Škoda Auto je u Mladoj Boleslavi započela proizvodnju baterijskih sistema za potpuno električna vozila na osnovi MEB platforme Volkswagen grupe. To čini glavnu fabriku proizvođača automobila jedinim proizvodnim pogonom za MEB baterijske sisteme u Evropi izvan Njemačke. Oko 250 zaposlenih uskoro će sastavljati više od 250.000 MEB baterijskih sistema godišnje na novoizgrađenoj proizvodnoj liniji. Osim u Škoda vozila, oni će biti ugrađeni i u MEB modele proizvođača Volkswagen, Audi i Seat.
''Uložili smo oko 130 miliona eura i sada možemo da proizvedemo više od 250.000 MEB baterijskih sistema godišnje – za Škoda e-modele i modele drugih brendova Grupe.
Naš cilj je jasan: želimo da proizvodimo E-komponente ili E-vozila u sva tri češka proizvodna pogona do 2030. godine“ – ističu iz Škode.
U saradnji sa VW Group Components i partnerskim kompanijama i dobavljačima, preduzimaju se koraci u prelazu sa motora sa unutrašnjim sagorijevanjem na elektromobilnost proizvodnjom baterijskih sistema. Krajem 2023. se ulazi u drugu fazu proširenja, što će omogućiti proizvodnju više od 380.000 baterijskih sistema godišnje.
Najmanja verzija sa osam modula ima kapacitet od 55 kWh, a srednja verzija sa devet modula skladišti 62 kWh. Najveća baterija sa 12 modula ima kapacitet od 82 kWh. Uz module, od kojih svaki sadrži 24 ćelije, komponente MEB baterijskog sistema uključuju kućište baterije sa integrisanim sistemom hlađenja, sistem upravljanja baterijom i potrebne električne priključke. Škoda Auto takođe proizvodi i druge e-komponente u Mladoj Boleslavi. Od jeseni 2019. tu se proizvode visokonaponske vučne baterije koje se koriste u modelima Superb, Octavia i u plug-in hibridnim vozilima drugih brendova Grupacije.
Transformacija kompanije dobija zamah na osnovu nove proizvodne linije. Kao kamen temeljac svoje Next Level – Škoda Strategy 2030, proizvođač automobila planira proizvodnju e-vozila ili e-komponenti u sva tri proizvodna pogona do kraja ove decenije. Cilj je dugoročno očuvanje postojećih radnih mijesta i istovremeno otvaranje novih. Do tada kompanija očekuje da će povećati udio prodaje potpuno električnih automobila u Evropi na između 50 i 70 posto, zavisno od razvoja tržišta.
Do 2030. Škodin asortiman će uključivati još najmanje tri BEV modela, od kojih će svi biti ispod ENYAQ iV po cijeni i veličini.
Povezane novosti
Ford slavi 60 godina kultnog Mustanga
Kultni Mustang nastao je 1964., u godini kada je Cassius Clay postao Muhammad Ali, Martin Luther King dobio Nobelovu nagradu za mir, a Beatlesi izazvali ludnicu kada su prvi put stigli u Ameriku. U svemu tome je rođen model koji je postao prava legenda.
Citroen počeo primati narudžbe za novu generaciju C3 i e-C3
Poznate su cijene za novi C3 na bh. tržištu, koji će pored benzinske po prvi put biti dostupan u električnoj verziji. Osnovni benzinac sa 100 KS starta s cijenom od 30.992 KM, dok elektična varijanta ima početnu cijenu od 47.517 KM bez subvencije.
Opel predstavlja novu generaciju Grandlanda
Druga generacija Grandlanda veliki je korak naprijed za Opel koji želi elektromobilnost učiniti još privlačnijom. Radi se o prvom Opelovom modelu koji se temelji na Stellantis STLA Medium platformi za električna vozila.