Alfa Romeo nikako da izađe na zelenu granu. Ponuda je nakon završetka predugog životnog vijeka Giuliette spala na tek dva modela Giulia i Stelvio, a ni oni ne žetve ni blizu očekivanja. Tridesetak hiljada prodatih jedinica u pretprošloj godini činilo se kao pravi potop, ali s nešto više od 23.000 isporuka u prošloj godini počelo je da liči na apokalipsu za slavnu italijansku marku. Čak je i Lancia uspjela skoro dvostruko više prodati od Alfe, što je bio dodatni alarm za uzbunu.
Stelvio vuče konce i sve zavisi od njega, a limuzinska lađa Giulia davi se u segmentu limuzina koji je na izdisaju u Evropi. Spasitelj bi mogao biti kompaktni SUV Tonale na kojeg se čekalo pune tri godine od prvog predstavljanja u konceptnom izdanju.
Broj manji od Stelvia (dužina – 4,53m), te automatski i povoljniji, ulazi u ring popularnih ''udarača'' gdje godinama caruju Audi Q3, BMW X1, Mercedes GLA i Volvo XC40, te dobrim dijelom i modela koji nisu premium, ali to cjenovno nadoknađuju, poput VW Tiguana.
Dizajn Tonalea je prepoznatljivo skulpturalan sa agresivnom grafikom svjetlosnih tijela, a izrada, čvrsto su ubjeđeni u Alfi, najbolja ikada.
S tehničke strane, Fiat se poslužio platformom Jeepa Compassa i postavio temelje za Tonale, te analogno tome izašao na tržište s prvom elektrificiranom Alfom. Pogonski četverocilindarski 1.5-litarski motor u prvoj verziji razvija 130, a u jačoj 160 KS, oba spojena na 48V mild hybridni sklop s elektromotorom od 15 kW i dodatnih 55 Nm momenta. Treća verzija će biti novi plug-in hybridni sklop od ukupno 275 KS čiju osnovu čini 1,3-litarski turbak s karakterističnom Q4 oznakom, odnosno s pogonom na sve točkove. Za poklonike dizela Tonale će od ljeta biti dostupan i uz Fiatov standardni 1.6 MJet od 130 KS.
Alfini inžinjeri, nakon temeljitog slaganja ovjesa i upravljačkog sistema, podrcrtavaju da je Tonale stara škola uz Alfinu prepoznatljivu stranu dobrog ležanja i direktnog upravljanja. S druge strane, sigurnosni elektronski sistemi omogućuju sigurniju i ugodniju vožnju preko autonomne vožnje nivoa 2.
Tonale dakle ima sve za dobru prihvaćenost na tržištu, a s planom od 70-80 hiljada prodatih primjeraka godišnje Alfa bi mogla povratiti bar dio imidža, rentabilnosti poslovanja i na koncu-konca čistog opstanka marke. Bosanskohercegovački uvoznik očekuje ovaj atraktivni model u drugom dijelu godine kada ćemo znati više o komercijalnoj ponudi. U EU Tonale starta s oko 35.000 eura.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.