Ofanziva u C segmentu i zaokret u poslovanju kod Dacije
S obzirom da će rumunski proizvođač pod krovom Renaulta temeljiti sva nova auta na iznimno prilagodljivoj platformi CMF-B, tako će mijenjati i koncept poslovanja. Iduće godine stiže nova generacija Dustera, a 2025. novi model sportskog terenca.
Prilikom predstavljanja strateškog plana Renaulution u januaru 2021., Dacia je predstavila Bigster – konceptni automobil koji otvara nove mogućnosti oblikovanja ponude marke, a posebno kad je riječ o C-segmentu. Vjeran duhu marke Dacia, konceptni automobil Bigster robusno je i prostrano vozilo dugo 4,6 m, a kupcima pruža sve što očekuju od jednog C-SUV-a. Novi model temeljen na ovom konceptu u prodaju bi trebao stići 2025. godine.
Tvornica u Mioveniju u Rumuniji istorijski je pogon marke koji djeluje još od 1968. Danas je to referentni industrijski kompleks s linijom za proizvodnju karoserija, linijom za mehaničke komponente i šasiju, ljevaonicom i logističkom platformom. Trenutno se u ovoj tvornici proizvode četiri modela marke: Duster, Sandero Stepway, Logan i Jogger.
Šta je novina za tvornicu u Rumuniji? Od 2024. u njoj će se proizvoditi nova generacija Dustera temeljena na platformi CMF-B, a od 2025. i novi Dacijin SUV sedmerosjed temeljen na Bigsteru. Međutim, s proizvodnih traka će se istisnuti Jogger.

S ciljem preraspodjele opterećenja između Dacijinih tvornica i s namjerom jačanja ofanzive u C-segmentu, Jogger će se od drugog kvartala 2024. nastaviti proizvoditi u marokanskoj tvornici u Tangeru. To znači da će Jogger na bh. tržište stizati s carinskim opterećenjem kao proizvod koji se proizvodi van EU. Sličnu priču smo imali u bliskoj prošlosti s modelom Lodgy.
Tvornica u Tangeru započela je s radom 2012. godine, a svojom je politikom nulte stope karbonskih emisija i zabrane ispuštanja industrijskih otpadnih voda potaknula val revolucije u marokanskoj automobilskoj industriji. Marokanska tvornica već proizvodi automobile s platformom CMF-B, pri čemu glavnina proizvodnje otpada na ''obični'' Sandero – najprodavaniji automobil za privatne kupce u Evropi od 2017, ali koji se zbog nekonurentnosti cijene ne prodaje u BiH.
Povezane novosti
Od "kineskih hitova" do preuzimanja vodeće uloge u autoindustriji
S novom pojavom kineskih automobila, etablirani brendovi su podsmjehom komentarisali da će te biti novi "kineski hitovi" za tržišta u razvoju. Međutim, danas evropske marke gutaju gnedle, jer Kinezi sve lakše i češće nalaze put do kupaca.
Koje automobile su kupovali Evropljani: Volkswagen na prvom mjestu
Prema najnovijim podacima koje je dalo Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA), Evropljani su registrovali preko 1,3 miliona Volkswagen jedinica u prvih 11 mjeseci godine. Toyota je druga, a Škoda odlična treća.
Rekordna prodaja marke MG u Evropi uz povećanje od 30 posto
Britanski brend MG, u vlasništvu kineskog SAIC-a, zabilježio je rekordnu prodaju u 2025. godini, prodavši više od 300.000 jedinica u Evropi. U poređenju s istim periodom 2024. godine, govorimo o povećanju od 30 posto.