Stiglo osam ponuda za izgradnju tunela Prenj
Opsežne pripreme su počele davno, a sredinom septembra ove godine krenulo se s izborom izvođača radova na samom tunelu, dok je paralelno s tim raspisan i tender za izbor izvođača radova na izgradnji pristupnih cesta ovom tunelu.
Javno preduzeće Autoceste FBiH ozbiljno se priprema za najzahtjevniji posao na Koridoru 5c, što je sasvim sigurno izgradnja tunela Prenj sa svim pristupnim saobraćajnicama oko ovog mega objekta.
Opsežne pripreme su počele davno, a sredinom septembra ove godine krenulo se s izborom izvođača radova na samom tunelu, dok je paralelno s tim raspisan i tender za izbor izvođača radova na izgradnji pristupnih cesta ovom tunelu. Da se ovom poslu pristupilo vrlo ozbiljno i odgovorno svjedoči i informacija da je 26. septembra, nakon što je istekao rok za slanje prijava kompanija koje konkurišu za izgradnju tunela dugog skoro 10,5 kilometara, taj rok produžen za još 15 dana, iako je već za ovaj posao stiglo osam ponuda. Tri ponude su poslale kompanije iz Turske, dvije iz Kine, jedna iz Indije i dvije od konzorcija kompanija iz Turske i Južne Koreje. Iz Autocesta FBiH su nam pojasnili da su rok za dostavljanje ponuda prolongirali za dvije sedmice jer je došao velik broj upita za pojašnjenje tenderske dokumentacije. Ovo praktično znači da se nakon pretkvalifikacija koje su još u toku na tender može javiti još kompanija ili konzorcija kompanija, ali ne nakon isteka novog roka. O kakvom interesovanju za ovaj projekat je riječ pokazuje i informacija da se za tendersku dokumentaciju zanimalo čak 196 firmi koje su poslale više od 50 pitanja koja se odnose na pojašnjenje projekta.
Postupak pretkvalifikacija
Nakon što istekne i ovih 15 dana završit će se postupak pretkvalifikacija i biće sačinjena uža lista ponuđača koji ispunjavaju uslove i prelaze u narednu fazu tendera, a najvažnije će biti tehničke i finansijske pojedinosti u odnosu na tenderom propisane kriterije. U drugoj fazi će se gledati samo finansijske ponude pretkvalifikovanih ponuđača.
Sad kada smo objasnili postupak izbora izvođača radova na izgradnji jednog od najdužih tunela u Evropi, a u BiH svakako najdužeg, da kažemo koju riječ i o pratećim tenderima i objektima oko tunela. Paralelno s izborom izvođača radova na tunelu ovih dana je raspisan tender i za izbor izvođača radova na izgradnji pristupnih cesta oko tunela. Autoceste FBiH su raspisale poziv za dostavljanje ponuda za izgradnju pristupnih cesta i to po sedam kilometara cesta s obje strane budućeg tunela Prenj, a rok za dostavljanje ponuda je 21. novembar. Vrijednost ovih radova se procjenjuje na oko 20 miliona eura, dok će nadzor radova koštati oko 750.000 eura. Sve će biti finansirano kreditom od Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD).
Kako bi se rizik investitora sveo na minimum u pogledu cijene izgradnje tunela Prenj, te odabrani izvođač mogao krenuti s radovima što prije, vanjski saradnici JP Autoceste FBiH su već završili niz priprema koje uključuju sveobuhvatne geološko-geotehničke i geofizičke podloge. Jedna od njih je izgradnja pristupnih cesta kako bi izvođač radova na izgradnji tunela imao sve što je potrebno da odmah počne s iskopom tunela, a te pripreme podrazumijevaju izgradnju pristupnih cesta, vodovoda i električne mreže. Izgradnja tunela Prenj počinje sredinom naredne godine, a pristupnih cesta početkom godine. Povodom svih ovih projekata direktor JP Autoceste FBiH Elmedin Voloder je rekao da je veliki izazov učestvovati u ovom generacijskom projektu, ali je potvrdio upravo ovo o čemu pišemo, a to je dobra priprema.
Rok – pet godina
''S obzirom na dobru pripremu projekta i urađene predradnje, vjerujem da ćemo odabrati pouzdanog izvođača radova koji će odnosom iskustva i vještina u radu, stručno i profesionalno izvršiti sve predviđene radove u očekivanoj dinamici. Tražit ćemo da rok za završetak radova na izgradnji tunela bude pet godina kako bismo autocestu na Koridoru 5c završili do 2028. godine'', rekao je Voloder.
Iako će gradnja tunela Prenj početi tek sredinom naredne godine, već se naziru i neke pojedinosti u vezi ovog projekta. Tako je, recimo, nakon ispitivanja terena i izrade pratećih studija utvrđeno da su na prvoj trećini dionice tunela od Konjica prema Mostaru nešto lošiji uslovi iskopa tunela i mogu se očekivati jedan do dva rasjeda, dok se na ostatku dionice tunela od 2/3 može očekivati čvrsta stijena. Upravo zbog toga na projektu su angažovan iskusni stručnjaci iz oblasti tunelogradnje i sigurnosti iz Austrije i Slovenije.
Dionica autoceste na kojoj je i tunel Prenj će sa ulazno/izlaznim portalima biti duga ukupno 12 kilometara.
Do 2028. godine koja je zacrtana kao godina u kojoj ćemo konačno dobiti kompletnu autocestu na Koridoru 5c nije ostalo još puno. U ovoj i narednoj godini će biti potpisano osam velikih ugovora u vrijednosti od čak tri milijarde eura za više od 80 kilometara autoceste. Njihovom realizacijom i završetkom tunela Prenj Bosna i Hercegovina će konačno biti ucrtana u evropsku mrežu cestovnih koridora, a svim učesnicima u saobraćaju ponuditi brzu, modernu i sigurnu cestovnu komunikaciju u pravcu sjever-jug.
Povezane novosti
Gradnja tunela Prenj počinje 2023. godine
Probijanjem tunela Prenj, te izgradnjom autoceste na toj trasi, put između Sarajeva i Mostara će se skratiti za duplo, a sada se od Sarajeva do Mostara magistralnom cestom M-17 vozimo oko dva sata.