Nedavne promjene uprave Volkswagena ostavile su nejasnu sliku u pogledu programa električnih vozila. Toliko razvikani projekat Trinity je pao u drugi plan, bez jasnih znakova da bi se mogao ubrzati u bliskoj budućnosti. U isto vrijeme, Volkswagen je odustao od planova za novu EV platformu i odlučio produžiti životni ciklus trenutne MEB arhitekture na koju su postavljeni aktuelni električari iz grupacije. MEB nikada nije trebala biti dugoročno rješenje, ali konkurencija je nemilosrdna i zahtjeva oprez na konkurentnom tržištu. Čak i uz planirane nadogradnje, MEB+ će biti teško održati protiv Hyundaijevog E-GMP-a i budućih iteracija, a ovo je samo jedan od konkurenata.
Da stvar bude još zbunjujuća, Volkswagen nije siguran da želi zadržati ID. brend u budućnosti. Naravno, sve zvuči pomalo robotski, iako nedvojbeno bolje od Toyotinog bZ-a, ali miješanje marke EV sa starim i proslavljenim modelima također ne izgleda kao dobra ideja, iako Volkswagen želi sačuvati svoja legendarna imena modela i u eri električnih vozila. Istovremeno, VW također planira ići samo s EV programom od 2033., s tim da će evropsko tržište u potpunosti odbaciti SUS motore od 2035. Zašto onda ne zamijeniti naziv ID.3 s imenom Golfa i ID.4 s Tiguanom?

Stvari su se mnogo zakomplikovale kada se počelo pričati da se ID.Golf neće temeljiti na ID.3 već na nadolazećem ID.2. Trenutno je ID.3 iste dužine kao Golf, a očekivalo se da će Volkswagen lansirati ID.2 kao električnu verziju Pola. Volkswagen smatra da ID.3 nudi više prostora iznutra od Golfa, zahvaljujući svojoj električnoj arhitekturi, i da može proći s nazivom ID.2, odnosno ID.Golf.
Na temelju dostupnih podataka, ID.Golf bi se po veličini smjestio između Pola i Golfa, nudeći sličan unutrašnji prostor kao Golf 8. ID.Golf bi bio prvi Volkswagenov model temeljen na obnovljenoj MEB-Plus platformi sa uključenom LFP baterijom kako bi smanjio troškove. Svoj električni kompakt VW bi navodno prodavao za manje od 22.500 eura.
Baterije ID.Golf bi trebale koristiti LFP ćelije, a jedan izvor iz Volkswagena nedavno je rekao za Autocar da će novo električno vozilo biti puno lakše od uobičajenih električnih vozila, negdje između 1600-1700 kg. Kompaktni EV bi se nudio kao verzija s jednim motorom i prednjim pogonom, što je zanimljivo s obzirom na to da ID.3 ima zadnji pogon.
Što se tiče njegove veličine, ID.Golf bi trebao biti znatno kraći od ID.3 (4,26 m), a priključak za punjenje bi trebao biti sprijeda, takođe suprotno od ID.3. Očekuje se da će ID.Golf biti lansiran 2025.
Povezane novosti
Njemačka vrši pritisak i zahtijeva od EU da odustane od zabrane SUS motora
Kao srce evropske autoindustrije, Njemačka intenzivno pritišće EU da ublaži planiranu zabranu motora s unutrašnjim sagorijevanjem do 2035. godine u korist električnih vozila. Evropska komisija bi trebala dati važne upute o ovom pitanju 10. decembra.
Fiat započeo proizvodnju novog modela 500 Hybrid
Novi Fiat 500 Hybrid ušao je na montažnu traku u fabrici Mirafiori u Torinu, Italija. Do kraja godine bit će sastavljeno 6.000 jedinica, a prve jedinice bit će isporučene u januaru 2026. godine.
U BiH premijerno predstavljeni Chery Arrizo 8 i redizajnirani Chery Tiggo 4 Hybrid
Na bh. tržištu predstavljena su dva noviteta - Arrizo 8 i redizajnirani Chery Tiggo 4. Dok Tiggo 4 poznajemo još od ranije, Arrizo 8 je potpuno novi predstavnik u ponudi modela koji se mogu pronaći kod bh. uvoznika automobila Chery.