Potvrđena električna limuzina Volvo ES90
Volvo je započeo misiju pretvaranja cijele svoje flote u električnu. Nakon SUV modela EX90 i EX30 na redu je ES90, limuzina sa nultom emisijom koja je spremna za rivalstvo protiv njemačkih premium električara BMW-a i5 i Mercedesa EQE.
Nadolazeća luksuzna limuzina više srednje klase zamijenit će aktuelni S90, slijedeći stope električnog SUV-a EX90, dizajniranog takođe da zamijeni XC90 sa klasičnim pogonom. Limuzinski električar će biti temeljen na potpuno istoj platformi kao i vodeći SUV EX90 i trebao bi doći sa istim pogonskim sklopovima i baterijom. To znači da bi trebao biti opremljen litijum-jonskom baterijom od 111 kWh, koja isporučuje kineski gigant CATL. Ako SUV EX90 s ovom baterijom ima autonomiju od 483 km, limuzina može imati samo veću.
Početna verzija će dolaziti sa postavkom s dva motora koji će generisati ukupno 408 KS i 770 Nm obrtnog momenta. Varijanta Twin Motor Performance nalazit će se na vrhu ponude i trebala bi imati 517 KS. Naviknuti na sigurnost u Volvo režiji, u pokušaju da se broj smrtnih slučajeva u vozilima marke smanji na nulu u narednim godinama, maksimalna brzina će biti elektronski ograničena na 180 km/h.
Dokumenti koji su procurili iz Kine pokazuju da će model biti limuzina sa četvero vrata i pet sjedišta, koja će mjeriti 4.990 mm u dužinu i koja će se razlikovati od verzije koja će se prodavati u SAD. Automobil bi trebao biti težak oko 2.100 kg. Ovo su brojke koje ga svrstavaju u isti segment – više srednje klase u kojoj su već pristuni njemački premium električari kao što su Mercedes EQE i BMW i5.
Volvo je već podnio zahtjev za patent za ovu oznaku ranije ove godine. Međutim, švedska publikacija Teknikens Varied izvještava da bi Lexus mogao biti protiv Volva koji koristi istu oznaku ‘’ES’’, s obzirom na to da japanski brend nudi ES limuzinu u svojoj liniji. Volvo bi mogao biti primoran da napravi izmjene po ovom pitanju, navodi Autocar.
Prema podacima koji dolaze iz Kine, Volvo ES90 na tržište bi trebao stići u maju 2024, a proizvodnja bi se trebala odvijati u fabrici Cixi u Hangzhouu u Kini. Električni sedan će se pridružiti drugim električnim automobilima marke Volvo, kao što su EX30, EX90 i XC40 Recharge. Volvo također prodaje električni minivan EM90, ali to je trenutno samo za kinesko tržište.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.