Kina za šest mjeseci izvezla preko 2 miliona vozila
U prvoj polovini ove godine, Kina je izvezla 2,14 miliona vozila, što je povećanje od 75,7% prema podacima Kineskog udruženja proizvođača automobila (CAAM). Konkretnije, izvezeno je 1,78 miliona putničkih vozila, od čega 534.000 elektrifikovanih modela.

U posljednjih nekoliko godina kineski izvoz vozila kretao se oko milion jedinica godišnje. Tek 2021. obim izvoza prvi je put premašio 2 miliona. Samo godinu poslije obim izvoza premašio je 3 miliona jedinica, čime je Kina postala drugi najveći izvoznik automobila nakon Japana. Do kraja 2023. očekuje se da će obim izvoza kineskih vozila premašiti 4 miliona jedinica.
BYD i Chery najbrže se rastući brendovi kada je izvoz u pitanju. U prvih šest mjeseci 2023. bilo je sedam kineskih automobilskih kompanija koje su izvezle više od 100.000 vozila, a to su SAIC, Chery, Tesla China, Changan, Great Wall Motors, Geely i Dongfeng. Među njima, BYD je izvezao 81.000 vozila, što odgovara godišnjem porastu od 1.060%. Chery je izvezao čak 394.000 vozila (+170%), a Great Wall Motors – 124.000 vozila (+97%).
Vrijedno je napomenuti da je kineski izvoz automobila podijeljen u dvije glavne kategorije: nezavisne robne marke i robne marke stranih i zajedničkih ulagača. U prvoj polovini ove godine Tesla China izvezla je 182.000 vozila, postavši treća najveća ''kineska'' izvozna marka automobila, što je trećina kineskog izvoza elektrifikovanih vozila. Uz to, SAIC je pokazao dobar zamah na tržištima kao što su Meksiko, Australija, Velika Britanija, Saudijska Arabija, Indija i Tajland. Chery se dobro pokazao na tržištima kao što su Rusija, Meksiko i Čile.
Sve u svemu, Azija, Evropa i Latinska Amerika glavna su tržišta za kineski izvoz vozila. Prema dostupnim podacima tri najveća uvoznika kineskih vozila su Rusija, Meksiko i Belgija, odnosno Belgija, Britanija i Tajland kada su u pitanju baterijska vozila.
Povezane novosti
Nova Mazda6e osvojila maksimalnih pet zvjezdica na testu sigurnosti
Japanska limuzina ostvarila je najbolje rezultate u procjeni sigurnosti odraslih i djece, zatim izvrsne performanse AEB sistema u zaštiti biciklista i motociklista, te je pozitivno ocijenjena u pogledu sistema kontrole putnika.
Plug-in hibridi opet u nevolji, električni automobili preuzimaju primat
Dani plug-in hibrida (PHEV) su praktično odbrojani. Proizvođači napuštaju ovu tehnologiju čak i prije nego što to zatraži Evropska unija, a proces je već u punom jeku.
Neočekivani povratak petovratnog Smarta
Nestali Smart ForFour vratit će se na tržište kako bi konkurisao, između ostalih, novom Renault Twingu. Nazvan Smart #4, pozicionirat će se u rastućoj Smart paleti kao "stariji brat" budućeg Smart #2, nasljednika također nestalog ForTwo modela.