Svjetski auto godine Hyundai Ioniq 6 na bh. tržištu
Hyundai nastavlja sa širenjem serije električnih vozila, te nakon retro modela Ioniq 5 na bh. tržište uvodi lijepo oblikovanu kupe-limuzinu Ioniq 6, koja je već stekla naklonost svjetske javnosti. Cijene ovog neobičnog Streamlinera startaju od 75.490 KM.
Kanonada neobično oblikovanih i tehnološki naprednih električara iz Koreje nezaustavljivo grabi ka zacrtanom cilju mobilnosti bez CO2. Hyundai to radi na drugačiji način od ostalih, vješto pokazujući znanje i vještine kako bi napravili distancu od konkurencije. U Hyundaiju su stvorili jaku modularnu platformu E-GMP koja nakon Ioniq 5 ugodno služi i njegovom zgodnijem bratu, koji ipak na račun ispeglane aerodinamike i nevjerovatno niskog koeficijenta otpora od 0,21, postaje poželjni dugoprugaš čak i u verziji sa manje kapacitetnom baterijom kod ulaznog modela.
Kod ovog EV-a dostupna su tri elektromotora (151, 228 i 325 KS), dvije baterije (53 i 77,4 kW), te zadnji ili AWD pogonski sklop. Zahvaljujući 800-voltnoj tehnologiji baterije se mogu puniti na 350-kilovatnom brzom punjaču sa skraćenim vremenom punjenja za svega 15 minuta do 80 % kapaciteta baterije. Jednako kao i Ioniq 5 nudi V2L (Vehicle to Load) tehnološki dodatak s kojim omogućava punjenje drugih vozila ili uređaja, zatim autonomnu vožnju nivoa 2, daljinsko parkiranje 2. generacije, tri nivoa rekuperacije energije ili OTA ažuriranje softvera bez posjete servisu s čime Hyundai nema pravu konkurenciju na tržištu.
Ako pogledamo ispod lijepo oblikovane karoserije, Ioniq 6 je kreiran za kupce koji će elektrifikovanu tehnologiju kanalisati za užitak u vožnji. Dužina od 4,86 m je pozamašana (Ioniq 5 – 4,64m; Tesla Model 3 – 4,70m), a dugački međuosvinski razmak skraćen za 5 cm u odnosu na Ioniq 5 na krajnih 2,95m. Njegova siluta u karoseriji sa četvero vrata ostavlja dojam karakterističnog Streamlinera. Sve to garantuje ugodne kilometre s jakim motorima i zahvalnom autonomijom od maksimalno 614 km s jednim punjenjem baterije koje postiže izvedba sa 77,4-kilovatnom baterijom sa zadnjim pogonom i 18-inčnim točkovima. Najsnažnija verzija ima ubrzanje do 100 km/h za svega 5,1 sekundu.
Ako pogledamo seriju Ioniq, Šestica je potpuno drugačije osmišljen model u pogledu prefinjenog fluidnog dizajna uparenog sa luksuznijom opremom (umjesto vanjskih retrovizora kod najopremljenije verzije Luxury se mogu dobiti kamere), te na kraju većeg dometa od većine dostupnih električara na tržištu. Unutrašnjost je kreirana na bazi praktičnih pretinaca poput visoke centralne konzole koja se smatra personalnim studiom i segmenata od biorazgradivih materijala poput šećerne trske, bio boja, ribarske mreže od koje se prave podne prostirke itd. Ioniq 6 posjeduje sedam zračnih jastuka,a novina je centralni između vozača i suvozača. Sjedišta su istanjenja na 85 mm kako bi se osigurao veći prostor za putnike.
Uvoznik Hyundaija za bh. tržište plasira ovaj model s početnom cijenom od 85.490 KM, odnosno za 75.490 KM ako uračunamo subvenciju od 10.000 KM za električna vozila prema važećem zakonu. Ovdje je konkretno riječ o verziji Premium sa zadnjim pogonom, 53-kilovatnom baterijom i snagom od 151 KS. Najjači model od 325 KS, pogonom na sve točkove i kapacitetnijom baterijom od 77,4 kW u najskupljem Luxury paketu košta 101.390 KM do registracije sa uračunatom državnom subvencijom. Garancija na vozilo je 5 godina bez ograničenja garancije, dok je litij-ionska polimerna baterija pokrivena sa garancijom od 8 godina ili 160.000 km.
Povezane novosti
Toyota od 2016. godine prodala milion C-HR jedinica u Evropi
Neobični SUV C-HR, Toyota je lansirala model prije osam godina. Danas kada je na tržištu dostupna druga generacija, prodajne brojke idu uzlaznom putanjom što je Toyoti omogućilo dostizanje jubileja od million jedinica prodatih na evropskom tržištu.
Dacia postigla novi rekord, Rumuni prodali više od pola miliona automobila
Prema najnovijem izvještaju Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), Dacia je u prvih 11 mjeseci 2024. godine na evropskom tržištu prodala više od 500.000 vozila i postigla novi rekord.
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.