Peugeot 208 je najprodavaniji model, a VW marka broj 1 u EU
Nova godina i novi pad prodaje novih automobila u EU. Od 15,84 miliona vozila u 2019. do 11,31 miliona isporuka u prošloj godini. Tržište se vratilo na nivo iz daleke 1985., izvještava Jato Dynamics prateći brojke na 30 evropskih tržišta.
Zadnje tri godine EU tržište se kretalo između 11 i 12 miliona prodatih novih automobila. Prošla godina je samo još jedna u nizu u kojoj je zabilježen pad za novih 4,1 posto u odnosu na 2021. Ako vučemo paralelu između 2020. i 2022. isporučeno je 674.000 vozila manje i tržište je značajno na gubitku.
Manjak novih vozila u prodajnim salonima, inflacija i energetska kriza, pokazali su se glavnim izazovima za ionako deficitarno tržište prošle godine. Posljedice pandemije, praćene nestašicom čipova tokom 2021. i 2022., samo su se pogoršale ruskom invazijom na Ukrajinu i kasnijim povećanjem cijena energije, što je uticalo na povjerenje potrošača i finalno na prodaju novih automobila.
U takvim uslovima najbolje se snašao Peugeot 208. Iako je Peugeot poslovao sa minusom od čak 15% mali Lav je za 2022. preuzeo titulu najprodavanijeg, od nekadašnjeg diva Golfa 8, sa preko 206.000 isporučenih jedinica, ispred Sandera na drugoj i T-Roca na trećoj poziciji. Na tržištu pušu novi vjetrovi i logično je da Golf gubi titulu bestsellera, ali VW to nadoknađuje njegovom SUV izvedbom.
Zanimljivo da se na listi najprodavanijih 15 modela našao korejski SUV dvojac koji hara i na bh. tržištu Tucson/Sportage, kao i jedini full električar Tesla Model Y sa rastom prodaje od čak 417%. Skok Tesle i nekih drugih električara rezultat je najave smanjenja subvencija u 2023., zbog čega je u prodajnim salonima u decembru bilo izuzetno prometno. Istovremeno, potpuno je nevjerovatno da jedan Fiat 500, lansiran u retro izdanju još 2007. i dalje zauzima visoko 4. mjesto ispred Golfa i Yarisa, koji takođe lako dolazi do kupaca kako u EU tako i u BiH.
Ako posmatramo prodaju po markama, Volkswagen je i dalje neprikosnoveno prvi sa skoro 1,2 miliona isporuka ispred Toyote sa 766.000 i nevjerovatnog Mercedesa sa skoro 675.000 plasiranih jedinica u 2022.
Prodaja po markama
- Volkswagen – 1.198,926 (-6%)
- Toyota – 766.227 (+8%)
- Mercedes – 647.880 (+1%)
- BMW - 646.526 (-5%)
- Peugeot – 623.825 (-15%)
- Audi – 614.276 (+3%)
- Renault – 584.804 (-14%)
- Ford – 548.045 (-1%)
- Škoda – 538.003 (-9%)
- KIA – 537.508 (+7%)
Prodaja po modelima
- Peugeot 208 – 206.816 (+5%)
- Dacia Sandero – 200.550 (+1%)
- VW T-Roc – 181.533 (-3%)
- Fiat 500 – 179.863 (+3%)
- Volkswagen Golf – 177.503 (-14%)
- Toyota Yaris – 175.713 (-4%)
- Opel Corsa – 164.358 (-9%)
- Hyundai Tucson – 150.803 (+1%)
- Dacia Duster – 149.648 (+2%)
- Renault Clio – 143.561 (-27%)
- Citroen C3 – 143.358 (-10%)
- Peugeot 2008 – 141.471 (-28%)
- Tesla Model Y – 138.128 (+417%)
- KIA Sportage – 137.353 (+55%)
- Toyota Yaris Cross – 136.986 (+402%)
Povezane novosti
AC Betanija postala novi diler Mazde u BiH i usput promovisala model CX-80
U Sarajevu promovisan novi Mazdin diler, čime je ovaj cijenjeni japanski brend u BiH dobio i trećeg partnera. Novi partner je poznata Auto kuća AC Betanija koja će novim brendom dodatno učvrstiti vlastitu poziciju na tržištu automobila u BiH.
Britanci oživljavju prvu generaciju Forda Escorta
Prva generacija Ford Escorta, lansirana kasnih 60-ih, ponovo će biti oživljena u obliku restomoda kreiranog od strane britanske kompanije Boreham Motorworks. Zvanično predstavljanje Escorta za 21. stoljeće će se održati 12. decembra.
Na bh. tržištu predstavljen atraktivni SUV Cupra Terramar
U mreži Porschea BH i partnera koji prodaju automobile brenda Cupra, stigao je novitet u popularnoj SUV formi. Riječ je o španskom bratu Volkswagen Tiguana, čije cijene startaju od 69.615 KM.