Prijedlog za izmjenu pravila o vozačkim dozvolama u EU
Europsko vijeće za saobraćajnu sigurnost (ETSC) poziva Europsku uniju da odustane od planova da se djeci od 16 godina omogući da voze bilo koji automobil koji je prilagođen uređaju za ograničavanje brzine na 45 km/h.
Prijedlog, koji je uvršten prošlog mjeseca za reviziju pravila o vozačkim dozvolama u EU, bio je inspirisan finskim zakonskim prijedlogom koji je prvi put predstavljen prije pet godina.
Prije nego što je finska vlada odustala od gore navedene ideje 2020. godine, jer je bila nezakonita prema tada važećem zakonu EU, finska vlada je ponovo najavila planove da dozvoli djeci od 15 godina da voze automobile do 1500 kg, sve dok su opremljeni ograničavačem brzine na 60 km/h. Nova pravila EU omogućila bi međutim Finskoj i bilo kojoj drugoj državi članici da nastave sa programom „automobili za djecu“, iako s nižim ograničenjem brzine i nešto višom minimalnom starosnom dobi. Nova pravila EU bi dozvolila granicu težine od 2500 kg, što bi potencijalno omogućilo 16-godišnjacima da voze Mercedes G klase SUV do škole, sve dok je brzina ograničena na 45 km/h.
“Posebno je začuđujuće da ova ideja dolazi kao dio takozvanog „prijedloga za sigurnost na cestama“ zakonodavstva EU. Dok neki roditelji mogu biti oduševljeni idejom da kupe SUV sa posebnom ograničenom brzinom za njihovo dijete da se vozi u školu, ukoliko to učine, mogu dovesti drugu djecu koja možda hodaju, voze bicikl ili moped u ozbiljan rizik. Ovaj prijedlog treba odmah poništiti, a umjesto toga treba uložiti napore da putevi u Europskoj uniji budu sigurniji za djecu da bezbjedno hodaju i voze bicikl.”- kazao je Antonio AVENOSO, izvršni direktor ETSC-a.
ETSC je preporučio ulaganje u javni prevoz, uz snižene cijene karata za mlađe ljude jer shodno istraživanju o mladim vozačima i učesnicima u saobraćaju koje je urađeno u okviru ETSC-ovog projekta YEARS, nedostatak iskustva na putu znači da mladi ljudi lošije predviđaju opasnosti i reaguju na njih. Problem pogoršava i povećana društvena aktivnost koju mladi doživljavaju u dobi od 15-25 godina, što uključuje veću izloženost alkoholu i drogama, uticaj putnika vršnjaka i efekte umora. Problem je i odvraćanje pažnje mobilnih uređaja u automobilu.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.