Alfa Romeo nikako da izađe na zelenu granu. Ponuda je nakon završetka predugog životnog vijeka Giuliette spala na tek dva modela Giulia i Stelvio, a ni oni ne žetve ni blizu očekivanja. Tridesetak hiljada prodatih jedinica u pretprošloj godini činilo se kao pravi potop, ali s nešto više od 23.000 isporuka u prošloj godini počelo je da liči na apokalipsu za slavnu italijansku marku. Čak je i Lancia uspjela skoro dvostruko više prodati od Alfe, što je bio dodatni alarm za uzbunu.
Stelvio vuče konce i sve zavisi od njega, a limuzinska lađa Giulia davi se u segmentu limuzina koji je na izdisaju u Evropi. Spasitelj bi mogao biti kompaktni SUV Tonale na kojeg se čekalo pune tri godine od prvog predstavljanja u konceptnom izdanju.
Broj manji od Stelvia (dužina – 4,53m), te automatski i povoljniji, ulazi u ring popularnih ''udarača'' gdje godinama caruju Audi Q3, BMW X1, Mercedes GLA i Volvo XC40, te dobrim dijelom i modela koji nisu premium, ali to cjenovno nadoknađuju, poput VW Tiguana.
Dizajn Tonalea je prepoznatljivo skulpturalan sa agresivnom grafikom svjetlosnih tijela, a izrada, čvrsto su ubjeđeni u Alfi, najbolja ikada.
S tehničke strane, Fiat se poslužio platformom Jeepa Compassa i postavio temelje za Tonale, te analogno tome izašao na tržište s prvom elektrificiranom Alfom. Pogonski četverocilindarski 1.5-litarski motor u prvoj verziji razvija 130, a u jačoj 160 KS, oba spojena na 48V mild hybridni sklop s elektromotorom od 15 kW i dodatnih 55 Nm momenta. Treća verzija će biti novi plug-in hybridni sklop od ukupno 275 KS čiju osnovu čini 1,3-litarski turbak s karakterističnom Q4 oznakom, odnosno s pogonom na sve točkove. Za poklonike dizela Tonale će od ljeta biti dostupan i uz Fiatov standardni 1.6 MJet od 130 KS.
Alfini inžinjeri, nakon temeljitog slaganja ovjesa i upravljačkog sistema, podrcrtavaju da je Tonale stara škola uz Alfinu prepoznatljivu stranu dobrog ležanja i direktnog upravljanja. S druge strane, sigurnosni elektronski sistemi omogućuju sigurniju i ugodniju vožnju preko autonomne vožnje nivoa 2.
Tonale dakle ima sve za dobru prihvaćenost na tržištu, a s planom od 70-80 hiljada prodatih primjeraka godišnje Alfa bi mogla povratiti bar dio imidža, rentabilnosti poslovanja i na koncu-konca čistog opstanka marke. Bosanskohercegovački uvoznik očekuje ovaj atraktivni model u drugom dijelu godine kada ćemo znati više o komercijalnoj ponudi. U EU Tonale starta s oko 35.000 eura.
Povezane novosti

Protivno trendovima: Smart priprema prvu limuzinu u historiji brenda
Smart priprema novi model koji će biti direktan konkurent Tesla Modelu 3. Novi model će se zvati Smart #6 i bit će prva limuzina u historiji brenda.

Audi se oprostio A4, na bh. tržište stigao atraktivni A5
Čak tri legende iz Ingolstadta ispraćene su u penziju, ali samo jedna je dobila nasljednika. Audi se oprostio od TT, R8 i A4, a samo je potonji dobio nasljednika u obliku A5. Cijene u BiH počinju od 77.396 KM za A5 sedan i od 78.960 KM za Avant verziju.

Toyotina nova generacija pogona na hidrogen ima 20% veću autonomiju
Toyota je zvanično predstavila novu generaciju pogonskih agregata na hidrogen. Nova ažurirana tehnologija japanskog brenda obećava nekoliko poboljšanja, uključujući 20% povećanje dometa u odnosu na trenutnu generaciju motora na vodik.