Ovom podvigu je prethodilo više od godinu dana detaljne pripreme i koordiniranog rada između svih odjela. Proizvodnja vozila sveobuhvatan je i složen proces, ali Daciji je pošlo za rukom implementirati novi vizuelni identitet istovremeno na sve modele u svojoj paleti! I sve to u rekordnom roku, u isto vrijeme i u tri različite tvornice: u Pitestiju u Rumuniji, te u Casablanci i Tangeru u Maroku.
Marka je tako radikalno promijenila vlastiti imidž i poprimila novi identitet koji utjelovljuje nove vrijednosti, te poduzela prvi korak u okviru strategije Renaulution. Riječ je o nekoliko velikih izazova, od logistike dijelova preko obuke zaposlenika do mreže koncesionara.
Postavlja se pitanje kako je moguće da vozila koja su sišla s proizvodne linije u ponedjeljak ujutro odjednom nose novi amblem Dacia Link, a vozila proizvedena 24 sata ranije takvo obilježje nemaju?
Prvo poglavlje: industrijski izazov
S proizvodnih linija u tri Dacijine tvornice svakih 50 sekundi siđe jedno vozilo. U trenucima preobražaja, u jednom je danu trebalo implementirati novi identitet na čak 3.100 vozila. Bio je to 24. 10. 2022. godine, a vozila na koja je trebalo ugraditi nove dijelove počela su stizati na traku od 9 sati ujutro.
Logističke zone također su bila prilagođene za smještaj novih dijelova, pri čemu se vodilo računa o tome da se ne pomiješaju sa starim kataloškim brojevima.
Drugo poglavlje: logistički izazov
Promjena identiteta donijela je i velike logističke izazove: sve modele (Duster, Sandero, Logan i Jogger) trebalo je istovremeno ažurirati u tri tvornice, a raspored za proizvodnju bio je vrlo tijesan. Uz 190 novih dijelova od 57 različitih dobavljača, uključujući logotip, novi amblem i nove boje, logistički je tim imao pune ruke posla. Dodatni izazov predstavljala je nestašica rezervnih dijelova i sirovina, zbog čega se tim morao nositi s kašnjenjima, te osigurati da svi dijelovi odgovaraju dogovorenim standardima.
Treće poglavlje: izazov obučavanja
Za uspješnost radikalne obnove zaslužan je i izvanredan timski rad 20.000 ljudi, zaposlenih u tri tvornice. Predani zaposlenici tvornice spremno su odgovarali na sve izazove i brzo napredovali, poštujući smjernice kompletnog razvoja i postupke industrijske proizvodnje. Za vrijeme uvođenja temeljnog proizvodnog plana, operatori su prolazili obuku. Time je već od prvog trenutka osiguran nesmetan tok proizvodnje uz pridržavanje beskompromisnih standarda kvalitete.
Četvrto poglavlje: prodajni i marketinški izazov
Prodajni i marketinški izazovi bili su vezani uz očekivanja kupaca: morali su otvoriti narudžbe prije nego što radnici implementirali novi identitet u tvornicama.
Industrijski podvig i novi identitet marke prenose Dacijinu poruku na dosad najprivlačniji način. Ovo je novi početak marke koja neumorno mijenja pravila!
Povezane novosti

Mercedes ukida Citan i T-Klasu, klonove Renault Kangooa
Predstavnici Mercedesa potvrdili su da vanovi Citan i T-Klasa neće dobiti nasljednike i da će biti penzionisani do sredine 2026. god. Citan i T-Klasa su posljednja dva modela koja će biti proizvedena u saradnji s Renaultom kao klonovi popularnog Kangooa.

Elroq je drugi električni model Škode u BiH uz redizajnirani Enyaq
Škoda sada ima dva električna modela u ponudi. Pored Enyaqa koji je stigao u osvježenom izdanju, domaći uvoznik je predstavio i manji Elroq od kojeg se očekuje da unaprijedi prodajne brojke.

Kralj parkinga i gradske gužve Smart ForTwo spreman za povratak
Iako je ugašen prije samo godinu dana, Smart je navodno najavio oživljavanje popularnog gradskog dvosjeda ForTwo. Novitet bi trebao imati dizajn inspirisan s prvom generacijom, a šasiju vi zajedno razvili Mercedes i Geely.