Znate li čemu služi i kako se koristi Hill holder sistem?
Iako Hill Holder asistent može biti koristan u praksi kao zamjena za ručnu kočnicu, neki proizvođači omogućavaju ručno deaktiviranje ove funkcije obično putem univerzalnog tastera ili preko menija za podešavanje funkcija vozila u okviru multimedije.
Prije pojave Hill Holder sistema, mnogi vozači, naročito početnici, suočavali su se sa strahom od kretanja na uzbrdici, gašenja motora i vraćanja vozila unazad. Zahvaljujući modernoj tehnologiji i elektronski kontrolisanom asistentu, ti problemi su sada prošlost.
Hill Holder sistem, poznat i kao Hill Hold Control ili Hill Start Assist, predstavlja inovativno rješenje koje olakšava kretanje na nagibu, čineći vožnju sigurnijom i manje stresnom. Ova napredna funkcija, integrisana s kočionim i ESP sistemom (elektronska kontrola stabilnosti), omogućava lakše pokretanje vozila na uzbrdici bez potrebe za brzim prebacivanjem noge sa kočnice na papučicu gasa.
Kako funkcioniše Hill Holder?
Hill Holder sistem pomaže vozačima da bezbjedno pokrenu vozilo nakon zaustavljanja na nagibu – bilo da se radi o semaforu, gužvi u saobraćaju ili nekoj drugoj situaciji.
U klasičnim uslovima, vozač bi morao koristiti ručnu kočnicu i pažljivo dozirati kvačilo i gas kako bi spriječio gašenje motora i vraćanje unazad. Kod vozila s automatskim mjenjačem, ovaj proces je nešto jednostavniji jer elektronika upravlja kvačilom.
Hill Holder sistem značajno pojednostavljuje kretanje na uzbrdici. Kada vozač pusti papučicu kočnice, sistem privremeno zadržava vozilo u mjestu (obično oko 2-3 sekunde), omogućavajući dovoljno vremena da se pritisne gas bez opasnosti od nekontrolisanog pomjeranja vozila unazad. Ovaj sistem automatski reaguje na nagibe veće od 2%, koristeći senzore koji prepoznaju situaciju i aktiviraju kočnice.
Kada vozač prebacuje nogu s kočnice na gas, sistem nastavlja da drži točkove blokiranim, što je naročito korisno kada je vozilo teško opterećeno ili vuče prikolicu. Nakon nekoliko sekundi, kočnice se automatski otpuštaju, omogućavajući glatko i sigurno kretanje bez trzaja ili proklizavanja.
Ako je sistem aktivan, na instrument tabli se obično prikazuje odgovarajući indikator. Iako je Hill Holder vrlo praktičan, neki proizvođači omogućavaju ručno isključivanje funkcije putem tastera (Auto hold recimo) ili menija u multimedijalnom sistemu vozila.
Ukoliko niste potpuno sigurno u bezbjedno kretanje na usponu, ne isključujte ovaj sistem. Hill Holder je jedan od praktičnijih dodataka u savremenim vozilima i ima svakodnevnu prednost u upotrebi, posebno u krajevima koji obiluju brdovitim putevima.
Povezane novosti

Dacia Sandero ponovo postaje favorit Evropljana
Sandero je bio najprodavaniji automobil u Evropi u mjesecu julu učvrstivši svoj status lidera ove godine. Volkswagen T-Roc i Toyota Yaris Cross su se također popeli na podijum.

Karmann Ghia: Popularni kupe na mehanici Bube nastao je prije 70 godina
Pedesetih godina posao u Volkswagenu je išao dobro, ali je istovremeno bio prilično monoton. Osim Bube i njene kabriolet verzije, Transporter je bio jedini drugi model dostupan u prodajnim centrima, i to je bilo to. Prostor se stvarao za još jednu legendu.

Opel odustaje od planova da postane 100% električni brend
Posljednji koji je odustao od ambicija da postane potpuno električni brend je čini se Opel. Sve je ukazivalo na 2028. godinu, ali trenutna situacija ih je natjerala da preispitaju svoje planove, jednako kao i ostale proizvođače.