Ofanziva u C segmentu i zaokret u poslovanju kod Dacije
S obzirom da će rumunski proizvođač pod krovom Renaulta temeljiti sva nova auta na iznimno prilagodljivoj platformi CMF-B, tako će mijenjati i koncept poslovanja. Iduće godine stiže nova generacija Dustera, a 2025. novi model sportskog terenca.
Prilikom predstavljanja strateškog plana Renaulution u januaru 2021., Dacia je predstavila Bigster – konceptni automobil koji otvara nove mogućnosti oblikovanja ponude marke, a posebno kad je riječ o C-segmentu. Vjeran duhu marke Dacia, konceptni automobil Bigster robusno je i prostrano vozilo dugo 4,6 m, a kupcima pruža sve što očekuju od jednog C-SUV-a. Novi model temeljen na ovom konceptu u prodaju bi trebao stići 2025. godine.
Tvornica u Mioveniju u Rumuniji istorijski je pogon marke koji djeluje još od 1968. Danas je to referentni industrijski kompleks s linijom za proizvodnju karoserija, linijom za mehaničke komponente i šasiju, ljevaonicom i logističkom platformom. Trenutno se u ovoj tvornici proizvode četiri modela marke: Duster, Sandero Stepway, Logan i Jogger.
Šta je novina za tvornicu u Rumuniji? Od 2024. u njoj će se proizvoditi nova generacija Dustera temeljena na platformi CMF-B, a od 2025. i novi Dacijin SUV sedmerosjed temeljen na Bigsteru. Međutim, s proizvodnih traka će se istisnuti Jogger.
S ciljem preraspodjele opterećenja između Dacijinih tvornica i s namjerom jačanja ofanzive u C-segmentu, Jogger će se od drugog kvartala 2024. nastaviti proizvoditi u marokanskoj tvornici u Tangeru. To znači da će Jogger na bh. tržište stizati s carinskim opterećenjem kao proizvod koji se proizvodi van EU. Sličnu priču smo imali u bliskoj prošlosti s modelom Lodgy.
Tvornica u Tangeru započela je s radom 2012. godine, a svojom je politikom nulte stope karbonskih emisija i zabrane ispuštanja industrijskih otpadnih voda potaknula val revolucije u marokanskoj automobilskoj industriji. Marokanska tvornica već proizvodi automobile s platformom CMF-B, pri čemu glavnina proizvodnje otpada na ''obični'' Sandero – najprodavaniji automobil za privatne kupce u Evropi od 2017, ali koji se zbog nekonurentnosti cijene ne prodaje u BiH.
Povezane novosti
![Vrijedan jubilej za Daciju: Proizvedeno milion vozila s plinskom instalacijom](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1719903589-vrijedan-jubilej-za-daciju-proizvedeno-milion-vozila-s-plinskom-instalacijom.jpg?v1719903683)
Vrijedan jubilej za Daciju: Proizvedeno milion vozila s plinskom instalacijom
Dacia je dostigla proizvodni prag od milion vozila s motorima koji sagorijevaju benzin i plin. Vozila rumunskog proizvođača s tvorničkom plinskom instalacijom iznimno su popularna zbog ekonomičnosti.
![Kina izvezla 2,45 miliona vozila za pet mjeseci 2024. i zabilježila rast od 26 posto](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1719820504-kina-izvezla-245-miliona-vozila-za-pet-mjeseci-2024-i-zabiljezila-rast-od-26-posto.jpeg?v1719820509)
Kina izvezla 2,45 miliona vozila za pet mjeseci 2024. i zabilježila rast od 26 posto
Samo u maju ove godine Kina je izvezla 568.000 vozila, što je povećanje od 29 posto u odnosu na isti mjesec lani i povećanje od dva posto na mjesečnom nivou.
![Rimac predstavio samovozeći robotaxi, za dvije godine bi trebao kružiti po Zagrebu](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1719578909-rimac-predstavio-samovozeci-robotaxi-za-dvije-godine-bi-trebao-kruziti-po-zagrebu.jpg?v1719578923)
Rimac predstavio samovozeći robotaxi, za dvije godine bi trebao kružiti po Zagrebu
Osnivač Rimac Automobila, Mate Rimac, predstavio je u Hrvatskoj robotaxi s dva sjedišta, koji je planiran da uđe u upotrebu od 2026. godine. Automobil će raditi kao dio autonomne usluge prevoza koja se zove Verne.