Krajem februara ove godine, Evropska komisija je objavila preliminarne podatke o broju smrtnih slučajeva na cestama Evropske unije za 2022. godinu. Prema statističkim podacima, prošle godine je na prostoru Evropske unije oko 20.600 ljudi izgubilo živote u saobraćajnim nezgodama, što je povećanje od 3% u odnosu na 2021. godinu. Ovo povećanje može se pripisati vraćanju obima cestovnog saobraćaja na nivo prije pandemije, mada ohrabruje činjenica da je broj poginulih tokom 2022. ipak za 2000 manji (-10%) u odnosu na pretpandemijsku, 2019. godinu. Cilj Evropske unije i UN-a je da prepolove broj smrtnih slučajeva u cestovnom saobraćaju do 2030. godine.
Ukupni poredak stope smrtnosti u cestovnom saobraćaju u državama Evropske unije nije se značajno promijenio u odnosu na period prije pandemije, tako su i dalje najsigurnije ceste u Švedskoj (21 smrtni slučaj na milion stanovnika) i Danskoj (26 na milion), dok su Rumunija (86 na milion) i Bugarska (78 na milion stanovnika) zabilježile najviše stope smrtnosti u cestovnom saobraćaju tokom 2022. godine. Prosjek Evropske Unije bio je 46 poginulih na cestama na milion stanovnika.
Također, smrtni slučajevi cestovnih korisnika u urbanim sredinama su većinom posljedica nezgoda u kojima učestvuju automobili i kamioni što naglašava potrebu kvalitetnije zaštite ranjivih učesnika u cestovnom saobraćaju, uzimajući u obzir sve veći udio biciklista u zonama urbanog prometa koji se potiče u mnogim državama članicama. Ozbiljan razlog za zabrinutost je i trend povećanja broja poginulih biciklista na cestama Evropske unije.
Evropska komisija će u narednom periodu predstaviti paket sveobuhvatnih mjera za rješavanje problema cestovne sigurnosti koji ima za cilj značajno smanjenje broja povrijeđenih i poginulih na evropskim cestama.
Povezane novosti

Nema zime za benzince, novi BMW M3 će koristiti motor sa šest cilindara
Mnogo se nagađalo o sljedećem BMW-u M3. Znamo da će biti električni, sa 800-voltnom arhitekturom koja će isporučivati preko 700 KS. Ipak, u ponudi će i dalje ostati šestocilindarski benzinac.

Nije iznenađenje: Dacia Duster je najprodavaniji SUV u B segmentu u Evropi
Rast brenda Dacia više nije iznenađenje. Rumunski brend je izgradio imidž pouzdane i pristupačne marke, zbog čega danas ima dva modela u 10 najprodavanijih automobila u Evropi. Nakon Sandera, sad se nametnuo i Duster u popularnom B-SUV segmentu.

Toyota Aygo X redizajn: Gradski šarmer je postao najmanji hibridni model brenda
Najmanji model japanskog brenda na evropskom tržištu je optički osvježen, ali je veća novost hibridni motor ispod prednjeg poklopca. Uz novi izgled i novi pogonski sklop, Aygo X se sada nudi i s novom linijom opreme GR Sport.