S obzirom na opredijeljenost kompanije Porsche BH i Sarajevo Film Festivala za očuvanje životne sredine, održivi razvoj i nultu stopu emisije CO2, u okviru SFF-a u Zelenom paviljonu održana panel diskusija pod motom ''Elektromobilnost u BiH'' na kojoj su posjetioci iz prve ruke mogli da čuju iskustva korisnika električnih vozila. Razgovaralo se o predrasudama i stvarnim iskustvima, te prednostima električnih automobila, ali i manjkavostima infrastrukture za korištenje istih.
Panel diskusiju je moderirala Anela Karahasan, sekretar Udruženja za elektromobilnost koje djeluje pri Privrednoj komori FBiH, dok su panelisti bili Adnan Imamović iz Udruženja Sarajevo Taxi, braća Tin i Teo Grizelj iz kompanije Grizelj d.o.o, te ugostitelj Adnan Mostarlić.
Gost panela, Adnan Imamović, kao taksi vozač, kazao je da je izuzetno zadovoljan svojim električnim ID.3 te da vožnja u istom izaziva reakcije oduševljenja kod njegovih klijenata zbog odsustva buke, mirnog rada i komfora. Istakao je kako je električni automobil prilikom nabavke skuplji od konvencionalnih vozila sa unutarnjim sagorijevanjem ali da je njegovo korištenje izuzetno ekonomično zbog malih troškova energije i višestruko manjih troškova servisiranja vozila. Kazao je da je prije na gorivo trošio oko 1.500 KM mjesečno dok sada troškovi punjenja iznose maksimalno 100 KM mjesečno. Vrlo je značajna i ušteda na servisiranju vozila, te je dodao da električno vozilo servisira jednom u dvije godine, bez obzira na pređenu kilometražu dok ga je održavanje konvencionalnog automobila koštalo 2.000 KM godišnje.
Privrednici Tin i Teo Grizelj koji su bili prvi kupci električnih vozila u Bosni i Hercegovini istakli su da ID.3 sa baterijom kapaciteta 77 kWh u potpunosti zadovoljava njihove potrebe te da sa napunjenom baterijom prelaze i do 570 kilometara. Teo je otkrio da su troškovi vožnje i do 20 puta manji od vožnje klasičnog automobila. Adnan Mostarlić je takođe istakao da posjeduje već dva električna automobila i da je izuzetno zadovoljan njima. Kazao je da njegovi vozači prelaze dnevno oko 250 km, ali da je to mnogo manje od dometa baterije.
Svi korisnici su se složili da je električno auto dugoročno izuzetno isplativo, ali da je neophodno instalirati brze punjače na autocestama zbog uštede vremena. Takođe su istakli da se često suočavaju sa problemom zauzetih punjača, ili nepropisno parkiranih vozila na stanicama za punjenje, te da se dešava da nije moguće aktivirati punjač.
Zaključak ove zanimljive panel diskusije je bio da je za masovniji prelazak na električne automobile u Bosni i Hercegovini, pored educiranja javnosti o prednostima električnih automobila i olakšavanja procedura za izgradnju punionica, potrebno ulaganje u infrastrukturu, sa posebnim naglaskom na brze punjače.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.