Svjetska premijera Nove Škode Superb – Škodino remek djelo oživljava klasu koja izumire
Četvrta generacija Škode Superb nadovezuje se na prednosti svog prethodnika, nudeći još sofisticiraniji dizajn, više prostora i najmoderniju tehnologiju. Sa novom Škodom Superb, kupci će ponovo imati izbor između karavanske verzije i hatchbacka.
Kupci u BiH itekeko dobro poznaju Škodinu limuzinu, koja se svojevremeno sklapala i u Volkswagenovim pogonima u Vogošći. Kao jedan od najpopularnijih i najprodavanijih modela koji zalaze u višu srednju klasu, ovo je jedan od Posljednjih Mohikanaca na tržištu, budući da će se i dalje prodavati u dvije klasične karoserijske izvedbe – karavan (Combi) i limuzina. Četvrta generacija Superba stiže kao evolucija sa nizom unaprijeđenja, koji će pomoći održati ga na liderskoj poziciji, a u tome će mu pomoći zadržavanje palete benzinskih i dizel agregata obogaćenih sa izvrsnim plug-in hibridom. Dizajn je priča za sebe, a Superb je remek djelo tima koji broji više od 100 ljudi i koji još jednom dokazuje da u klasi koja nestaje pod pritiskom SUV vozila, jednostavno ima još strašno velikog potencijala.
Klaus Zellmer, predsjednik uprave Škoda Auto i sposobni govornik koji je otvorio ovu svjetsku prmijeru podvukao je još jednom: ‘’Superb je nosilac standarda Škodinog ICE asortimana više od 20 godina. U svojoj četvrtoj generaciji i dalje će biti upravo to, nudeći još profinjeniji, skulpturalni dizajn, izvanrednu prostranost i vrhunsku tehnologiju. Dalja optimizacija pogonskog sklopa i poboljšana aerodinamika čine još veću efikasnost. Rekonstruisali smo plug-in hibridni pogon od nule, i sada nudi potpuno električni domet od više od 100 kilometara. Potpuno nova unutrašnjost je još ergonomičnija i sadrži primjernu količinu održivih materijala. Na kraju, ali ne i najmanje važno, nastavit ćemo nuditi Superb kao hatchback i Combi verziju, savršeno odražavajući naš fokus na kupce.”
Sijaset pogonskih agregata – Dva plugin-in hibrida
Sa potpuno novom četvrtom generacijom, Škoda ponovo postavlja standarde u pogledu dizajna, prostranosti, udobnosti i sigurnosti. Daljnji dizajn i aerodinamička poboljšanja su smanjili potrošnju goriva uz poboljšanje performansi. Tri moderna TSI benzinska motora, uključujući jedan sa blago-hibridnom tehnologijom, dva dizela (2.0 TDI - 150 i 193 KS) i potpuno novi plug-in hibridni pogonski sklop - ekskluzivan za Combi verziju, s električnim dometom od preko 100 kilometara u WLTP ciklusu, isporučuju snagu u rasponu od 150 KS do 265 KS. Jači dizel i vrhunski benzinac 2.0 TSI sa 265 KS dolaze s pogonom na sve točkove. Svi pogonski sklopovi u novom Superbu su standardno upareni sa DSG automatskim mjenjačem sa 6 (samo 1.5 TSI PHEV) i 7 brzina. Nadalje, brojni novi i poboljšani sistemi pomoći pružaju još više sigurnosti i udobnosti. Koji sistemi novosti debituju na ovom modelu? Prije svega, značajno efikasniji LED Matrix farovi nove generacije, koji isporučuju 40% više svjetlosti nego prva generacija, zatim unaprijeđeni DCC Plus ovjes, te inovativni sistemi pomoći kao što su Turn Assist i Crossroad Assist.
Moderna i prostranija unutrašnjost
Četvrta generacija Superba ima skulpturalni dizajn eksterijera i novu, osmougaonu Škodinu rešetku. Umjereno povećanje dužine (+43mm limuzina, +40mm – combi) i visine dodatno je poboljšalo ukupne dimenzije u unutrašnjosti. Kapacitet prtljažnika porastao je za 20 litara na 645 litara za hatchback i za 30 litara na 690 litara za karavan. Ono što smo mogli primjetiti na prvi kontakt, položaj za upravljačem i količina prostora na zadnjoj klupi su očaravajući. Prilikom lansiranja, Škoda će kupcima ponuditi ukupno šest novih boja i alu točkove kao standard na svim verzijama u veličinama od 16 do 19 inča.
Pojednostavljen dizjan sa više luksuza i ručicom mjenjača kod volana
Potpuno novi koncept unutrašnjosti uključuje samostojeći infotainment ekran veličine do 13 inča. Ručica mjenjača se pomjerila na stub upravljača, omogućavajući čistu, urednu i mnogo prostraniju centralnu konzolu. Novi Škoda Smart Dials kontrole pružaju brz i intuitivan pristup brojnim funkcijama vozila i infotainment-a. Štaviše, potpuno novi Superb usvaja novu strukturu asortimana sa Design Selections, prvi put predstavljenom kod Enyaqa. Ovo nudi tematske pakete opcija, kao i pojedinačne opcije, ali temelj svega je tekstil napravljen od 100 posto recikliranih materijala. Istovremeno, inovativni Škoda Smart Dials i novi koncept unutrašnjosti sa samostojećim 13-inčnim infotainment ekranom čine još veću jednostavnost korištenja. Unutrašnjost ima čist i prostran izgled.. Nove karakteristike uključuju ‘’phone box’’ sa induktivnim brzim punjenjem od 15 W i istovremenim hlađenjem pametnog telefona, kao i Ergo sjedišta sa deset pneumatski kontrolisanih jastuka za masažu. Pokrivač tereta na električni pogon kod karavana je jedna od sedam novih (ukupno 28) Simply Clever karakteristika.
Martin Jahn, član uprave Škoda Auto za prodaju i marketing, kaže: ‘’Superb predstavlja Škodinu tehnologiju i stručnost u dizajnu više od dvije decenije. Sa karakterističnim vrlinama kao što su praktičnost i prostranost koje su sada povezane s cjelokupnim portfoliom modela našeg brenda, Superb je izuzetno dobro prihvaćen od strane kupaca širom svijeta. Nova, četvrta generacija nadovezuje se na ove prednosti i podiže ih na viši nivo, čineći ga savršenim pratiocem za svakodnevne istraživače. Nudimo četvrtu generaciju Superba kao hatchback i Combi karavan, osiguravamo da do savršenstva služimo individualnim potrebama svih naših kupaca.’’
Priča o uspjehu unutar dvije decenije i tri generacije
Škoda Superb je lansirana 2001. godine i više od 1,6 miliona jedinica od tada je sišlo s proizvodnih traka. Superb se proizvodio u Kvasinyju (Češka Republika), Solomonovo (Ukrajina), Aurangabad (Indija) i Nanjing (Kina). Tokom više od dvije decenije osvojio je brojna međunarodna priznanja i nagrade. Više od 30 njih stiglo je samo za treću Superb generaciju 2016. godine, uključujući nagradu Red Dot za izvanredan dizajn proizvoda za Superb Combi karavan.
Između 2001. i 2008. Škoda je isporučila ukupno 137.000 vozila prve generacije. Druga generacija prodata je ukupno 618.000 jedinica od 2008. do 2015., a 2009. postala je prva koja je ponudila karavansku verziju Superba. Treća generacija Superba lansirana je 2015. godine i do danas je proizvedeno ukupno 845.000 jedinica. Najveća evropska tržišta za treću generaciju Superba bila su Njemačka sa 153.222 vozila, Češka Republika (61.479 vozila) i Velika Britanija (57.054 vozila).
Nova, četvrta generacija Superba na bosanskohercegovačko tržištu se očekuje u drugom kvartalu 2024 godine, kada stiže i u većinu evropskih zemalja iz tvornice u Bratislavi.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.