Nedostatak poluprovodnika, u kombinaciji s opštom krizom i geopolitičkom situacijom između Rusije i Ukrajine, nastavio je utjecati na evropsko automobilsko tržište u aprilu izvještava Jato Dynamics. Broj registracija novih automobila u Evropi pao je za 20%, odnosno isporučeno je samo 821.000 vozila. Američko tržište zabilježilo je sličan pad od 18%, a ni Kina nije bilo pošteđena, budući da je nedavni lockdown doveo do značajnog pada prodaje od čak 48 posto.
Stagnacija prodaje EV – Fićo na vrhu
Do sada su ''strujna'' vozila (BEV i PHEV) bila razlog za optimizam uprkos izazovnim i nepredvidivim tržišnim uslovima. No, u aprilu su ta vozila zabilježila podnošljiv pad od 1,4% u odnosu na isti mjesec prošle godine. Ako gledamo količine, prodaja je pala sa 156.371 jedinica u aprilu 2021. na 154.219 u prošlom mjesecu.
Iako su proizvođači dijelova iz prve ugradnje dali prednost prodaji električnih vozila (zajedno s SUV-ovima), ponuda nije uspjela zadovoljiti potražnju podržanu velikodušnim subvencijama na koje potrošači ozbiljno računaju. Potražnja za baterijskim vozilima (BEV) zapravo je porasla za 13% (83.000 jedinica isporučeno u aprilu), ali je popularnost plug-in hibrida (PHEV) pala jer, u većini slučajeva, ova vozila ne ispunjavaju uslove za subvenciju koja se ostvaruje sa potpuno električnim modelima i analogno tome pada interes.
Po prvi put prošlog mjeseca, grupacija Stellantis je predvodila broj registracija baterijskih vozila ispred Volkswagen Grupe čiji obim prodaje je zabilježio pad od 37% nakon problema s proizvodnjom u matičnim tvornicama. S druge strane, Hyundai-Kia grupa konstatno pravi plus, bilježeći povećanje prodaje od čak 61 posto.
Iznenađujući pad prodaje Tesle omogućio je drugim proizvođačima da preuzmu čelo liste. Tako je električni Fiat 500, zahvaljujući izvrsnoj prodaji na ključnim tržištima Njemačke, Francuske i Italije, bio najprodavaniji ''strujić'' prošlog mjeseca sa 5.524 isporučenih vozila, ispred Peugeota e-208 sa 3.730 i izvrsne Škode Enyaq sa 3.645 registracija.
Peugeot 208 najprodavaniji
Od standardnih vozila Peugeot 208 je bio najprodavaniji prošlog mjeseca, mada je zabilježio pad prodaje od 15 posto. Ako gledamo brojke od početka godine mali lav (67.509 isporuka) je broj 1 u Evropi ispred Sandera (60.405), Golfa (56.383) i odlične Ford Pume (51.152).
Na listi prvih 10 u aprilu samo je Kia Sportage zabilježila rast prodaje (+53%) zahvaljujući uspjehu nove generacije. Popularnost novog Nissana Qashqaija (pozicija 15) također je rezultirala povećanjem broja registracija od 23 posto, a i Toyota Yaris Cross (pozicija 17) nastavio se penjati na ljestvici, s obzirom da je bio 7. najprodavaniji SUV tokom prošlog mjeseca.
Od ostalih rezultata vrijednih pažnje vrijedi spomenuti: Peugeot 308 (+70%), Cupra Formentor (+120%), Renault Conquest (+459%), BMW X3 (+28%), Kia Ceed (+20%) i Mercedes C- Klasa (+59%).
Top 10 najprodavanijih - april 2022
- Peugeot 208 – 15.615 (-15%)
- Volkswagen T-Roc – 13.998 (-19%)
- Dacia Sandero – 12.913 (-2%)
- Fiat 500 – 12.835 (-18%)
- Ford Puma – 12.601 (-5%)
- Toyota Yaris - 12.448 (-28%)
- Opel Corsa – 11.834 (-30%)
- Toyota Corolla – 11.678 (-4%)
- KIA Sportage – 11.635 (+53%)
- Fiat Panda – 11.544 (-4%)
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.