Pritisak elektrifikacije i najavljena strožija Euro 7 norme od iduće godine ne ostavljaju mnogo prostora za razmišljanje proizvođačima. Jedan od prvih poteza koje je poduzeo Stellantis bit će odstranjivanje dizel motora iz ponude u segmentu lakih teretnih vozila.
Multinacionalna grupacija najavila je da će od ove jeseni prestati primati narudžbe za komercijalne modele opremljene s dizel motorima. Tako će modeli kao što su Peugeot Rifter, Citroen Berlingo i Opel Combo biti dostupni samo s benzinskim ili elektrifikovanim motorima.
Uključujući teretne verzije više se neće nuditi s dizel motorima, ali odluka o ovim modelima ostaje pod znakom pitanja, jednako kao i najavljena Euro 7 norma od 2025. Naime, proizvođači su pod ogromnim pritiskom oko ispunjenja ove norme, koja će ih koštati milijarde eura. Italiani su za sada najaktivniji u Evropskoj uniji da se nastave proizvoditi benzinci i dizeli, neki drugi traže odgodu primjene Euro 7 norme od 2027. godine.
Prema trenutno dostupnim informacijama, Stellantis će prestati isporučivati komercijalna vozila s dizelskim motorima nakon 1. januara 2025. godine. Trenutno se prodaju gore navedeni modeli s 1.5 BlueHDI dizel motorom, dostupnim u dvije opcije snage: 100 i 130 konjskih snaga. Međutim, nakon 1. januara u ponudi će ostati samo benzinci i hibridi.
Povezane novosti

Toyotina nova generacija pogona na hidrogen ima 20% veću autonomiju
Toyota je zvanično predstavila novu generaciju pogonskih agregata na hidrogen. Nova ažurirana tehnologija japanskog brenda obećava nekoliko poboljšanja, uključujući 20% povećanje dometa u odnosu na trenutnu generaciju motora na vodik.

Najpouzdaniji automobilski brendovi na svijetu: Japanci i dalje dominiraju
Svake godine organizacija Consumer Reports objavljuje listu proizvođača automobila rangiranih prema pouzdanosti. Očekivano, japanski brendovi ponovo zauzimaju vrh, dok je najbolje rangirani evropski proizvođač tek na sedmom mjestu.

Vraća se kultna Lancia Fulvia
Lancia Fulvia bi mogla biti oživljena u bliskoj budućnosti. Stellantis, grupa čiji je Lancia dio, prijavila je prije nekoliko dana Kancelariji Evropske unije za intelektualnu svojinu novi žig sa imenom slavnog modela.