Alfa Romeo nikako da izađe na zelenu granu. Ponuda je nakon završetka predugog životnog vijeka Giuliette spala na tek dva modela Giulia i Stelvio, a ni oni ne žetve ni blizu očekivanja. Tridesetak hiljada prodatih jedinica u pretprošloj godini činilo se kao pravi potop, ali s nešto više od 23.000 isporuka u prošloj godini počelo je da liči na apokalipsu za slavnu italijansku marku. Čak je i Lancia uspjela skoro dvostruko više prodati od Alfe, što je bio dodatni alarm za uzbunu.
Stelvio vuče konce i sve zavisi od njega, a limuzinska lađa Giulia davi se u segmentu limuzina koji je na izdisaju u Evropi. Spasitelj bi mogao biti kompaktni SUV Tonale na kojeg se čekalo pune tri godine od prvog predstavljanja u konceptnom izdanju.
Broj manji od Stelvia (dužina – 4,53m), te automatski i povoljniji, ulazi u ring popularnih ''udarača'' gdje godinama caruju Audi Q3, BMW X1, Mercedes GLA i Volvo XC40, te dobrim dijelom i modela koji nisu premium, ali to cjenovno nadoknađuju, poput VW Tiguana.
Dizajn Tonalea je prepoznatljivo skulpturalan sa agresivnom grafikom svjetlosnih tijela, a izrada, čvrsto su ubjeđeni u Alfi, najbolja ikada.
S tehničke strane, Fiat se poslužio platformom Jeepa Compassa i postavio temelje za Tonale, te analogno tome izašao na tržište s prvom elektrificiranom Alfom. Pogonski četverocilindarski 1.5-litarski motor u prvoj verziji razvija 130, a u jačoj 160 KS, oba spojena na 48V mild hybridni sklop s elektromotorom od 15 kW i dodatnih 55 Nm momenta. Treća verzija će biti novi plug-in hybridni sklop od ukupno 275 KS čiju osnovu čini 1,3-litarski turbak s karakterističnom Q4 oznakom, odnosno s pogonom na sve točkove. Za poklonike dizela Tonale će od ljeta biti dostupan i uz Fiatov standardni 1.6 MJet od 130 KS.
Alfini inžinjeri, nakon temeljitog slaganja ovjesa i upravljačkog sistema, podrcrtavaju da je Tonale stara škola uz Alfinu prepoznatljivu stranu dobrog ležanja i direktnog upravljanja. S druge strane, sigurnosni elektronski sistemi omogućuju sigurniju i ugodniju vožnju preko autonomne vožnje nivoa 2.
Tonale dakle ima sve za dobru prihvaćenost na tržištu, a s planom od 70-80 hiljada prodatih primjeraka godišnje Alfa bi mogla povratiti bar dio imidža, rentabilnosti poslovanja i na koncu-konca čistog opstanka marke. Bosanskohercegovački uvoznik očekuje ovaj atraktivni model u drugom dijelu godine kada ćemo znati više o komercijalnoj ponudi. U EU Tonale starta s oko 35.000 eura.
Povezane novosti
Na bh. tržište stigao novi Renault Symbioz
Symbioz se pridružuje staroj lozi Renaultovih ''vozila za život''! Atraktivni, svestrani i udobni SUV popunjava prazninu između modela Captur i Austral, a nudi se po startnoj cijeni od 62.900 KM.
Audijeva tvornica u Belgiji mogla bi biti prva iz VW grupe koja će biti zatvorena
Nakon što Audi nije postigao dogovor s potencijalnim investitorima, velika je vjerovatnoća da će se njihova tvornica u Belgiji zatvoriti. Pritisak na evropske proizvođače je sve veći, jer je potražnja za električnim vozilima sve manja.
Lada Niva će dobiti jači 1,8-litarski motor, problem bi mogla biti cijena
AvtoVaz planira da popularni ruski terenac opremi jačim motorom. Riječ je o adaptiranom 1,8-litarskom benzincu iz Lade Veste, ali u verziji s 8 ventila i snagom od 90 KS, koji će povećati i optimizirati obrtni moment u cijelom rasponu obrtaja.