Svetogrđe ili čisti interes: Šta znači saradnja između Mercedesa i BMW-a?
Dva historijska brenda koja se tradicionalno takmiče u premium segmentu započela su pregovore o saradnji. Ako budu uspješni, BMW-ovi četverocilindarski benzinski motori bit će ugrađivani u buduće Mercedesove modele
Mercedes-Benz i BMW, dva njemačka giganta historijski suprotstavljena na cestama i u prodajnim salonima, mogli bi se naći u jednoj od onih vijesti koje niko nije mogao zamisliti prije deset godina - dijeljenje motora.
Mercedes je navodno u poodmaklim pregovorima o korištenju četverocilindarskih motora koje je razvio BMW u širokom spektru budućih modela. Vijest, koja se prvi put pojavila u njemačkom izdanju Manager Magazin, predstavljena je kao strateški savez, a ne kao Mercedesova tehnološka predaja.
A razlog nije ništa drugo nego komplikovan prelazak na električnu mobilnost. Mercedes je otkrio da je usvajanje 100 posto električnih automobila sporije od očekivanog, prisiljavajući ih da nastave oslanjati se na motore s unutrašnjim sagorijevanjem.
I evo BMW-a s naizgled praktičnim rješenjem, koristeći dobro poznati B48 motor, 2.0-litarski turbo motor koji se nalazi u mnogim aktuelnim BMW i MINI modelima. Sporazum koji, koliko god iznenađujuće izgledao, imao bi savršenog smisla za Mercedes s tehničke i posebno s regulatorne perspektive.
Kompaniji sa sjedištem u Stuttgartu potrebni su motori koji ispunjavaju predstojeće Euro 7 propise kako bi održala svoje limuzine i SUV-ove srednje klase u životu, od CLA i GLA do E-klase i GLC-a. Novolansirani 1,5-litarski M252 motor kompanije, proizveden u Kini u saradnji s Geelyjem i Renaultom, dobro funkcioniše u blagim hibridnim primjenama, ali nije dizajniran za plug-in hibridne ili verzije s produženim dometom. Nasuprot tome, BMW-ov B48 motor je već prilagodljiv višestrukim konfiguracijama i nudi fleksibilnost koju Mercedes traži.
Ako bude finaliziran, bio bi to historijski sporazum. Dva najprestižnija njemačka premium brenda dijelila bi ne samo tehnologiju već i komponentu bitnu kao što je motor. Nadalje, govori se o zajedničkoj proizvodnji ovih blokova u Austriji ili čak Sjedinjenim Državama kako bi se izbjegle tarife koje povećavaju troškove uvoza.
Kratkoročno gledano, ovaj potez bi značio značajne uštede u troškovima razvoja za Mercedes, dok bi BMW osigurao veću proizvodnju za jedan od svojih ključnih motora. Dugoročno gledano, postoje čak i špekulacije da bi se ova saradnja mogla proširiti i na mjenjače.
To što bi Mercedes mogao koristiti BMW-ov motor može zvučati gotovo svetogrđe puristima, ali trenutna klima automobilske industrije zahtijeva rušenje starih barijera. A ako se sve potvrdi prije kraja godine, kupci buduće C-klase mogli bi imati sasvim drugačije srce ispod haube... čak i ako i dalje kuca s bavarskim “naglaskom”.
Povezane novosti
Kineski Leapmotor postigao rekord u novembru i prodao više od 70.000 automobila
Leapmotor je postavio novi mjesečni rekord isporuka u novembru, kada je kineski proizvođač isporučio 70.327 vozila, pretekavši Volvo globalno.
Renault 5 proizveden u 100.000 jedinica za samo 15 mjeseci
Proizvodnja električnog Renaulta 5 započela je u oktobru 2024. godine, a dostupan je za prodaju od ove godine. Sada je 100.000-ti električni Renault 5 proizveden u fabrici Ampere ElectriCity u Douaiju u Francuskoj.
Kriza pogađa i pristupačne marke: Dacia želi smanjiti proizvodnju od iduće godine
Dacia bi mogla smanjiti proizvodnju automobila u fabrici Mioveni počevši od 2026. godine. Ova odluka dolazi usred pada potražnje za novim automobilima na evropskom tržištu.