Renault Twingo slavi 30 godina - Veliki prostor u mini pakovanju
Džepni automobil s iznimno prostranom kabinom proizvodio se gotovo 20 godina, a Renault je isporučio ukupno 2,5 miliona primjeraka. Twingo prve generacije je iznimno popularan i u BiH, kako za početnike tako i kao punopravan porodični auto.
Francuzi su, kao i Talijani nakon Drugog svjetskog rata, bili stručnjaci za male automobile, koji su unatoč skromnim dimenzijama mogli zadovoljiti većinu potreba kupaca. Dokaz nije samo Citroënov model 2CV ili Renaulti 4 i 5, već i mali Twingo, koji je zadnji u nizu ''malih divova'', a koji je predstavljen prije 30 ljeta.
Zadatak koji su dizajneri dobili nije bio nimalo jednostavan. Novi je automobil u Renaultovoj ponudi trebao je zamijeniti vrlo uspješni Renault 4, koji se proizvodio od 1961. godine, no pritom nije smio konkurisati nadolazećem Cliju, nasljedniku jednako uspješne male "Petice". Težak zadatak povjeren je menadžeru Yvesu Dubreuilu krajem 1980-ih, koji je već radio na dizajnu malog MPV-a jednostavnih oblika u ljeto 1986. tokom odmora.
Razmišljanja o novom miniautomobilu pojavila su se u Renaultu mnogo ranije. Već 1973. godine tvornica je radila na projektu jeftinih automobila VBG (Voiture bas de gamme), a početkom 1980-ih proizvođač automobila pridružio se programu francuske vlade za razvoj malog automobila Mono-Box Eco. Sve se konačno poklopilo pod Dubreuilovim vodstvom. Njegov izvorni projekat, označen kao W60, još uvijek je bio prilično neupadljiv uglasti automobil, koji je podsjećao na poljski prototip FSM Beskid iz 1983. godine.
Pod vodstvom Renaultovog novog glavnog dizajnera Patricka le Quémenta, kojeg su Francuzi povuki iz Volkswagena u nadi da će im pomoći da izađu iz gubitaka, nastao je serijski Twingo, čiji osnovni oblik je završen 1988. Bio je to na kraju sasvim drugačiji automobil od onog kakvog je zamislio Dubreuil. Zaobljeni hatchback s troja vrata, čiju je osnovu napravio dizajner Jean-Pierre Ploué, na prvi je pogled podsjećao na smanjeni model Renault Espace.
Dok se na dizajnu automobila koji je dobio ime Twingo (kombinacija riječi Twist, Swing i Tango) nije štedjelo, kod mehaničkog dijela bilo je suprotno. Auto igračka s nepogrešivom prijateljskim licem, koje je znalo podsjetiti na ljudsko lice, a nekoga na žabu, imao je, npr. digitalnu instrument ploču i pomičnu stražnju klupu koja je u prednjem položaju oslobađala respektabilnih 261 litru prtljažnog prostora i dovoljno mjesta za dvije odrasle osobe straga. Reklama u kojoj učestvuju sumo borci najbolje je dočarala Twingovu prostranost i praktičnost monovolumena u mini pakovanju.
Ispod haube je bio stari četverocilindraš s osam ventila zapremine 1239 ccm i snage 55 KS, koji je Renault od početka 60-ih koristio u mnogim kompaktnim modelima. Tek s vremenom Twingo je dobio moderniji agregat, a modeli sklapani od septembra 1996. godine imali su modernizovani 1.2 motor sa 58, a u 16-ventilskoj verziji čak 75 konja s kojim je ovaj mališan mogao pojuriti gotovo 170 km/h.
No, njegovi kupci nisu bili ''trkači'', pogotovo zbog činjenice da proizvođač automobila uopšte nije mogao procijeniti ko će najčešće kupovati ipak monovolumen. Dok su reklame za novi Renault bile pune atraktivnih mladih ljudi, a marketinški odjel očekivao da će tipični kupci biti vozači početnici, studenti ili mlade žene, zapravo je - barem u Francuskoj - gotovo tri četvrtine vremena Renault Twingo su kupovali penzioneri.
Svakako su bili zadovoljni s povoljnom cijenom - a nije im previše smetala ni skromna ponuda dodatne opreme. Mogli su birati između samo između četiri boje karoserije, a uz nadoplatu su se mogli kupiti samo prozori s električnim upravljanjem, te klima uređaj ili platneni krov na uvlačenje. Tokom vremena dodani su zračni jastuci, CD uređaj, daljinsko zaključavanje, servo-upravljač, te automatski-robotizovani mjenjač.
Na kraju, Twingo nije bio tako dugovječan kao Renault 4, kojeg je trebao djelimično zamijeniti (od 1961. do 1994. proizvedeno je više od osam milona primjeraka Četvorki), ali i dalje ima status jednog od dugovječnijih automobila na svijetu. Uz minimalne dizajnerske promjene tokom godina se Twingo u Evropi kao nov u izvornom obliku mogao kupiti sve do 2007, a u J. Americi sve do 2012.
No, ime Twingo i danas živi u Renaultovoj ponudi. Drugoj generaciji, koja se proizvodila od 2007. do 2014., nedostajala je individualnost, ali je s druge strane nadoknađivala to sa sportskom verzijom RS s motorom od 1,6 litara i 133 KS, a prodavala se jedina i kao dizel. Treća generacija, prva s pet vrata i razvijena zajedno s Daimlerom, proizvodi se od 2014. godine, a njom se Renault nakon dugo godina vratio na koncept motora odzada i pogona na zadnje točkove. Takođe, poput sestrinskog Smart Forfour, s kojim dijeli kompletnu mehaniku, zadnjih godina Twingo je iznimno popularan kao električni model.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.