JATO Dynamics objavio je svoj globalni izvještaj o prodaji za prošlu godinu kada je ukupno prodano 79,4 miliona novih vozila širom svijeta. Ovaj broj predstavlja pad od dva posto u usporedbi s 2021. na ključnim tržištima kao što su Sjeverna Amerika, Evropa i Kina. S druge strane, sva ostala tržišta u razvoju poput Indije, Bliskog Istoka, jugoistočne Azije i Afrike povećali su svoju prodaju nadoknađujući pad u drugim regijama. Ali to nije najzanimljiviji podatak iz izvještaja.
Prema podacima do kojih je došao JATO, Toyota RAV4 bio je najprodavaniji model u svijetu prošle godine s više od milion isporučenih primjeraka kupcima, od čega je 43 posto prodano u SAD i Kanadi. Popularni SUV slijedila je Toyota Corolla s približno 992.000 prodanih primjeraka, a treći je bio Tesla Model Y sa 747.000 globalnih registracija. Sve u svemu, Toyota je prošle godine imala pet najprodavanijih modela unutar liste od 10 najprodavanijih modela globalno. Unutar te liste Ford, Nissan i Honda plasirali su tek po jedan model, dok je Tesla napravila iznimku s dva.
S obzirom na gore navedene brojke, vjerovatno ne iznenađuje da je Toyota bila i najveći proizvođač automobila na svijetu. Japanski gigant zabilježio je porast globalne prodaje od 0,3 posto zahvaljujući uglavnom dobrim rezultatima u Kini, koja je sada njeno najveće tržište ispred SAD-a i Japana. Volkswagen grupa je prošle godine bila drugi najprodavaniji automobilski konglomerat u svijetu unatoč velikom padu prodaje od 10 posto. Treći je Hyundai-Kia, a slijede Stellantis i General Motors.
JATO-ov izvještaj također pokazuje da je najbrže rastući proizvođač automobila prošle godine bio BYD. Ova sve popularnija kineska marka je također bila drugi najprodavaniji proizvođač električnih vozila nakon Tesle. Govoreći o segmentu električnih vozila, prošle je godine prodano ukupno 7,37 miliona električnih automobila, što je povećanje od 2,9 miliona jedinica u odnosu na 2021. Baterijska vozila su činila 9,3 posto svjetskog automobilskog tržišta lani.
Povezane novosti

Kineska vlada pooštrava pravila o subvencijama za elektrificirana vozila
Samo modeli koji nude više od 100 kilometara čisto električnog dometa i imaju nisku potrošnju energije i dalje će imati koristi od poreskih olakšica.

U vremenima sve skupljih automobila Dacia ostaje fokusirana na pristupačnost
Katrin Adt, nova izvršna direktorica Dacije, ima jasan plan kako bi brend nastavio ostvarivati uspjehe. U turbulentnim vremenima gdje su novi automobili sve skuplji, Dacia mora ponuditi "pristupačnu mobilnost i ličnu slobodu".

Instaliran novi brzi Moon Power punjač u Bijeljini
Ovaj korak predstavlja veliki iskorak za e-mobilnost u Bosni i Hercegovini, jer sada pokriva važan putni pravac prema Beogradu, Osijeku i drugim važnim gradovima u istočnom dijelu naše zemlje.