Ovi modeli pružaju kombinaciju svestranosti, prostranog enterijera i dinamičnih linija. Oba nova automobila biće dostupna za naručivanje u decembru, dok su isporuke planirane za početak 2025. godine
Audijev srednji SUV u verzijama Q5 Sportback i SQ5 Sportback adaptacija je na standardni Q5. To znači da obje verzije dolaze s novim dizajnom prednje rešetke s velikim saćem u tamno sivoj boji, unaprijeđenim svjetlosnim potpisom i užim linijama zadnjih svjetala, povezanih tankom trakom. Sportback verzije se ističu dekorativnim elementima u sivoj boji, gde je donja linija u Tambora Grey boji, difuzor u mat tamno sivoj, a zadnji umetci u Selenite Silver nijansi.
Audi Q5 Sportback, kao i njegova druga generacija, temelji se na platformi Premium Platform Combustion (PPC), modernizovanoj verziji MLB Evo platforme koja se koristi i za modele A5. U evropskoj ponudi su tri blaga hibrida (MHEV) koji se oslanjaju na turbobenzinski motor, 48-voltnu električnu podršku sa starter-generatorom (dodatnih 24 KS) i litijum-fosfatnu bateriju kapaciteta 1,7 kWh.
Osnovnu verziju pogoni 2,0-litarski turbobenzinac koji snagu od 204 KS i 340 Nm obrtnog momenta prenosi na prednje ili opciono na sva četiri točka. Verzija s pogonom na sve točkove takođe koristi motor iste zapremine i snage, ali sa obrtnim momentom od 400 Nm. Vrhunski SQ5 Sportback dolazi s 3,0-litarskim V6 TFSI motorom ispod prednje “haube” koji razvija 367 KS i 550 Nm obrtnog momenta. Ručnog mjenjača neće biti, što znači da svi modeli dolaze sa 7-stepenim S-tronic automatskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom koji je jedina opcija.
Lansiranje novog Audija Q5 Sportback na EU tržištu bit će realizovano u decembru. U Njemačkoj početna cijena za novi model je 54.800 eura. Za verziju SQ5 Sportback performance, početna cijena je 85.400 eura.
Povezane novosti

Najpouzdaniji automobilski brendovi na svijetu: Japanci i dalje dominiraju
Svake godine organizacija Consumer Reports objavljuje listu proizvođača automobila rangiranih prema pouzdanosti. Očekivano, japanski brendovi ponovo zauzimaju vrh, dok je najbolje rangirani evropski proizvođač tek na sedmom mjestu.

Vraća se kultna Lancia Fulvia
Lancia Fulvia bi mogla biti oživljena u bliskoj budućnosti. Stellantis, grupa čiji je Lancia dio, prijavila je prije nekoliko dana Kancelariji Evropske unije za intelektualnu svojinu novi žig sa imenom slavnog modela.

Toyota prodala više od šest miliona elektrifikovanih vozila u Evropi
Rekordi su tu da se ruše, a jubileji da se slave. Najveći svjetski proizvođač automobila Toyota obilježava novu prekretnicu i ruši prodajni rekord na evropskom tržištu. Od 1997. godine prodato je oko šest miliona elektrifikovanih vozila, uglavnom hibrida.