Peugeot 208 je najprodavaniji model, a VW marka broj 1 u EU
Nova godina i novi pad prodaje novih automobila u EU. Od 15,84 miliona vozila u 2019. do 11,31 miliona isporuka u prošloj godini. Tržište se vratilo na nivo iz daleke 1985., izvještava Jato Dynamics prateći brojke na 30 evropskih tržišta.
Zadnje tri godine EU tržište se kretalo između 11 i 12 miliona prodatih novih automobila. Prošla godina je samo još jedna u nizu u kojoj je zabilježen pad za novih 4,1 posto u odnosu na 2021. Ako vučemo paralelu između 2020. i 2022. isporučeno je 674.000 vozila manje i tržište je značajno na gubitku.
Manjak novih vozila u prodajnim salonima, inflacija i energetska kriza, pokazali su se glavnim izazovima za ionako deficitarno tržište prošle godine. Posljedice pandemije, praćene nestašicom čipova tokom 2021. i 2022., samo su se pogoršale ruskom invazijom na Ukrajinu i kasnijim povećanjem cijena energije, što je uticalo na povjerenje potrošača i finalno na prodaju novih automobila.
U takvim uslovima najbolje se snašao Peugeot 208. Iako je Peugeot poslovao sa minusom od čak 15% mali Lav je za 2022. preuzeo titulu najprodavanijeg, od nekadašnjeg diva Golfa 8, sa preko 206.000 isporučenih jedinica, ispred Sandera na drugoj i T-Roca na trećoj poziciji. Na tržištu pušu novi vjetrovi i logično je da Golf gubi titulu bestsellera, ali VW to nadoknađuje njegovom SUV izvedbom.
Zanimljivo da se na listi najprodavanijih 15 modela našao korejski SUV dvojac koji hara i na bh. tržištu Tucson/Sportage, kao i jedini full električar Tesla Model Y sa rastom prodaje od čak 417%. Skok Tesle i nekih drugih električara rezultat je najave smanjenja subvencija u 2023., zbog čega je u prodajnim salonima u decembru bilo izuzetno prometno. Istovremeno, potpuno je nevjerovatno da jedan Fiat 500, lansiran u retro izdanju još 2007. i dalje zauzima visoko 4. mjesto ispred Golfa i Yarisa, koji takođe lako dolazi do kupaca kako u EU tako i u BiH.
Ako posmatramo prodaju po markama, Volkswagen je i dalje neprikosnoveno prvi sa skoro 1,2 miliona isporuka ispred Toyote sa 766.000 i nevjerovatnog Mercedesa sa skoro 675.000 plasiranih jedinica u 2022.
Prodaja po markama
- Volkswagen – 1.198,926 (-6%)
- Toyota – 766.227 (+8%)
- Mercedes – 647.880 (+1%)
- BMW - 646.526 (-5%)
- Peugeot – 623.825 (-15%)
- Audi – 614.276 (+3%)
- Renault – 584.804 (-14%)
- Ford – 548.045 (-1%)
- Škoda – 538.003 (-9%)
- KIA – 537.508 (+7%)
Prodaja po modelima
- Peugeot 208 – 206.816 (+5%)
- Dacia Sandero – 200.550 (+1%)
- VW T-Roc – 181.533 (-3%)
- Fiat 500 – 179.863 (+3%)
- Volkswagen Golf – 177.503 (-14%)
- Toyota Yaris – 175.713 (-4%)
- Opel Corsa – 164.358 (-9%)
- Hyundai Tucson – 150.803 (+1%)
- Dacia Duster – 149.648 (+2%)
- Renault Clio – 143.561 (-27%)
- Citroen C3 – 143.358 (-10%)
- Peugeot 2008 – 141.471 (-28%)
- Tesla Model Y – 138.128 (+417%)
- KIA Sportage – 137.353 (+55%)
- Toyota Yaris Cross – 136.986 (+402%)
Povezane novosti

Toyotina nova generacija pogona na hidrogen ima 20% veću autonomiju
Toyota je zvanično predstavila novu generaciju pogonskih agregata na hidrogen. Nova ažurirana tehnologija japanskog brenda obećava nekoliko poboljšanja, uključujući 20% povećanje dometa u odnosu na trenutnu generaciju motora na vodik.

Najpouzdaniji automobilski brendovi na svijetu: Japanci i dalje dominiraju
Svake godine organizacija Consumer Reports objavljuje listu proizvođača automobila rangiranih prema pouzdanosti. Očekivano, japanski brendovi ponovo zauzimaju vrh, dok je najbolje rangirani evropski proizvođač tek na sedmom mjestu.

Vraća se kultna Lancia Fulvia
Lancia Fulvia bi mogla biti oživljena u bliskoj budućnosti. Stellantis, grupa čiji je Lancia dio, prijavila je prije nekoliko dana Kancelariji Evropske unije za intelektualnu svojinu novi žig sa imenom slavnog modela.