S obzirom na opredijeljenost kompanije Porsche BH i Sarajevo Film Festivala za očuvanje životne sredine, održivi razvoj i nultu stopu emisije CO2, u okviru SFF-a u Zelenom paviljonu održana panel diskusija pod motom ''Elektromobilnost u BiH'' na kojoj su posjetioci iz prve ruke mogli da čuju iskustva korisnika električnih vozila. Razgovaralo se o predrasudama i stvarnim iskustvima, te prednostima električnih automobila, ali i manjkavostima infrastrukture za korištenje istih.
Panel diskusiju je moderirala Anela Karahasan, sekretar Udruženja za elektromobilnost koje djeluje pri Privrednoj komori FBiH, dok su panelisti bili Adnan Imamović iz Udruženja Sarajevo Taxi, braća Tin i Teo Grizelj iz kompanije Grizelj d.o.o, te ugostitelj Adnan Mostarlić.
Gost panela, Adnan Imamović, kao taksi vozač, kazao je da je izuzetno zadovoljan svojim električnim ID.3 te da vožnja u istom izaziva reakcije oduševljenja kod njegovih klijenata zbog odsustva buke, mirnog rada i komfora. Istakao je kako je električni automobil prilikom nabavke skuplji od konvencionalnih vozila sa unutarnjim sagorijevanjem ali da je njegovo korištenje izuzetno ekonomično zbog malih troškova energije i višestruko manjih troškova servisiranja vozila. Kazao je da je prije na gorivo trošio oko 1.500 KM mjesečno dok sada troškovi punjenja iznose maksimalno 100 KM mjesečno. Vrlo je značajna i ušteda na servisiranju vozila, te je dodao da električno vozilo servisira jednom u dvije godine, bez obzira na pređenu kilometražu dok ga je održavanje konvencionalnog automobila koštalo 2.000 KM godišnje.
Privrednici Tin i Teo Grizelj koji su bili prvi kupci električnih vozila u Bosni i Hercegovini istakli su da ID.3 sa baterijom kapaciteta 77 kWh u potpunosti zadovoljava njihove potrebe te da sa napunjenom baterijom prelaze i do 570 kilometara. Teo je otkrio da su troškovi vožnje i do 20 puta manji od vožnje klasičnog automobila. Adnan Mostarlić je takođe istakao da posjeduje već dva električna automobila i da je izuzetno zadovoljan njima. Kazao je da njegovi vozači prelaze dnevno oko 250 km, ali da je to mnogo manje od dometa baterije.
Svi korisnici su se složili da je električno auto dugoročno izuzetno isplativo, ali da je neophodno instalirati brze punjače na autocestama zbog uštede vremena. Takođe su istakli da se često suočavaju sa problemom zauzetih punjača, ili nepropisno parkiranih vozila na stanicama za punjenje, te da se dešava da nije moguće aktivirati punjač.
Zaključak ove zanimljive panel diskusije je bio da je za masovniji prelazak na električne automobile u Bosni i Hercegovini, pored educiranja javnosti o prednostima električnih automobila i olakšavanja procedura za izgradnju punionica, potrebno ulaganje u infrastrukturu, sa posebnim naglaskom na brze punjače.
Povezane novosti

Slavlje u Minhenu, BMW proizveo tri miliona elektrificiranih automobila
Bavarski proizvođač automobila objavio je da je dostigao veliku proizvodnu prekretnicu. U Minhenu je proizveden 3-milioniti elektrificirani automobil.

Volvo pod pritiskom: Najavljeno otpuštanje 3.000 radnika
Švedski proizvođač automobila najavio je da će otpustiti 3.000 zaposlenih u okviru plana restrukturiranja koji ima za cilj smanjenje troškova za oko 1,6 milijardi eura.

Škoda Elroq je bio favorit Evropljana kao najprodavaniji električni automobil u aprilu
Prema najnovijim podacima o prodaji za april, Škoda Elroq je završio kao lider u segmentu električnih automobila na Starom kontinentu. Volkswagen ID.3 i ID.7 kompletirali su postolje.