Evropska podružnica američkog brenda Ford u pokušaju da transformišu svoj asortiman modela, stvorila je automobile koji su ušli u historiju. Mondeo je ugašen prije tri godine, a posljednja Fiesta proizvedena je u polovinom 2023. godine. Sada je na redu i legendarni Focus.
Podsjećamo da je Ford u posljednjih nekoliko godina takođe penzionisao iznimno omiljene modele na evropskom tržištu: C-Max, S-Max i Galaxy. Svi oni su žrtvovani za elektrifikaciju koja je u Fordu doživjela pravi fijasko. Kada u novembru ode Focus, u ponudi starih modela Ford će zadržati samo Pumu, Kugu i Transit.
Proizvodnja modela Focus će biti trajno prekinuta u novembru ove godine. Barem za sada, proizvođač sa sjedištem u Dearbornu ne planira lansirati nasljednika. Kupci i dalje mogu naručiti Ford Focus, ali će liste uskoro biti zatvorene i nakon četiri generacije će nestati popularni kompakt.
Koliko je situacija za Ford loša najbolje prikazuju prodajne brojke. Marka je 2024. završila s padom prodaje od 17% u odnosu na 2023. godinu. U Evropi je u 2023. registrovano skoro 100.000 Focusa, a prošle godine 85.000 primjeraka. Ni prodaja u prvom mjesecu 2025. nije bila ništa bolja, Ford je zabilježio pad od 3,9% u odnosu na januar 2024. godine.
Povezane novosti

MAN lansirao zadnju generaciju dizel motora
Njemački proizvođač autobusa i kamiona, započeo je proizvodnju dizel motora D30 u svojoj tvornici u Nürnbergu. Ovo je najnovija generacija dizel motora, ali istovremeno i zadnja koja će se proizvoditi. Dizel će ustupiti mjesto “zelenoj” tehnologiji.

Žene za volanom: Put ka ravnopravnosti na četiri točka
Svakog 8. marta svijet slavi snagu, hrabrost i dostignuća žena, a ove godine posebno bacamo svjetlo na njihovu ulogu u svijetu automobila – simbolu slobode, brzine i nezavisnosti.

Kineski brendovi dominiraju globalnom prodajom elektrifikovanih automobila
Prema najnovijim podacima, kineski brendovi dominiraju globalnom prodajom elektrifikovanih (električni + PHEV) automobila, s tržišnim udjelom od 76 posto.