Volvo zabilježio rekordnu prodaju u 2023.
Potaknuta ogromnom potražnjom za električnim automobilima i stabilizacijom lanaca nabavke dijelova, švedska kompanija je prodala rekordan broj vozila u 2023. Potražnja za Volvo električnim vozilima skočila je za čak 70 posto u prošloj godini.
Godišnja globalna prodaja porasla je za 15 posto u prošloj godini u odnosu na 2022., naglašavaju iz švedske kompanije. Analogno većoj potražnji, Volvo je prodao rekordnih 708.716 vozila u 2023., dodajući da je potražnja za električnim vozilima na baterije porasla za čak 70 posto u poređenju sa 2022.
Najprodavaniji model ovog proizvođača automobila prošle godine bio je XC60.
"Rekord prodaje svih vremena je demonstracija snažnog portfolio elektrifikovanih Volvo modela u kombinaciji sa stabilnijim lancem opskrbe dijelova", navodi se u saopštenju kompanije.
Stopa rasta Volva u decembru iznosila je 4,6 posto u odnosu na isti mjesec 2022. godine, a prednjačilo je američko tržište sa rastom od 23 posto. Ključ uspjeha bio je u prodaji električnih vozila i globalnoj proizvodnoj mreži koja više nije u zastoju zbog kriza kao što su blokade zbog Covid-19 i oskudice s mikročipovima.
Uprkos rezultatima, stopa rasta Volva se smanjila pred kraj godine, a cijena dionica pala je na ranom trgovanju za 1,4 posto, što je najniži nivo svih vremena za kompaniju koja je izašla na berzu krajem 2021. Dionice su pod pritiskom od novembra nakon što je kineski vlasnik Geely pokrenuo prodaju 100 miliona dionica švedskog proizvođača automobila.
Analitičari su doveli u pitanje veliki fokus Volva na BEV vozila, tvrdeći da sveukupno tržište električnih automobila ide ka smanjenju potražnje i da je podložno snažnom uticaju od strane Tesle kao najvećem konkurentu.
Baterijski i plug-in hibridni automobili u decembru su činili 55 posto svih novih prodatih automobila u Evropi, najvećem tržištu za Šveđane, saopštio je Volvo. Kompanija bi početkom februara trebala finalno prijaviti svoju zaradu za zadnji kvartal i cijelu 2023. godinu.
Povezane novosti

EU bi mogla ukinuti carine na električne automobile iz Kine
Evropska unija i Kina započele su pregovore o novom rješenju za zamjenu, odnosno ublažavanje ili čak ukidanje carina na električne automobile iz Kine. Rješenje bi najvjerovatnije moglo uključivati postavljanje minimalnih cijena na uvozne automobile.

Toyota želi proizvoditi milion električnih automobila godišnje do 2027.
Prema novim medijskim izvještajima, Toyota je postavila cilj da do 2027. godine proizvodi čak milion električnih automobila godišnje. Istovremeno, japanski brend želi imati 15 električnih modela u ponudi u naredne dvije godine.

Mercedes ukida Citan i T-Klasu, klonove Renault Kangooa
Predstavnici Mercedesa potvrdili su da vanovi Citan i T-Klasa neće dobiti nasljednike i da će biti penzionisani do sredine 2026. god. Citan i T-Klasa su posljednja dva modela koja će biti proizvedena u saradnji s Renaultom kao klonovi popularnog Kangooa.