Renault i Valeo zajedno razvijaju elektromotor nove generacije
Riječ je o trećoj generaciji motora pod nazivom E7A, razvijenoj u saradnji sa kompanijom Valeo – stručnjakom u području statora. Zasad se još uvijek radi na razvoju prototipa, a službeno predstavljanje očekuje se u 2027.
U budućnosti bi iz Francuske trebao stići snažniji, kompaktniji i čišći električni motor. S tim u vezi, Renault Grupa i Valeo udružili su snage u razvoju nove generacije električnog motora. Stalni dijalog između proizvođača automobila i proizvođača opreme, koji traje od 2021. godine, u kratkom je vremenu prerastao u saradnju na razvoju. Svaka je kompanija osigurala jedan ključni dio (Renault Grupa rotor, a Valeo stator) i stavila na raspolaganje svoju stručnost u području razvoja i proizvodnje. U ovim trenucima Renault Grupa i Valeo prilagođavaju tehnološki napredni motor E7A.
Ekološki efikasniji bez upotrebe rijetkih metala
Renault je prvi ugrađivao električno pobuđene sinhrone motore (EESM), počevši s modelom Zoe iz 2012. Zahvaljujući tom znanju i iskustvu, marka je sposobna osigurati arhitekturu za novi motor E7A (da bi ga učinila 30% kompaktnijim i jednako snažnim u odnosu na motore koji se trenutno ugrađuju u Megane E-Tech electric i novi Scenic E-Tech electric), kao i tehnologiju rotora koji ne sadržava rijetke zemne metale (čime se CO2 smanjuje za 30%). Upotrebom rotorskih namotaja umjesto trajnih magneta, Renault poboljšava snagu motora, osigurava vlastiti opskrbni lanac te smanjuje ovisnost o zemljama koje proizvode rijetke zemne metale i magnete.
Veća snaga i efikasnost
Treća generacija motora skratit će vrijeme punjenja baterije, budući da će sistem koji se razvija imati 800 V arhitekturu (brže će se puniti) umjesto sadašnjih 400 V. Takođe, stator koji dobavlja Valeo pridonijet će snazi i efikasnosti motora. Na osnovu toga, novi E7A imat će 200 kW i razvijat će veću snagu uz manji trošak električne energije. Valeo za sastavljanje bakrenih žica upotrebljava tzv. ''tehnologiju ukosnica'' što je njihova specijalnost još od 2010.
Motor se za sada još uvijek razvija, a do početka serijske proizvodnje treba proći još nekoliko faza. Početak serijske proizvodnje motora E7A u tvornici u Cléonu očekuje se krajem 2027.
Povezane novosti
Četvrta generacija Citroena C3 zvanično na bh. tržištu
Prepoznatljiv po svom modernom dizajnu, osmišljen je za sve vozače koji cijene pouzdanost, udobnost i inovativna rješenja, novi C3 je pravo osvježenje na bh. tržištu. Najveće osvježenje je cijena ispod 30.000 KM za osnovni model.
BYD proizveo 10 miliona elektrifikovanih automobila u 20 godina
Kineski gigant BYD zvanično je objavio da je dostigao impresivnu brojku od 10 miliona proizvedenih elektrifikovanih automobila. Ova prekretnica stiže gotovo 30 godina nakon osnivanja kompanije i skoro 20 godina nakon debija njihovog prvog modela.
Volkswagen i Rivian započinju partnerstvo vrijedno 5,8 milijardi dolara
Njemački gigant VW i američki proizvođač električnih vozila Rivian službeno su započeli zajedničko partnerstvo, uz povećanje Volksvagenovih ulaganja. Očekuje se da će prvi automobili proizvedeni u sklopu ovog partnerstva biti lansirani 2027. godine.