Prijedlog za izmjenu pravila o vozačkim dozvolama u EU
Europsko vijeće za saobraćajnu sigurnost (ETSC) poziva Europsku uniju da odustane od planova da se djeci od 16 godina omogući da voze bilo koji automobil koji je prilagođen uređaju za ograničavanje brzine na 45 km/h.
Prijedlog, koji je uvršten prošlog mjeseca za reviziju pravila o vozačkim dozvolama u EU, bio je inspirisan finskim zakonskim prijedlogom koji je prvi put predstavljen prije pet godina.
Prije nego što je finska vlada odustala od gore navedene ideje 2020. godine, jer je bila nezakonita prema tada važećem zakonu EU, finska vlada je ponovo najavila planove da dozvoli djeci od 15 godina da voze automobile do 1500 kg, sve dok su opremljeni ograničavačem brzine na 60 km/h. Nova pravila EU omogućila bi međutim Finskoj i bilo kojoj drugoj državi članici da nastave sa programom „automobili za djecu“, iako s nižim ograničenjem brzine i nešto višom minimalnom starosnom dobi. Nova pravila EU bi dozvolila granicu težine od 2500 kg, što bi potencijalno omogućilo 16-godišnjacima da voze Mercedes G klase SUV do škole, sve dok je brzina ograničena na 45 km/h.
“Posebno je začuđujuće da ova ideja dolazi kao dio takozvanog „prijedloga za sigurnost na cestama“ zakonodavstva EU. Dok neki roditelji mogu biti oduševljeni idejom da kupe SUV sa posebnom ograničenom brzinom za njihovo dijete da se vozi u školu, ukoliko to učine, mogu dovesti drugu djecu koja možda hodaju, voze bicikl ili moped u ozbiljan rizik. Ovaj prijedlog treba odmah poništiti, a umjesto toga treba uložiti napore da putevi u Europskoj uniji budu sigurniji za djecu da bezbjedno hodaju i voze bicikl.”- kazao je Antonio AVENOSO, izvršni direktor ETSC-a.
ETSC je preporučio ulaganje u javni prevoz, uz snižene cijene karata za mlađe ljude jer shodno istraživanju o mladim vozačima i učesnicima u saobraćaju koje je urađeno u okviru ETSC-ovog projekta YEARS, nedostatak iskustva na putu znači da mladi ljudi lošije predviđaju opasnosti i reaguju na njih. Problem pogoršava i povećana društvena aktivnost koju mladi doživljavaju u dobi od 15-25 godina, što uključuje veću izloženost alkoholu i drogama, uticaj putnika vršnjaka i efekte umora. Problem je i odvraćanje pažnje mobilnih uređaja u automobilu.
Povezane novosti
Četvrta generacija Citroena C3 zvanično na bh. tržištu
Prepoznatljiv po svom modernom dizajnu, osmišljen je za sve vozače koji cijene pouzdanost, udobnost i inovativna rješenja, novi C3 je pravo osvježenje na bh. tržištu. Najveće osvježenje je cijena ispod 30.000 KM za osnovni model.
BYD proizveo 10 miliona elektrifikovanih automobila u 20 godina
Kineski gigant BYD zvanično je objavio da je dostigao impresivnu brojku od 10 miliona proizvedenih elektrifikovanih automobila. Ova prekretnica stiže gotovo 30 godina nakon osnivanja kompanije i skoro 20 godina nakon debija njihovog prvog modela.
Volkswagen i Rivian započinju partnerstvo vrijedno 5,8 milijardi dolara
Njemački gigant VW i američki proizvođač električnih vozila Rivian službeno su započeli zajedničko partnerstvo, uz povećanje Volksvagenovih ulaganja. Očekuje se da će prvi automobili proizvedeni u sklopu ovog partnerstva biti lansirani 2027. godine.