Tesla je službeno objavila poskupljenje svog Modela 3 na nekoliko tržišta u Evropi, kao rezultat novih, uvećanih carina koje je Evropska unija uvela na električne automobile proizvedene u Kini. To je zato što se Model 3, koji se uvozi na evropsko tržište, također proizvodi u Kini, u fabrici u Šangaju. Nakon stupanja na snagu novih carina, Teslini modeli koji se prodaju u Evropi, umjesto prijašnjih 10 posto, sada podliježu carinskoj stopi od 20,8 posto, što je analogno povećalo početnu cijenu Modela 3 za krajnje kupce.Tako je u nekim evropskim zemljama poput Njemačke, Španije i Holandije, cijena najpovoljnijeg Teslinog modela povećana za 1.500 eura.
Na njemačkom tržištu Tesla Model 3 sada ima novu početnu cijenu od 42.490 eura. U Holandiji isti model kreće od 43.490 eura. Svi električni automobili koji se uvoze iz Kine u Evropu podliježu većim carinama od 4. jula. Stope nisu iste za sve proizvođače. Naime, BYD plaća najnižu “novu” carinu od 17,4, dok automobili iz SAIC grupacije, poput brenda MG, plaćaju najvišu stopu carine od 37,9 posto. Na automobile Tesle i Dacije se plaća 20,8%, dok je Geely “prošao” s 19,9 posto.
Povezane novosti
Premijera novog Audija Q3 i otvorenje Audi Progressive Showroom Concepta u Sarajevu
Povodom događaja Audi Winter Party, bh. javnosti premijerno je predstavljen potpuno novi Audi Q3, ali i svečano otvoren Audi Progressive Showroom Concept salon u okviru kompanije Porsche Sarajevo, jedinstven u ovom dijelu Evrope.
EU zvanično ukida zabranu motora s unutrašnjim sagorijevanjem od 2035. godine
Nakon pritiska sa svih strana, Evropska unija odustaje od plana zabrane prodaje automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem od 2035. godine. Umjesto toga, cilj je smanjenje emisije CO2 za 90% u odnosu na nivoe iz 2021. godine.
Cijene baterija nikada nisu bile niže, u 2026. godini predviđa se dodatni pad
U 2025. godini, troškovi baterija su dostigli svoj historijski minimum. Zbog toga električni automobili postaju sve jeftiniji, a najave stručnjaka su da će cijena dodatno padati i u 2026. godini.