Evropska podružnica američkog brenda Ford u pokušaju da transformišu svoj asortiman modela, stvorila je automobile koji su ušli u historiju. Mondeo je ugašen prije tri godine, a posljednja Fiesta proizvedena je u polovinom 2023. godine. Sada je na redu i legendarni Focus.
Podsjećamo da je Ford u posljednjih nekoliko godina takođe penzionisao iznimno omiljene modele na evropskom tržištu: C-Max, S-Max i Galaxy. Svi oni su žrtvovani za elektrifikaciju koja je u Fordu doživjela pravi fijasko. Kada u novembru ode Focus, u ponudi starih modela Ford će zadržati samo Pumu, Kugu i Transit.
Proizvodnja modela Focus će biti trajno prekinuta u novembru ove godine. Barem za sada, proizvođač sa sjedištem u Dearbornu ne planira lansirati nasljednika. Kupci i dalje mogu naručiti Ford Focus, ali će liste uskoro biti zatvorene i nakon četiri generacije će nestati popularni kompakt.
Koliko je situacija za Ford loša najbolje prikazuju prodajne brojke. Marka je 2024. završila s padom prodaje od 17% u odnosu na 2023. godinu. U Evropi je u 2023. registrovano skoro 100.000 Focusa, a prošle godine 85.000 primjeraka. Ni prodaja u prvom mjesecu 2025. nije bila ništa bolja, Ford je zabilježio pad od 3,9% u odnosu na januar 2024. godine.
Povezane novosti

Renault i Geely imaju rješenje da pretvore električne automobile u hibride
Horse Powertrain, kompanija u 45 posto vlasništvu Renaulta, 45 posto Geelyja i s 10 posto udjela kompanije Aramco predstavlja hibridni komplet za električne platforme: benzinski motor, električni motor i mjenjač u jednoj kompaktnoj jedinici.

Protekli mjesec u BIHAMK-u: mart, 2025. godina
Proljeće je stiglo! Dani su duži, a sunce i lijepo vrijeme sve učestaliji. Sa posljednjim danom u mjesecu martu prestala je i zakonska odredba o obaveznom posjedovanju zimske opreme.

EU bi mogla ukinuti carine na električne automobile iz Kine
Evropska unija i Kina započele su pregovore o novom rješenju za zamjenu, odnosno ublažavanje ili čak ukidanje carina na električne automobile iz Kine. Rješenje bi najvjerovatnije moglo uključivati postavljanje minimalnih cijena na uvozne automobile.