Evropska podružnica američkog brenda Ford u pokušaju da transformišu svoj asortiman modela, stvorila je automobile koji su ušli u historiju. Mondeo je ugašen prije tri godine, a posljednja Fiesta proizvedena je u polovinom 2023. godine. Sada je na redu i legendarni Focus.
Podsjećamo da je Ford u posljednjih nekoliko godina takođe penzionisao iznimno omiljene modele na evropskom tržištu: C-Max, S-Max i Galaxy. Svi oni su žrtvovani za elektrifikaciju koja je u Fordu doživjela pravi fijasko. Kada u novembru ode Focus, u ponudi starih modela Ford će zadržati samo Pumu, Kugu i Transit.
Proizvodnja modela Focus će biti trajno prekinuta u novembru ove godine. Barem za sada, proizvođač sa sjedištem u Dearbornu ne planira lansirati nasljednika. Kupci i dalje mogu naručiti Ford Focus, ali će liste uskoro biti zatvorene i nakon četiri generacije će nestati popularni kompakt.
Koliko je situacija za Ford loša najbolje prikazuju prodajne brojke. Marka je 2024. završila s padom prodaje od 17% u odnosu na 2023. godinu. U Evropi je u 2023. registrovano skoro 100.000 Focusa, a prošle godine 85.000 primjeraka. Ni prodaja u prvom mjesecu 2025. nije bila ništa bolja, Ford je zabilježio pad od 3,9% u odnosu na januar 2024. godine.
Povezane novosti
Cupra: Milion proizvedenih automobila od odvajanja od Seata
Španska marka Cupra za kratko vrijeme dostigla je prekretnicu od milion proizvedenih automobil od samostalnosti. Jubilarni model je Formentor.
Škoda 1000 MBX: Kupe verzija legendarnog modela “Hiljadu malih briga” za 21. vijek
Dva Škodina dizajnera reinterpretirala su klasičan i vrlo rijedak model za moderno doba. Riječ je o 1000 MBX, kupeu proizvedenom u ograničenoj seriji šezedesetih godina prošlog vijeka.
Transport&Environment: Plug-in hibridi su jedan od najvećih promašaja u historiji automobila
Organizacija Transport&Environment ponovo stavlja fokus pažnje na plug-in hibridne automobile i njihove stvarne emisije CO2, a evropska industrija želi nametnuti istu kategoriju kao i za električne automobile od 2035. godine.