Članak top banner 970x90
Testovi

Povratak Astre

Šesta Opel Astra najavljuje novu eru za Opelov kompakt.

Autor: Admir Muharemović

Dizajn iz Opelove uspješne prošlosti i PSA tehnika nova su energija i pun povratak Astre, kako za Opel, tako i za samo tržište. Prve kilometre smo napravili sa hybridom i turbakom od 130 KS.

 Teško razdoblje je iza Astre u posljednje tri godine. Redizajn modela K u jesen 2019. došao je u krivi ''tranzicijski'' čas za ovaj Opelov bestseler, koji je kao jedan od rijetkih u kompaktnoj klasi u prošlosti uspio nadmudriti Golf po broju isporučenih modela. No, dolaskom pod okrilje PSA Opel je dobio novu energiju i novu putanju koju uz svoj know how vješto pretvara u zanimljive automobile kombinujući strast prošlosti i aktuelne tehnologije francuskog gazde.

Od septembra 1991. godine, Opel je lansirao pet generacija Astre, svog drugog najdugovječnijeg modela poslije Corse, a ako računamo Kadett, Astra je sa 86 godina na plećima kompakt sa najdužim stažom svih vremena. Šesta generacija (kodna oznaka L) je takođe komercijalizovana i spremna da povrati ugled koji je nekad imala u kompaktnoj klasi, a Astra je konačno dočekala da se oslobodi okova stare tehnologije General Motorsa.

 

Izvedba slijedi funkciju

Novi početak za šestu generaciju započeo je dizajnom kojeg su Opelovi dizajneri iscrpili iz nekadašnje Opel Mante, a ta famozna prednja maska koja evocira prošlost već se ustalila na skoro svim novim Opel modelima, poput Mokke, Crosslanda i Grandlanda. Kažu iz Opela tamo gdje drugi automobili imaju običnu prednju rešetku, Astra ima Vizor®. Ovaj prepoznatljivi i glatki dizajn maske naglašava njemačko dizajnersko načelo po kojem izvedba slijedi funkciju i elegantno integriše vidljive uređaje, senzore i funkcije u jedan neprekidni modul. Ok, ovaj blago ''namrgođeni'' izgled istovremeno koji kao da želi poručiti ''maknite mi se s puta'' pristaje i na Astru i već je nekako u startu doživljavamo ljutito i precizno njemački. To bi mogao i biti motiv dizajnera, da se prvi vizuelni kontakt veže za matičnu zemlju i sve savršenosti koje Njemačka nosi u očima svjetskih posmatrača.

Nazad su dizajnirana svjetla po uzoru na Astru K, ali su sada tanja i izduženija. Ništa posebno, jer ovaj detalj je postao jako prisutan kod različitih modela od različitih proizvođača u zadnjih nekoliko godina i  vjerujemo da ste to već primjetili u saobraćaju. Novu Astru ćemo ipak ponajprije prepoznavati po licu.

 

Moderna i umjerenija od Francuza

Astra u dužinu mjeri 4,37m i pomalo djeluje izduženo u odnosu na prethodnicu od koje je duža tek 4mm, ali je u konačnici jako skladna i moderna. Unutra je komforna, ali bi mogla biti i komfornija odzada ili ćemo za konačni sud sačekati verziju sa običnim, a ne ''masivnim'' sjedištima sa AGR certifikatom, što je isti problem koji se povlači još od modela J. Iza leđa putnika je smješten 422 litara zapreminski gepek, što je 52 litra više nego kod serije K i recimo 42 litra više nego kod Golfa, dok kod hybrida, zbog baterije koja je smještena u dno, prtljažnik mjeri 352 litra. Sve ovo je nekakav prosjek, pa čak i malo iznad u kompaktnoj klasi što će većini korisnika biti zadovoljavajuće.

Materijali su ugodni na dodir, zanimljivi i originalni trokraki upravljač fino leži u rukama, a ''dupli'' digitalni ekran 10-inčni Pure Panel vodi Astru u nove trendove 21. vijeka. Svidjelo nam se što je dio komandi ''mehanički'' i ne traži nužno baš sve da se podesi kroz multimedijalni ekran kao kod Peugota recimo, a i dalje je sve minimalistički dizajnirano.

 

Pametne tehnologije

Nova Opel Astra donosi inovacije u kompaktnoj klasi ranije poznate kupcima samo u skupljim vozilima. To će omogućiti sigurniju i opušteniju vožnju. Ovo su neki od tih:

- Sistem poluautomatske promjene vozne trake;

- Intelli-Lux LED® Pixel Light svjetla visoke klase;

- Intelli-Drive 2: Skup Opelovih najnaprednijih intuitivnih tehnologija za pomoć vozaču koje zajedno čine novu Astru najsigurnijim i najopuštajućim automobilom iz Opela;  

- Intelli-Vision: Automatski uključuje kad Astru prebacite u način vožnje unatrag. Upotrebljava četiri kamere postavljene oko automobila;

- Intelli-HUD (Head up Display): Projicira bitne informacije direktno na vjetrobran i u vozačevo vidno polje;

- Intelli-Drive 1.0: Kombinuje razne sisteme za pomoć vozaču kao što su upozorenje na frontalni sudar s automatskim kočenjem u slučaju opasnosti, otkrivanje umora vozača, detekcija pješaka i prepoznavanje mrtvog ugla;

- Intelli-Air: Novi visokoefikasni filter za zrak koji isporučuje ažurirane informacije o kvaliteti zraka. Pomaže održati zrak u kabini svježim i čistim 

-AGR ergonomska sjedišta: Najbolja u klasi, s masažom i ventilacijom.

 

Prva hybridna Astra

Ispod zgodnog tijela nastupa PSA platforma EMP2. Donor je Peugeot 308. Znači Astra jednako kao 308-ica može biti pogonenja benzinskim, dizelskim ili hybridnim pogonom. To je standard trenutno neophodan u autoindustriji. Dakle, benzinci su trocilindarski 1.2 PureTech sa 110 i 130 KS, ali ovaj put zaista s PSA polica. I da, prošli model je okončao životni vijek sa svim trocilindarskim agregatima, a sad se pojavljuju i oni sa cilindrom više. Prvo je to dizelski 1.5 sa 130 KS, a zatim i dva hybrida od 180 i 225 KS, čija osnovica je benzinac od 1.6 litara.

Motori sa unutrašnjim izgaranjem stižu uz 6-stepeni ručni ili 8-stepeni automatski mjenjač, dok hybridi sa 12,4 kWh baterijom smještenom u gepeku po defaultu rade uz automatiku.

Prve kilometre smo napravili sa hybridom kod kojeg se osjeća težina, ali i dobar ''boost'' koji dodaje električni agregat što će pomoći kod zaobilaska sporijih vozila. Međutim, cijena hibridne Astre od 67.339 KM za verziju od 180 KS joj na našem tržištu ne ide u prilog.

 

Između benzinca i dizela

Ono što nas raduje što nekakav 1.2 turbo sa tri cilindra i 130 KS ima fino ispeglane manire. Dobro ubrzava, vibracije su uglavnom otklonjene, a potrošnja je podnošljiva. Nova Astra jako ugodno klizi cestom, rupe pegla njemački čvrsto (čak i na 18'' točkovima), a el. volan je prilagođen mrvicu više za grada. Sve u svemu, PSA trocilindraši su dovoljno življi i dinamičniji od sličnih agregata u seriji K, pa na njih treba ozbiljnije računati u prodaji. S druge strane, četverocilindarski dizelaš je takođe lijepa strana ponude ko želi putovati sa rijetkim stajanjem na pumpama, jer je njegova potrošnja ispod 5 litara, a cijena (1.5 DTH Edition MT-6) i dalje prihvatljivih 44.182 KM.

 

Cijene od 38.002 KM

Knjiga narudžbi za Astru u BiH starta od petog mjeseca. Cijene kreću od 38.002 KM za drugi nivo opreme Edition i 1.2T benzinac od 110 KS, a takav model je opremljen automatskom klimom, parking senzorima naprijed i nazad, 16'' alu felgama, adaptivni tempomat, pokretanjem vozila bez ključa i nizom asistenata za vožnju poput detekcije umora vozača, pomoć za držanje trake itd.

Karavanska Astra Sports Tourer stiže iduće godine, a tada će tržišno biti komercijalizovana i prva potpuno električna Astra-e.

BIHAMK

Povezane novosti

Peugeot 308 – Fatalna privlačnost

Peugeot 308 – Fatalna privlačnost

Prošla generacija 308-ice zadržala se čak osam godina, a prodata je u 1,3 milion jedinica. Zadatak s novom-trećom edicijom kompaktnog Peugeota je teži nego ikada, jer se 308-ica sad, pored ''odignutih'' modela, suočava i sa šest-sedam električnih rivala.

TEST: Toyota Yaris Cross Sport BiTone 1.5 VVT-iE

TEST: Toyota Yaris Cross Sport BiTone 1.5 VVT-iE

Šta može biti popularnije od planetarno popularnog Yarisa? Samo njegova crossover izvedba Yaris Cross. I tako je krenula njegova turneja, pa je Cross u samo nekoliko sedmica prodaje na njemačkom tržištu premašio očekivanja Toyotinih čelnika.

Možda bi vas zanimalo