Vrijedan jubilej za Daciju: Proizvedeno milion vozila s plinskom instalacijom
Dacia je dostigla proizvodni prag od milion vozila s motorima koji sagorijevaju benzin i plin. Vozila rumunskog proizvođača s tvorničkom plinskom instalacijom iznimno su popularna zbog ekonomičnosti.
Neosporni lider u segmentu automobila s ukapljenim naftnim plinom, poznatijim kao TNG ili LPG, na evropskom tržištu automobila je Dacia. Rumunski proizvođač je jedan od rijetkih koji, pod Eco-G oznakom, nudi dvogorivne motore.
Ovo tehničko rješenje, koje je razvio rumunski inžinjerski centar, kako bi se maksimizirala efikasnost vozila i smanjio utjecaj na okoliš, u potpunosti je integrisano u tvornici, pri čemu su svi detalji Eco-G verzija predviđeni u razvoju vozila od početnog dizajna.
Na nivou 2024. godine, Eco-G motori predstavljaju 35% prodaje marke Dacia na rumunskom tržištu. Logan je model s najvećim udjelom narudžbi za Eco-G verziju s 55 posto ukupne prođe, a slijede ga Sandero s 48% prodaje i Jogger s 44% ukupne prodaje.
Na međunarodnom nivou, glavna tržišta za Dacia Eco-G asortiman su: Italija, Francuska, Njemačka, Španija i Poljska. U režimu rada LPG, vozila serije Dacia emituju u prosjeku 10% manje CO2 od onih opremljenih ekvivalentnim benzinskim motorima. Vozila s plinom su ujedno vrlo dobar odgovor na problem smanjenja emisija. Na svakih 100 pređenih kilometara auto s tvorničkom LPG instalacijom emituje 15 grama CO2 manje od automobila na benzin.
Koja je beneficija za vlasnika vozila? Pored smanjenih emisija, smanjeni su i ukupni troškovi. Eco-G modeli imaju veći obrtni moment, ali i mnogo veću autonomiju, koja nerijetko prelazi 1.000 km u kombinaciji benzin i plin. Na pojedinim EU tržištima, na račun eko bonusa vozila s plinom imaju jednaku cijenu kao benzinci, tako da vlasnik nema troška pri nabavci vozila.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.