Nedavne promjene uprave Volkswagena ostavile su nejasnu sliku u pogledu programa električnih vozila. Toliko razvikani projekat Trinity je pao u drugi plan, bez jasnih znakova da bi se mogao ubrzati u bliskoj budućnosti. U isto vrijeme, Volkswagen je odustao od planova za novu EV platformu i odlučio produžiti životni ciklus trenutne MEB arhitekture na koju su postavljeni aktuelni električari iz grupacije. MEB nikada nije trebala biti dugoročno rješenje, ali konkurencija je nemilosrdna i zahtjeva oprez na konkurentnom tržištu. Čak i uz planirane nadogradnje, MEB+ će biti teško održati protiv Hyundaijevog E-GMP-a i budućih iteracija, a ovo je samo jedan od konkurenata.
Da stvar bude još zbunjujuća, Volkswagen nije siguran da želi zadržati ID. brend u budućnosti. Naravno, sve zvuči pomalo robotski, iako nedvojbeno bolje od Toyotinog bZ-a, ali miješanje marke EV sa starim i proslavljenim modelima također ne izgleda kao dobra ideja, iako Volkswagen želi sačuvati svoja legendarna imena modela i u eri električnih vozila. Istovremeno, VW također planira ići samo s EV programom od 2033., s tim da će evropsko tržište u potpunosti odbaciti SUS motore od 2035. Zašto onda ne zamijeniti naziv ID.3 s imenom Golfa i ID.4 s Tiguanom?
Stvari su se mnogo zakomplikovale kada se počelo pričati da se ID.Golf neće temeljiti na ID.3 već na nadolazećem ID.2. Trenutno je ID.3 iste dužine kao Golf, a očekivalo se da će Volkswagen lansirati ID.2 kao električnu verziju Pola. Volkswagen smatra da ID.3 nudi više prostora iznutra od Golfa, zahvaljujući svojoj električnoj arhitekturi, i da može proći s nazivom ID.2, odnosno ID.Golf.
Na temelju dostupnih podataka, ID.Golf bi se po veličini smjestio između Pola i Golfa, nudeći sličan unutrašnji prostor kao Golf 8. ID.Golf bi bio prvi Volkswagenov model temeljen na obnovljenoj MEB-Plus platformi sa uključenom LFP baterijom kako bi smanjio troškove. Svoj električni kompakt VW bi navodno prodavao za manje od 22.500 eura.
Baterije ID.Golf bi trebale koristiti LFP ćelije, a jedan izvor iz Volkswagena nedavno je rekao za Autocar da će novo električno vozilo biti puno lakše od uobičajenih električnih vozila, negdje između 1600-1700 kg. Kompaktni EV bi se nudio kao verzija s jednim motorom i prednjim pogonom, što je zanimljivo s obzirom na to da ID.3 ima zadnji pogon.
Što se tiče njegove veličine, ID.Golf bi trebao biti znatno kraći od ID.3 (4,26 m), a priključak za punjenje bi trebao biti sprijeda, takođe suprotno od ID.3. Očekuje se da će ID.Golf biti lansiran 2025.
Povezane novosti
Četvrta generacija Citroena C3 zvanično na bh. tržištu
Prepoznatljiv po svom modernom dizajnu, osmišljen je za sve vozače koji cijene pouzdanost, udobnost i inovativna rješenja, novi C3 je pravo osvježenje na bh. tržištu. Najveće osvježenje je cijena ispod 30.000 KM za osnovni model.
BYD proizveo 10 miliona elektrifikovanih automobila u 20 godina
Kineski gigant BYD zvanično je objavio da je dostigao impresivnu brojku od 10 miliona proizvedenih elektrifikovanih automobila. Ova prekretnica stiže gotovo 30 godina nakon osnivanja kompanije i skoro 20 godina nakon debija njihovog prvog modela.
Volkswagen i Rivian započinju partnerstvo vrijedno 5,8 milijardi dolara
Njemački gigant VW i američki proizvođač električnih vozila Rivian službeno su započeli zajedničko partnerstvo, uz povećanje Volksvagenovih ulaganja. Očekuje se da će prvi automobili proizvedeni u sklopu ovog partnerstva biti lansirani 2027. godine.