Iako više službeno nema sajma automobila u Ženevi o čijim novitetima bi obično pisali u ove doba godine, ostaju nam samo uspomene da iz “naftalina” vadimo neke od zvijezda koje su pod ženevskim reflektorima doživjeli svoje premijere.
Opel se dosjetio da popuni prazninu koja je ostala u automobilskoj industriji nakon gašenja ženevskog laureata, pa je obilježio 50 godina od predstavljanja koncepta koji je danas manje poznat, ali koji je u svoje vrijeme izazvao veliko interesovanje javnosti. Tačnije, riječ je o konceptu Opel Genève, sportskom automobilu futurističkog dizajna za sedamdesete godine.
Kao što mu samo ime govori, koncept Opel Genève predstavljen je na Ženevskom sajmu automobila 1975. godine. Naime, automobil je dizajnirao Opel Design Studio, dizajnerski odjel njemačke marke, koji nastavlja dizajnirati aktuelne koncepte proizvođača iz Rüsselsheima.
Fludinih linija, Genève se isticao se po aerodinamičnoj karoseriji, izrazito oštrih oblika i integrisanih odbojnika, što je bila novost u to vrijeme. Koncept je također sadržavao prednja svjetla na uvlačenje, element dizajna koji je nestao početkom 2000-ih iz sigurnosnih razloga. Budući da se radilo o sportskom automobilu, karoserija je bila u potpunosti izrađena od stakloplastike kako bi masa bila što manja.
Već s prvim pojavljivanjem Opel Geneve je izazvao veliko divljenje javnosti i medija u ono vrijeme, a na žalost mnogih Opelovih fanova Genève koncept nikada nije pretvoren u serijski model. Opel je u početku želio na tržište lansirati model takve izvedbe koji bi ispod haube imao Wankelov rotacioni motor. Nažalost, projekat proizvodnje ovog automobila napušten je zbog naftne krize uoči samog sajma.
Ipak, projekt Opel GT-W pretvoren je u koncept Genève i ostao je samo dizajnerska studija. Koncept postoji i danas u kolekciji Opel Classic. Kada je predstavljen prije 50 godina, koncept Genève bio je obojen u zlatnu nijansu, da bi 1977. prefarban u narandžastu boju.
Povezane novosti
Ažuriran Toyotin “električar”: Šta je sve novo na redizajniranom bZ4X?
Jedini električni model japanske marke doživio je blago zatezanje bora, ali i niz tehničkih nadogradnji. Naglasak je na snažnijim elektromotorima, novim baterijama i većoj autonomiji.
Kineski Leapmotor postigao rekord u novembru i prodao više od 70.000 automobila
Leapmotor je postavio novi mjesečni rekord isporuka u novembru, kada je kineski proizvođač isporučio 70.327 vozila, pretekavši Volvo globalno.
Renault 5 proizveden u 100.000 jedinica za samo 15 mjeseci
Proizvodnja električnog Renaulta 5 započela je u oktobru 2024. godine, a dostupan je za prodaju od ove godine. Sada je 100.000-ti električni Renault 5 proizveden u fabrici Ampere ElectriCity u Douaiju u Francuskoj.