Porsche uklanja Cayman i Boxster iz EU zbog novih pravila o cyber sigurnosti
Njemački proizvođač automobila prisiljen je ukloniti modele Cayman i Boxster iz EU zbog novih propisa o kibernetičkoj sigurnosti. Preinake koje bi trebalo napraviti da ovaj dvojac ostane na tržištu bi bili preskupe, zato ih Porsche više neće nuditi.
Počevši od 1. jula 2024. godine nova pravila o kibernetičkoj sigurnosti stupaju na snagu u Evropskoj uniji. Ukratko, novi propisi namijenjeni su zaštiti električne arhitekture modernih automobila od hakera.
Upravo zbog toga, Porsche je potvrdio da se modeli 718 Cayman i 718 Boxster više neće prodavati u EU. Tačnije, ne isplati se prilagoditi ih novim propisima, koji uključuju niz novih naprednih sistema, uključujući i zaštu od neovlaštenog pristupa, odnosno cyber napada.
"U Evropskoj uniji i nekim državama koje primjenjuju zakone EU-a, modeli 718 sa SUS motorima neće biti dostupni na tržištu. Glavni razlog je Opšti zakon o sigurnosti Evropske unije, koji uveden 2019. prema kojoj njihova platforma neće biti preinačena", rekao je Oliver Hilger, glasnogovornik odgovoran za model 718.
Problem leži u arhitekturi koju koriste ova dva modela, a koja ne zadovoljava nove propise. Porsche bi morao napraviti preskupe preinake na ovim automobilima, kako bi dobili zeleno svjetlo za dalji nastavak proizvodnje. Budući da bi takav potez koštao kompaniju polovinu budžeta potrebnog za potpuno novi model to finansijski jednostavno nije isplativo.
"Svaki model koji ne zadovoljava ove zahtjeve više neće imati pravo na novu registraciju u EU nakon prvog jula 2024.", zaključio je Hilger.
Dobra vijest je da će verzije Cayman GT4 RS i Boxster RS Spyder i dalje biti dostupne u ograničenoj količini što ih čini iznimkom od pravila.
Na kraju, ali ne i najmanje važno, Hilger tvrdi da, iako 718 Cayman i 718 Boxster ne potpadaju pod nova pravila o kibernetičkoj sigurnosti, to ne znači da nisu sigurni od hakera. Međutim, od 1. jula, u zemljama Evropske unije, oni više zvanično neće biti dostupni, izuzev manjih zaliha koje ostanu na lageru.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.