Od 1970-ih, automobilska industrija zbog sigurnosti koristi lutke za "crash" testove. Te lutke su napravljene po uzoru na muškarce – prosječne muške građe i prosječne težine muškaraca. Ponekad, umjesto ženske lutke, istraživači koriste manju verziju muške lutke, otprilike veličine 12-godišnje djevojčice. Međutim, tim švedskih inženjera radi na tome da to promijeni. Profesorica sigurnosti u saobraćaju na Švedskom nacionalnom institutu za istraživanje puteva i transporta, Astrid Linder, vodi taj tim. U istraživanjima se došlo do podataka da se povrede žena u saobraćajnim nesrećama mogu razlikovati od povreda muškaraca.
''Najveća razlika je tome da žene od kasnih 60-ih imaju veći rizik od povreda od muškaraca, naročito povrede vrata. Žene također imaju veći rizik od teških povreda kao vozači u frontalnim udarima. Naši testovi su pokazali da nije isto sjede li muškarci ili žene na određenim sjedištima, kaže Astrid Linder, koja također ističe da je vrlo važno i da u zakonskim propisima imamo inkluzivnu, a ne isključivu regulativu.
Poznato je da je švedska autoindustrija, naročito Volvo, tradicionalno najviše okrenuta sigurnosti u prometu, a istraživanja koja se odvijaju pod vodstvom Linder i njenog tima pokazuju koliko se ova oblast još može unaprijediti. Tako da na novim lutkama senzori daju podatke koji mogu spasiti život, mjereći precizne fizičke sile koje djeluju na svaki dio tijela u udesu. Tim bilježi podatke, uključujući brzinu udarca, silu prignječenja, obrtni moment tijela... Kad žena doživi saobraćajnu nezgodu, postoji do tri puta veća vjerovatnoća da će pretrpjeti povredu vrata uslijed sudara otpozadi u odnosu na muškarca, prema podacima američke vlade. Linder vjeruje da njeno istraživanje može pomoći na koji će se način automobili sigurnosno oblikovati u budućnosti. Prije nego što se u ''chrash'' testovima počne koristiti ženska lutka koju je napravio tim Astrid Linder, nadležne institucije je moraju certificirati.
Povezane novosti
![Novo u asortimanu Volva: Novi sistem punjenja za električne automobile](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1738752953-novo-u-asortimanu-volva-novi-sistem-punjenja-za-elektricne-automobile.jpg?v1738752999)
Novo u asortimanu Volva: Novi sistem punjenja za električne automobile
Volvo je najavio niz novih funkcija koje će biti dostupne u njihovim vozilima od ove godine. Među novim karakteristikama je i novi Plug & Charge sistem punjenja, koji će biti prisutan u svim električnim modelima švedskog brenda.
![Hyundai želi udvostručiti prodaju električnih automobila i izbjeći CO2 penale](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1738658627-hyundai-zeli-udvostruciti-prodaju-elektricnih-automobila-i-izbjeci-co2-penale.jpg?v1738658635)
Hyundai želi udvostručiti prodaju električnih automobila i izbjeći CO2 penale
Korejski proizvođač automobila želi ove godine udvostručiti prodaju električnih automobila na evropskom tržištu. Time se želi boriti protiv penala koje EU nameće s novim pravilima o emisiji CO2.
![Električni Volvo EX30 uskoro u popularnoj Cross Country verziji](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1738323519-elektricni-volvo-ex30-uskoro-u-popularnoj-cross-country-verziji.jpg?v1738323563)
Električni Volvo EX30 uskoro u popularnoj Cross Country verziji
Švedski proizvođač automobila upravo je najavio da će njihov električni model EX30 dobiti Cross Country varijantu po uzoru na tradicionalne off-road pakete kakve smo viđali na prijašnjim modelima. Volvo je takođe otkrio datum lansiranja: 10. februar.