Krajem februara ove godine, Evropska komisija je objavila preliminarne podatke o broju smrtnih slučajeva na cestama Evropske unije za 2022. godinu. Prema statističkim podacima, prošle godine je na prostoru Evropske unije oko 20.600 ljudi izgubilo živote u saobraćajnim nezgodama, što je povećanje od 3% u odnosu na 2021. godinu. Ovo povećanje može se pripisati vraćanju obima cestovnog saobraćaja na nivo prije pandemije, mada ohrabruje činjenica da je broj poginulih tokom 2022. ipak za 2000 manji (-10%) u odnosu na pretpandemijsku, 2019. godinu. Cilj Evropske unije i UN-a je da prepolove broj smrtnih slučajeva u cestovnom saobraćaju do 2030. godine.
Ukupni poredak stope smrtnosti u cestovnom saobraćaju u državama Evropske unije nije se značajno promijenio u odnosu na period prije pandemije, tako su i dalje najsigurnije ceste u Švedskoj (21 smrtni slučaj na milion stanovnika) i Danskoj (26 na milion), dok su Rumunija (86 na milion) i Bugarska (78 na milion stanovnika) zabilježile najviše stope smrtnosti u cestovnom saobraćaju tokom 2022. godine. Prosjek Evropske Unije bio je 46 poginulih na cestama na milion stanovnika.
Također, smrtni slučajevi cestovnih korisnika u urbanim sredinama su većinom posljedica nezgoda u kojima učestvuju automobili i kamioni što naglašava potrebu kvalitetnije zaštite ranjivih učesnika u cestovnom saobraćaju, uzimajući u obzir sve veći udio biciklista u zonama urbanog prometa koji se potiče u mnogim državama članicama. Ozbiljan razlog za zabrinutost je i trend povećanja broja poginulih biciklista na cestama Evropske unije.
Evropska komisija će u narednom periodu predstaviti paket sveobuhvatnih mjera za rješavanje problema cestovne sigurnosti koji ima za cilj značajno smanjenje broja povrijeđenih i poginulih na evropskim cestama.
Povezane novosti
Na bh. tržište stigao novi Renault Symbioz
Symbioz se pridružuje staroj lozi Renaultovih ''vozila za život''! Atraktivni, svestrani i udobni SUV popunjava prazninu između modela Captur i Austral, a nudi se po startnoj cijeni od 62.900 KM.
Audijeva tvornica u Belgiji mogla bi biti prva iz VW grupe koja će biti zatvorena
Nakon što Audi nije postigao dogovor s potencijalnim investitorima, velika je vjerovatnoća da će se njihova tvornica u Belgiji zatvoriti. Pritisak na evropske proizvođače je sve veći, jer je potražnja za električnim vozilima sve manja.
Lada Niva će dobiti jači 1,8-litarski motor, problem bi mogla biti cijena
AvtoVaz planira da popularni ruski terenac opremi jačim motorom. Riječ je o adaptiranom 1,8-litarskom benzincu iz Lade Veste, ali u verziji s 8 ventila i snagom od 90 KS, koji će povećati i optimizirati obrtni moment u cijelom rasponu obrtaja.