Ako poštujemo pravila o specifikaciji i gradaciji i preporučenim intervalima, nekakva ustaljena praksa kaže da mineralna ulja zahtijevaju zamjenu nakon svakih 5.000 do 7.000 pređenih kilometara, polusintetička od 10.000 do 15.000 km, dok sintetička ulja mogu trajati od 15.000 do 30.000 km, a u nekim slučajevima i duže.
Također, vozačima koji prelaze manje kilometraže i voze uglavnom u gradskim uslovima, savjetuje se da provjere kvalitetu ulja barem jednom godišnje, jer niska kilometraža može značiti da ulje ne dostigne optimalne temperature za pravilno funkcioniranje i rad motora.
Rasprava o intervalima zamjene motornog ulja traje već decenijama, a mišljenja su podijeljena među vlasnicima vozila, proizvođačima automobila i automehaničarima. Preporučeni intervali uglavnom se temelje na pređenoj kilometraži, ali i sam proizvođač vozila često uključuje senzore za praćenje kvaliteta ulja, koji će obavijestiti vozača ako se kvalitet ulja pogorša prije nego što dostigne preporučeni broj kilometara. U modernim vozilima, ako kvaliteta ulja padne ispod optimalnog nivoa, sistem će automatski preći u sigurnosni režim rada kako bi zaštitio motor.
Međutim, mnogi stručnjaci za motorna ulja i mehaničari smatraju da bi trebalo pratiti ne samo kilometražu, nego i broj radnih sati i način vožnje, jer opterećenje motora varira zavisno od uslova vožnje. Na primjer, vožnja u gradskim uvjetima s čestim hladnim startovima i vožnjom u "stani-kreni" režimu stvara dodatna opterećenja na motoru, uzrokujući ubrzano trošenje ulja zbog visokih temperatura i povećanog onečišćenja. Također, prebrza vožnja može uzrokovati prekomjernu temperaturu motora, što negativno utječe na kvalitetu ulja i njegove aditive.
Iako tehnologija u modernim vozilima omogućava praćenje kvaliteta ulja, praksa pokazuje da ove procjene nisu uvijek savršene. U nekim slučajevima, sistem može pogrešno procijeniti stanje ulja, što može dovesti do oštećenja motora. Stoga mnogi stručnjaci preporučuju češće provjere, posebno za vozače koji redovno voze pod težim uslovima.
Takođe, postoji i drugi uslov, a to je vremenski servis. Bez obzira ako u toku godine pređete manji broj od očekivane kilometraže, sa zamjenom ulja u motoru ne možete pogriješiti.
Bez obzira na to koji sistem praktikujete za praćenje zamjene motornog ulja, ključno je da budete svjesni da kvalitet ulja direktno utiče na performanse motora. Kvalitetno ulje poboljšava rad turbine, smanjuje potrošnju goriva i smanjuje troškove održavanja. Cijena zamjene ulja može varirati zavisno o vrsti motora, odnosno od količine. Naime, zavisno od broja cilindara i kapaciteta kartera, količina varira od tri do 10 litara. Uz cijenu ulja, treba uračunati i trošak rada servisa ako niste u mogućnosti ili ne želite sami obaviti zamjenu.
Na kraju, iako je zamjena ulja ipak trošak za vlasnika, to je najvažnija redovna servisna aktivnost koja dugoročno štedi novac jer spriječava veće popravke i produžava životni vijek motora. Redovno održavanje, uključujući zamjenu ulja prema preporučenim intervalima, štiti vaš automobil, a dugoročno čuva i kućni budžet.
Povezane novosti

Zimska oprema od 1.4. prestaje biti obavezna
Obaveza posjedovanja zimske opreme na snazi je do 1.4.2025, nakon čega treba pristupiti pripremi vozila za vožnju na višim temperaturama.

Oprezno s tempomatom, čak i adaptivni povećava šanse za nezgodu
Određene studije pokazuje da adaptivni tempomat može uzrokovati više nezgoda. Glavni je problem što korištenje ovog sistema povećava nepažnju vozača koji se previše oslanjaju na asistenciju autopilota.

Kampanja "Ako gledaš u telefon, ne voziš!"
Korištenje mobilnog telefona tokom vožnje predstavlja ozbiljan rizik za sigurnost vozača i svih učesnika u saobraćaju.