Popularni Opel Kadett E slavi 40. rođendan
Tajna uspjeha legendarne Opel Suze bila je u atraktivnom dizajnu, ali i tehničkoj profinjenosti i raznolikosti varijanti. Taj je model ujedno bio i posljednji Opelov model kompaktne klase koji je nosio pločicu s nazivom Kadett.
Predstavljanje pete generacije Kadetta
Priča o razvoju pete generacije Kadetta zapravo je započela 1979. godine. Čim se na tržištu pojavio Opel Kadett D odnosno prvi Opelov model s prednjim pogonom, ideje za potencijalnog nasljednika već su se prikupljale. U odjelu razvoja proizvoda u Rüsselsheimu, u projekat "Kadett E" uključeni su brojni inžinjeri, tehničari i dizajneri.
U razdoblju od pet godina u razvoj Kadetta E uloženo je 1,5 milijardi njemačkih maraka. Prije nego što je postao spreman za serijsku proizvodnju, prototipovi su prešli ukupnu udaljenost od oko 6,5 miliona kilometara u testnim centrima i na trkaćim stazama, u ekstremnim vremenskim uslovima sjeverne Evrope i pustinjskih područja SAD-a.
Nakon što je dovršeno opsežno ispitivanje, kucnuo je čas: Kadett E, ponovno s prednjim pogonom, predstavljen je u jesen 1984. godine. Uskoro je stigao i u prodajne salone, u najrazličitijim varijantama. Međutim, to nije jedini razlog zbog kojeg je peta generacija Kadetta postala najprodavanija u vrlo kratkom roku.
Idealan izbor za svaki zadatak
Od samih početaka prodaje posljednja generacija Kadetta dostupna je bila u trovratnim i peterovratnim hatchback izvedbama i kao trovratni i peterovratni karavan s vodećim teretnim prostorom u klasi (do 1.520 litara zapremine). Nakon samo godinu dana asortimanu vozila dodata je i limuzina s četvero vrata.
Od 1987. godine na svoje dolaze i ljubitelji "vjetra u kosi" zahvaljujući Kadettu E kabriolet, za čiji razvoj je bio zadužen poznati italijanski dizajner Nuccio Bertone. U bliskoj saradnji s dizajnerskim timom iz Rüsselsheima, elegantni "Kadett bez krova" osmišljen je u tvornici na sjeveru Italije, a uključivao je bogatu standardnu opremu od sportskih sjedišta za vozača i suvozača do individualno sklopivih stražnjih sjedišta i zatamnjenih stakla.
Proizvođač ističe da Opel ne nastoji Kadettom privući samo privatne kupce, već u ponudi ima i idealan model za komercijalne kupce: Kadett Combo. Kompaktni transporter s posebno dizajniranom stražnjom osovinom i stražnjim vratima s uglom otvaranja od 180 stepeni, nosivosti do 635 kilograma i teretnim prostorom od 2,4 kubna metra.
Međutim, najsportskija, najsnažnija i, osim Bertoneova kabrioleta, najemocionalnija varijanta Kadetta upravo je Kadett GSi. Iako je serijska verzija u početku imala 1,8-litreni motor snage 115 KS, GSi je ubrzo došao na stazu kao touring automobil Grupe A sa snagom od 170 KS i ubrzanjem od 0 do 100 km/h u nešto manje od sedam sekundi.
A kao trkaći Kadett GSi 16V s motorom od 250 KS, svoju je premijeru i prvu pobjedu proslavio 1988. godine na početku Međunarodnog njemačkog prvenstva touring automobila. Godinu kasnije Austrijanci Josef Haider i Ferdinand Hinterleitner osvojili su Njemačko prvenstvo u reliju u Opel Kadettu GSi 16V. Iste se godine Opelov tim takmičio se na Njemačkom prvenstvu touring automobila s petom generacijom Kadetta.
Višestruki pobjednik i svjetski prvak u aerodinamici
Dok su razvijali Kadett E, inžinjeri i dizajneri posebno su obraćali pažnju na prepoznatljive Opelove snage, nezavisno od varijante karoserije: emocionalan dizajn i dokazana svakodnevna upotrebljivost upareni su s najvećom efikasnošću, i to po prihvatljivim cijenama za širok raspon kupaca.
Ovaj recept za uspjeh donio je brojne nagrade za petu generaciju najprodavanijeg vozila u kompaktnoj klasi. Osim osvojenog Zlatnog volana za 1984. godinu, nagrađen je 1985. i titulom Evropskog automobila godine.
Osim toga, Kadett je 1984. postavio rekord i u pogledu aerodinamike. Nakon 1.200 sati preciznog podešavanja u zračnim tunelima, Kadett E ostvario je senzacionalan koeficijent otpora od 0,32. Sportski GSi s koeficijentom otpora od 0,30 i površinom otpora zraka od 0,57 kvadratnih metara, bio je u to vrijeme najaerodinamičnija limuzina na svijetu.
Opelovi inžinjeri ostvarili su te najbolje vrijednosti, među ostalim, dosljednom klinastom siluetom, tlocrtom vozila u obliku suze (po čemu je dobio famozni nadimak), zaglađenim prozorskim staklima i drugim detaljnim rješenjima kao što su fleksibilni spojevi na karoseriji.
Istovremeno, razvoj kontinuirano napreduje. Opel je 1989. predstavio osvježeni Kadett E, a 1991. godine model Opel Astra uveden je širom Evrope kao njegov nasljednik.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.