Rotacioni motor za Mazdu MX-30
Još od prestanka proizvodnje RX-8 2012. godine, Mazdini entuzijasti žude za rotacionim motorom. Tokom godina vođeni su brojni razgovori o njegovom povratku, a sad je tu potvrda o povratku čuvenog Wankela u modelu MX-30, ali kao plug-in hybrid.
Mogli biste se iznenaditi kada saznate da je Mazda upravo potvrdila oživljavanje rotacijskog motora. Informacije su službene, no model koji će se pohvaliti ovim pogonskim sklopom nije posebno uzbudljiv, niti prihvaćen kod Mazdinih fanova. I dok su ljubitelji benzina čekali da ga japanska kompanija ugradi na novi automobil sa RX predznakom, odlučili su ga ipak ubaciti u MX-30.
Dijeleći neke matice i vijke s Mazdom3 i CX-30, subkompaktni crossover imat će električni generator pokretan novorazvijenim rotacionim motorom u svojstvu produživača dometa. Bit će to ustvari plug-in hibridni pogonski sklop opisan kao "jedinstven", a ciljat će na evropsko tržište od ovog proljeća. Potpune specifikacije i cijene će biti objavljene uskoro.
Međutim, prije nego što krene u prodaju, nova opcija pogonskog sklopa bit će prikazana na modelu MX-30 ovih dana na sajmu automobila u Briselu. MX-30 do sada je bio poznat kao Mazdin električni model sa relativno malenom 35,5 kWh baterijom, te su mu od samog početka spočitavali autonomiju od svega 200 km. Možda ga kombinacija čuvenog rotacionog motora i plug-in hybrida učine konačno poželjnim.
Takozvani Wankel motor suočavao se nekoliko problema tokom godina, a potrošnja goriva i emisije bili su samo neki od njih. Nadamo se da je Mazda sada uspjela optimizirati novu verziju ove legende, ne samo da zadovolji zahtjevima za emisijom CO2, već i u segmentu pouzdanosti i efikasnosti.
Povezane novosti

Toyota želi proizvoditi milion električnih automobila godišnje do 2027.
Prema novim medijskim izvještajima, Toyota je postavila cilj da do 2027. godine proizvodi čak milion električnih automobila godišnje. Istovremeno, japanski brend želi imati 15 električnih modela u ponudi u naredne dvije godine.

Mercedes ukida Citan i T-Klasu, klonove Renault Kangooa
Predstavnici Mercedesa potvrdili su da vanovi Citan i T-Klasa neće dobiti nasljednike i da će biti penzionisani do sredine 2026. god. Citan i T-Klasa su posljednja dva modela koja će biti proizvedena u saradnji s Renaultom kao klonovi popularnog Kangooa.

Elroq je drugi električni model Škode u BiH uz redizajnirani Enyaq
Škoda sada ima dva električna modela u ponudi. Pored Enyaqa koji je stigao u osvježenom izdanju, domaći uvoznik je predstavio i manji Elroq od kojeg se očekuje da unaprijedi prodajne brojke.