Peugeot 208 je najprodavaniji model, a VW marka broj 1 u EU
Nova godina i novi pad prodaje novih automobila u EU. Od 15,84 miliona vozila u 2019. do 11,31 miliona isporuka u prošloj godini. Tržište se vratilo na nivo iz daleke 1985., izvještava Jato Dynamics prateći brojke na 30 evropskih tržišta.
Zadnje tri godine EU tržište se kretalo između 11 i 12 miliona prodatih novih automobila. Prošla godina je samo još jedna u nizu u kojoj je zabilježen pad za novih 4,1 posto u odnosu na 2021. Ako vučemo paralelu između 2020. i 2022. isporučeno je 674.000 vozila manje i tržište je značajno na gubitku.
Manjak novih vozila u prodajnim salonima, inflacija i energetska kriza, pokazali su se glavnim izazovima za ionako deficitarno tržište prošle godine. Posljedice pandemije, praćene nestašicom čipova tokom 2021. i 2022., samo su se pogoršale ruskom invazijom na Ukrajinu i kasnijim povećanjem cijena energije, što je uticalo na povjerenje potrošača i finalno na prodaju novih automobila.
U takvim uslovima najbolje se snašao Peugeot 208. Iako je Peugeot poslovao sa minusom od čak 15% mali Lav je za 2022. preuzeo titulu najprodavanijeg, od nekadašnjeg diva Golfa 8, sa preko 206.000 isporučenih jedinica, ispred Sandera na drugoj i T-Roca na trećoj poziciji. Na tržištu pušu novi vjetrovi i logično je da Golf gubi titulu bestsellera, ali VW to nadoknađuje njegovom SUV izvedbom.
Zanimljivo da se na listi najprodavanijih 15 modela našao korejski SUV dvojac koji hara i na bh. tržištu Tucson/Sportage, kao i jedini full električar Tesla Model Y sa rastom prodaje od čak 417%. Skok Tesle i nekih drugih električara rezultat je najave smanjenja subvencija u 2023., zbog čega je u prodajnim salonima u decembru bilo izuzetno prometno. Istovremeno, potpuno je nevjerovatno da jedan Fiat 500, lansiran u retro izdanju još 2007. i dalje zauzima visoko 4. mjesto ispred Golfa i Yarisa, koji takođe lako dolazi do kupaca kako u EU tako i u BiH.
Ako posmatramo prodaju po markama, Volkswagen je i dalje neprikosnoveno prvi sa skoro 1,2 miliona isporuka ispred Toyote sa 766.000 i nevjerovatnog Mercedesa sa skoro 675.000 plasiranih jedinica u 2022.
Prodaja po markama
- Volkswagen – 1.198,926 (-6%)
- Toyota – 766.227 (+8%)
- Mercedes – 647.880 (+1%)
- BMW - 646.526 (-5%)
- Peugeot – 623.825 (-15%)
- Audi – 614.276 (+3%)
- Renault – 584.804 (-14%)
- Ford – 548.045 (-1%)
- Škoda – 538.003 (-9%)
- KIA – 537.508 (+7%)
Prodaja po modelima
- Peugeot 208 – 206.816 (+5%)
- Dacia Sandero – 200.550 (+1%)
- VW T-Roc – 181.533 (-3%)
- Fiat 500 – 179.863 (+3%)
- Volkswagen Golf – 177.503 (-14%)
- Toyota Yaris – 175.713 (-4%)
- Opel Corsa – 164.358 (-9%)
- Hyundai Tucson – 150.803 (+1%)
- Dacia Duster – 149.648 (+2%)
- Renault Clio – 143.561 (-27%)
- Citroen C3 – 143.358 (-10%)
- Peugeot 2008 – 141.471 (-28%)
- Tesla Model Y – 138.128 (+417%)
- KIA Sportage – 137.353 (+55%)
- Toyota Yaris Cross – 136.986 (+402%)
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.