Krajem februara ove godine, Evropska komisija je objavila preliminarne podatke o broju smrtnih slučajeva na cestama Evropske unije za 2022. godinu. Prema statističkim podacima, prošle godine je na prostoru Evropske unije oko 20.600 ljudi izgubilo živote u saobraćajnim nezgodama, što je povećanje od 3% u odnosu na 2021. godinu. Ovo povećanje može se pripisati vraćanju obima cestovnog saobraćaja na nivo prije pandemije, mada ohrabruje činjenica da je broj poginulih tokom 2022. ipak za 2000 manji (-10%) u odnosu na pretpandemijsku, 2019. godinu. Cilj Evropske unije i UN-a je da prepolove broj smrtnih slučajeva u cestovnom saobraćaju do 2030. godine.
Ukupni poredak stope smrtnosti u cestovnom saobraćaju u državama Evropske unije nije se značajno promijenio u odnosu na period prije pandemije, tako su i dalje najsigurnije ceste u Švedskoj (21 smrtni slučaj na milion stanovnika) i Danskoj (26 na milion), dok su Rumunija (86 na milion) i Bugarska (78 na milion stanovnika) zabilježile najviše stope smrtnosti u cestovnom saobraćaju tokom 2022. godine. Prosjek Evropske Unije bio je 46 poginulih na cestama na milion stanovnika.
Također, smrtni slučajevi cestovnih korisnika u urbanim sredinama su većinom posljedica nezgoda u kojima učestvuju automobili i kamioni što naglašava potrebu kvalitetnije zaštite ranjivih učesnika u cestovnom saobraćaju, uzimajući u obzir sve veći udio biciklista u zonama urbanog prometa koji se potiče u mnogim državama članicama. Ozbiljan razlog za zabrinutost je i trend povećanja broja poginulih biciklista na cestama Evropske unije.
Evropska komisija će u narednom periodu predstaviti paket sveobuhvatnih mjera za rješavanje problema cestovne sigurnosti koji ima za cilj značajno smanjenje broja povrijeđenih i poginulih na evropskim cestama.
Povezane novosti
Premijera novog Audija Q3 i otvorenje Audi Progressive Showroom Concepta u Sarajevu
Povodom događaja Audi Winter Party, bh. javnosti premijerno je predstavljen potpuno novi Audi Q3, ali i svečano otvoren Audi Progressive Showroom Concept salon u okviru kompanije Porsche Sarajevo, jedinstven u ovom dijelu Evrope.
EU zvanično ukida zabranu motora s unutrašnjim sagorijevanjem od 2035. godine
Nakon pritiska sa svih strana, Evropska unija odustaje od plana zabrane prodaje automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem od 2035. godine. Umjesto toga, cilj je smanjenje emisije CO2 za 90% u odnosu na nivoe iz 2021. godine.
Cijene baterija nikada nisu bile niže, u 2026. godini predviđa se dodatni pad
U 2025. godini, troškovi baterija su dostigli svoj historijski minimum. Zbog toga električni automobili postaju sve jeftiniji, a najave stručnjaka su da će cijena dodatno padati i u 2026. godini.