Prijedlog za izmjenu pravila o vozačkim dozvolama u EU
Europsko vijeće za saobraćajnu sigurnost (ETSC) poziva Europsku uniju da odustane od planova da se djeci od 16 godina omogući da voze bilo koji automobil koji je prilagođen uređaju za ograničavanje brzine na 45 km/h.
Prijedlog, koji je uvršten prošlog mjeseca za reviziju pravila o vozačkim dozvolama u EU, bio je inspirisan finskim zakonskim prijedlogom koji je prvi put predstavljen prije pet godina.
Prije nego što je finska vlada odustala od gore navedene ideje 2020. godine, jer je bila nezakonita prema tada važećem zakonu EU, finska vlada je ponovo najavila planove da dozvoli djeci od 15 godina da voze automobile do 1500 kg, sve dok su opremljeni ograničavačem brzine na 60 km/h. Nova pravila EU omogućila bi međutim Finskoj i bilo kojoj drugoj državi članici da nastave sa programom „automobili za djecu“, iako s nižim ograničenjem brzine i nešto višom minimalnom starosnom dobi. Nova pravila EU bi dozvolila granicu težine od 2500 kg, što bi potencijalno omogućilo 16-godišnjacima da voze Mercedes G klase SUV do škole, sve dok je brzina ograničena na 45 km/h.
“Posebno je začuđujuće da ova ideja dolazi kao dio takozvanog „prijedloga za sigurnost na cestama“ zakonodavstva EU. Dok neki roditelji mogu biti oduševljeni idejom da kupe SUV sa posebnom ograničenom brzinom za njihovo dijete da se vozi u školu, ukoliko to učine, mogu dovesti drugu djecu koja možda hodaju, voze bicikl ili moped u ozbiljan rizik. Ovaj prijedlog treba odmah poništiti, a umjesto toga treba uložiti napore da putevi u Europskoj uniji budu sigurniji za djecu da bezbjedno hodaju i voze bicikl.”- kazao je Antonio AVENOSO, izvršni direktor ETSC-a.
ETSC je preporučio ulaganje u javni prevoz, uz snižene cijene karata za mlađe ljude jer shodno istraživanju o mladim vozačima i učesnicima u saobraćaju koje je urađeno u okviru ETSC-ovog projekta YEARS, nedostatak iskustva na putu znači da mladi ljudi lošije predviđaju opasnosti i reaguju na njih. Problem pogoršava i povećana društvena aktivnost koju mladi doživljavaju u dobi od 15-25 godina, što uključuje veću izloženost alkoholu i drogama, uticaj putnika vršnjaka i efekte umora. Problem je i odvraćanje pažnje mobilnih uređaja u automobilu.
Povezane novosti

Kineska vlada pooštrava pravila o subvencijama za elektrificirana vozila
Samo modeli koji nude više od 100 kilometara čisto električnog dometa i imaju nisku potrošnju energije i dalje će imati koristi od poreskih olakšica.

U vremenima sve skupljih automobila Dacia ostaje fokusirana na pristupačnost
Katrin Adt, nova izvršna direktorica Dacije, ima jasan plan kako bi brend nastavio ostvarivati uspjehe. U turbulentnim vremenima gdje su novi automobili sve skuplji, Dacia mora ponuditi "pristupačnu mobilnost i ličnu slobodu".

Instaliran novi brzi Moon Power punjač u Bijeljini
Ovaj korak predstavlja veliki iskorak za e-mobilnost u Bosni i Hercegovini, jer sada pokriva važan putni pravac prema Beogradu, Osijeku i drugim važnim gradovima u istočnom dijelu naše zemlje.