Volvo se proslavio kao proizvođač najsigurnijih vozila na svijetu. Prva generacija XC90 bila je poznata kao najsigurniji automobil ikada proizveden, u kojem niti jedna osoba nije izgubila život dok je bila u njemu. Ovo bi mogla biti legenda, ali Volvo je reklamirao drugu generaciju modela, lansiranu 2014., kao "jedan od najsigurnijih automobila ikada proizvedenih". Premotajte osam godina unaprijed i vidjet ćete da je Volvo ponovo podigao ljestvicu.
Volvo XC90 i dalje je izvrstan SUV i još uvijek je dorastao zadatku zahvaljujući bezvremenskom dizajnu i impresivnoj tehnologiji. Zbog toga će ga Volvo zadržati u svojoj ponudi sljedećih godina za kupce kojima električna vozila nisu u prvom planu. Njegov ''električni'' nasljednik, EX90, puno je više od XC90 u svim smjerovima. Glavni adut među njegovim kvalitetama ponovo je sigurnost, a Volvo ga ponovo diže u sami vrh podvlačeći da je jedan od "najsigurnijih ikada proizvedenih automobila".
Za razliku od Tesle, koji autonomna vozila vidi kao krajnji cilj, Volvo smatra da je uravnoteženiji pristup bolji. EX90 nije osmišljen kao lider u vožnji, već će pomagati vozaču zahvaljujući mnogim naprednim sistemima pomoći u vožnji. Osnovni sistem ADAS pokreću Nvidia Drive AI platforme Xavier i Orin, platforme Snapdragon Cockpit kompanije Qualcomm Technologies uz napredni softver koji su zajednički razvili sa Volvo inžinjerima.
U tome asistira 16 ultrazvučnih senzora, osam kamera i pet radara za skeniranje okoline. Luminar LiDAR senzori integrisani u krov mogu uočiti pješake na udaljenosti do 250 metara. Istovremeno, visoko osjetljivi kabinski radarski sistem detektovat će i aktivirati alarm ako u vozilu ostane bilo ko, smanjujući rizik od smrti uslijed hipertermije.
Volvo ima dugogodišnju vezu s Googleom u vezi s infotainment sistemima, a EX90 to podiže na novi nivo. Centralni ekran od 14,5 inča je ulaz u ono što Volvo obećava kao jedan od najboljih infotainment sistema u ponudi. Kompatibilan je s Apple CarPlayom, iako ima svu moć Googleovih usluga, uključujući karte i asistenta.
Volvo je razvio vlastitu tehnologiju pogonskog sklopa za EX90. U početku će biti dostupna verzija s pogonom na sva četiri točka sa dva elektromotora i trajnim magnetima, isporučujući snagu od 380 kW (517 KS) i 910 Nm obrtnog momenta. U ponudi će biti i slabija verzija s 300 kW/408 KS, također s pogonom na sve točkove. Napaja ih baterija od čak 111 kWh koja se može napuniti od 10 do 80% u manje od 30 minuta.
Sistem punjenja također uzima u obzir najbolje vrijeme za punjenje kod kuće kako bi se uštedio novac na električnoj energiji. Također EX90 nudi mogućnost Vehicle to Load (V2L), oslobađajući energiju za druga vozila i uređaje.
Kao što je ranije otkriveno, Volvo EX90 će imati zapanjujući koeficijent otpora od 0,29, što je jednako jednom ultra sportašu poput Chevy Corvette C8. To ga još više čini impresivnim, a sve zahvaljujući pametnim dizajnerskim idejama kao što su elegantna, zaobljena prednja strana, kao i staklene površine u ravnini s vratima i ručkama. To omogućuje EX90 autonomiju od čak 600 km u ulaznoj AWD verziji.
Švedsko-kineski SUV sa sedam sjedišta proizvodit će se u SAD-u počevši od sljedeće godine, dok će drugi proizvodni pogon u Kini biti otvoren kasnije.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.