Članak top banner 970x90
Vijesti

Čipovi ostaju glavna glavobolja

Manjak čipova bio je, još uvijek jest, i vjerojatno će nastaviti biti glavna glavobolja za proizvođače automobila širom svijeta. Sve više analitičara očekuje da će ograničene količine ostati problem i u 2023. godine.

Autor: BIHAMK

I dok proizvođači automobila rade bez prestanka na načinima da smanje poremećaje uzrokovane njihovim proizvodnim operacijama, proizvođači čipova širom svijeta već bilježe značajne pomake u pogledu potražnje. Broj narudžbi čipova za pametne telefone i računare opada, dok su za automobilsku industriju i dalje u velikoj potražnji.

Ovo je pravi trenutak za proizvođače automobila da počnu stvarati rezervne zalihe. Drugim riječima, s obzirom da je opterećenje proizvođača čipova smanjeno nakon pada potražnje za pametnim telefonima i računarima, automobilska industrija može poboljšati globalne zalihe i time povećati proizvodnju automobila u kratkom roku. U protivnom, postoji šansa da se pojavi još jedan snažan val nestašice čipova, koji bi na kraju bacio proizvođače automobila u novu krizu uzrokovanu nedostatkom ovih izuzetno bitnih komponenti.

Govoreći o razlozima koji su uzrokovali velike poremećaje u automobilskoj industriji, većina proizvođača automobila otkazala je svoje narudžbe za čipove početkom 2020. godine nakon velikog pada potražnje za novim automobilima. Budući da su se oslonili na aktivne zalihe, proizvođači automobila vjerovali su da mogu naručiti čipove kada vide znakove oporavka, ali promjenjivi trendovi uzrokovani Covidom na kraju su ih gurnuli u višegodišnju krizu.

Većina proizvođača čipova popunila je svoje knjige narudžbi proizvodnjom čipova za kućanske aparate, ali i telefone i računare, pogotovo jer je svijet sve više počeo raditi online. A sve se dogodilo prebrzo, jer proizvođači automobila nisu bili upoznati s načinom rada livnica, ne znajući da bi nedostatak zaliha predstavljao visok rizik poremećaja u svakodnevnom poslovanju.

Zbog toga se sadašnja situacija sa padom potražnje čipova mimo autoindustrije upravo čini savršen trenutak za stvaranje rezervnih zaliha. U suprotnom bi oporavak, u smislu veće potražnje za računarima i pametnim telefonima, mogao otežati proizvođačima automobila da se dočepaju poluprovodinika, posebno zbog njihovog sve većeg broja potrebnog za vozila nove generacije.

 

BIHAMK

Povezane novosti

Porodično stablo: Ko posjeduje koje marke automobila?

Porodično stablo: Ko posjeduje koje marke automobila?

Autoindustrija ima vrlo zbunjujuće porodično stablo. U protekloj deceniji došlo je do ukidanja partnerstava, prodaja, odvajanja i bankrota, pa možda ćete se iznenaditi kako su najbolje svjetske marke podijeljene oko samo nekoliko matičnih kompanija.

Vojna vozila ulaze u novu eru razvoja

Vojna vozila ulaze u novu eru razvoja

Vojna industrija ulazi u fazu umjetne inteligencije i kibernetičke sigurnosti. Proizvođač klasičnog Humveeja želi vojsku opskrbiti taktičkim kamionom s takvom tehnologijom.

Možda bi vas zanimalo