Pritisak elektrifikacije i najavljena strožija Euro 7 norme od iduće godine ne ostavljaju mnogo prostora za razmišljanje proizvođačima. Jedan od prvih poteza koje je poduzeo Stellantis bit će odstranjivanje dizel motora iz ponude u segmentu lakih teretnih vozila.
Multinacionalna grupacija najavila je da će od ove jeseni prestati primati narudžbe za komercijalne modele opremljene s dizel motorima. Tako će modeli kao što su Peugeot Rifter, Citroen Berlingo i Opel Combo biti dostupni samo s benzinskim ili elektrifikovanim motorima.
Uključujući teretne verzije više se neće nuditi s dizel motorima, ali odluka o ovim modelima ostaje pod znakom pitanja, jednako kao i najavljena Euro 7 norma od 2025. Naime, proizvođači su pod ogromnim pritiskom oko ispunjenja ove norme, koja će ih koštati milijarde eura. Italiani su za sada najaktivniji u Evropskoj uniji da se nastave proizvoditi benzinci i dizeli, neki drugi traže odgodu primjene Euro 7 norme od 2027. godine.
Prema trenutno dostupnim informacijama, Stellantis će prestati isporučivati komercijalna vozila s dizelskim motorima nakon 1. januara 2025. godine. Trenutno se prodaju gore navedeni modeli s 1.5 BlueHDI dizel motorom, dostupnim u dvije opcije snage: 100 i 130 konjskih snaga. Međutim, nakon 1. januara u ponudi će ostati samo benzinci i hibridi.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.