškovima rada ovih teškaša na motore sa unutrašnjim sagorijevanjem.
U Australiji, kompanija za proizvodnju željezne rude pod nazivom Fortescue Metals Group ulaže 6,2 milijarde dolara u dekarbonizaciju do kraja decenije, nadajući se da bi smanjenjem upotrebe fosilnih goriva dugoročno mogla uštedjeti i više od toga. Jedan od načina da se to učini je pretvoriti flotu od preko 240 rudarskih kamiona, koji godišnje troše 200 miliona litara goriva, u električna vozila.
U ljeto prošle godine Fortescue je sklopio ugovor s njemačkim proizvođačem opreme Liebherr za zajednički razvoj baterijskog električnog rudarskog kamiona za vuču temeljenog na modelu T 264. To je zvijer od 240 tona pogonjena kombinacijom dizelskog motora od 2700 KS i električnih motora od 4425 KS.
Prema ugovoru, jedan od 120 vučnih kamiona koje će Fortescue kupiti od Liebherra postat će električni prototip koji će se testirati ove godine u regiji Pilbara u Australiji.

Prvi korak je bio pripremiti bateriju za ovog gorostasa koja veličinom oduzima dah. Opisana kao najveća baterija te vrste. Ovaj hardver je ustvari ''komadina'' od 1,4 MWh kapaciteta (što je oko 24 puta više od kapaciteta baterije Tesla Model 3) koja je teška 16 tona, duga 3,6 metara, široka 1,6 metara i visoka 2,4 metra.
Baterija se sastoji od osam zasebnih dijelova. Svaki od dijelova sastoji se od 36 modula, od kojih svaki ima svoj vlastiti sistem hlađenja. Prema dostupnim informacijama baterija se puni za samo 30 minuta, mada nije specificirano je li to za cijelu bateriju ili samo za jedan pod-paket. Istovremeno, kamion će moći skupljati energiju dok se vozi nizbrdo.
Fortescue je rekao da je baterija stigla u njihovu radionicu u Perthu, gdje će biti sastavljena i potom instalirana na rudarski kamion. Zatim će se uputiti u Pilbaru na testiranje u stvarnom svijetu.
Ako ovaj projekat zaživi, u budućnosti će iznjedriti cijelu gamu radnih strojeva koje će pokretati čista struja.
Povezane novosti
Seat već započeo s proizvodnjom redizajnirane Ibize i Arone
Španski Seat je zvanično započeo proizvodnju novih redizajniranih Arona i Ibize u svojoj fabrici u Španiji. Oba modela su prošla drugi tretman zatezanja bora.
Ažuriran Toyotin “električar”: Šta je sve novo na redizajniranom bZ4X?
Jedini električni model japanske marke doživio je blago zatezanje bora, ali i niz tehničkih nadogradnji. Naglasak je na snažnijim elektromotorima, novim baterijama i većoj autonomiji.
Kineski Leapmotor postigao rekord u novembru i prodao više od 70.000 automobila
Leapmotor je postavio novi mjesečni rekord isporuka u novembru, kada je kineski proizvođač isporučio 70.327 vozila, pretekavši Volvo globalno.